Hej
Det handlar nog om mindervärdeskomplex från Norges sida eftersom dom ca 100 år har hållit till på fotbollens bakgård som en B eller C nation medans Sverige har varit med i 12 VM slutspel och tagit 2 medaljer samt varit med i 7 EM slutspel.
Så vi får väl ha lite överseende och förståelse för att baggarna nu slår på stora trumman och får glädjefnatt över att för en gångs skull få vara med dom stora fotbollsnationerna i ett mästerskap.
Mvh isan lover