Sverige i fotbolls VM

 
Screenshot 2026-06-21 050112.webp
Det känns som att du är ute efter att håna Sverige du med. Kom då inte och klaga om du blir angripen. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Om du nu fattar vad det betyder!
 
Det känns som att du är ute efter att håna Sverige du med. Kom då inte och klaga om du blir angripen. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Om du nu fattar vad det betyder!
Hej

Det handlar nog om mindervärdeskomplex från Norges sida eftersom dom ca 100 år har hållit till på fotbollens bakgård som en B eller C nation medans Sverige har varit med i 12 VM slutspel och tagit 2 medaljer samt varit med i 7 EM slutspel. :)

Så vi får väl ha lite överseende och förståelse för att baggarna nu slår på stora trumman och får glädjefnatt över att för en gångs skull få vara med dom stora fotbollsnationerna i ett mästerskap.

Mvh isan lover
 
Hej

Det handlar nog om mindervärdeskomplex från Norges sida eftersom dom ca 100 år har hållit till på fotbollens bakgård som en B eller C nation medans Sverige har varit med i 12 VM slutspel och tagit 2 medaljer samt varit med i 7 EM slutspel. :)

Så vi får väl ha lite överseende och förståelse för att baggarna nu slår på stora trumman och får glädjefnatt över att för en gångs skull få vara med dom stora fotbollsnationerna i ett mästerskap.

Mvh isan lover
Jag förstår precis vad du menar, mindervärdeskomplex är dom bra på. Men han skall vara jävligt medveten om att han hånar Sverige på ett svenskt forum. Fortsätter det stänger jag av honom från att skriva i tråden, han sprider misstämning.
 
Hej

Det handlar nog om mindervärdeskomplex från Norges sida eftersom dom ca 100 år har hållit till på fotbollens bakgård som en B eller C nation medans Sverige har varit med i 12 VM slutspel och tagit 2 medaljer samt varit med i 7 EM slutspel. :)

Så vi får väl ha lite överseende och förståelse för att baggarna nu slår på stora trumman och får glädjefnatt över att för en gångs skull få vara med dom stora fotbollsnationerna i ett mästerskap.

Mvh isan lover
Ja det var hårda ord om Sveriges dåliga spel i telegraaf som Expressen citerade.

De har iof rätt i att Sverige bara tog 2 poäng i VM kvalet.

Bara att hoppas att Potter tar fram trollspöt.
 
Hej

Att Sverige förlorade mot Holland som är rankat på 8 plats i världen medans Sverige är rankat på 34 plats är ju ingen sensation, men allt tyder ju på att Sverige kommer att gå vidare från gruppen ändå som två eller trea, så vi kan ju åtminstone se fram emot två matcher till.


bd9e9cd4-0547-3a08-b4c8-fd168f06e3be

FOTBOLLS-VMSVERIGES VM-RESA

Sverige ned på tredjeplats – fortfarande 93 procents chans att gå vidare​

Av Tor Gasslander
Publicerad: I dag 08.11

Japan slog Tunisien på söndagsmorgonen och petar därmed Sverige från andraplatsen i gruppen. Hoppet är dock inte ute. Enligt The Athletics bedömning har Sverige fortfarande 93 procents chans att gå vidare till slutspel, antingen som en av de bästa treorna, eller genom att slå Japan på fredag.

Göteborgs-Postens Joel Besseling och Robert Laul påpekar att det inte ens är helt uteslutet att Sverige skulle vinna sin grupp, även om det bygger på att Nederländerna tappar poäng mot gruppens slagpåse Tunisien.


Mvh isan lover

Frågan är ju varför man ska gå vidare om man är så pass slappa i sitt spel. Framförallt försvarsspelet
 
Hej

Att Sverige förlorade mot Holland som är rankat på 8 plats i världen medans Sverige är rankat på 34 plats är ju ingen sensation, men allt tyder ju på att Sverige kommer att gå vidare från gruppen ändå som två eller trea, så vi kan ju åtminstone se fram emot två matcher till.


bd9e9cd4-0547-3a08-b4c8-fd168f06e3be

FOTBOLLS-VMSVERIGES VM-RESA

Sverige ned på tredjeplats – fortfarande 93 procents chans att gå vidare​

Av Tor Gasslander
Publicerad: I dag 08.11

Japan slog Tunisien på söndagsmorgonen och petar därmed Sverige från andraplatsen i gruppen. Hoppet är dock inte ute. Enligt The Athletics bedömning har Sverige fortfarande 93 procents chans att gå vidare till slutspel, antingen som en av de bästa treorna, eller genom att slå Japan på fredag.

Göteborgs-Postens Joel Besseling och Robert Laul påpekar att det inte ens är helt uteslutet att Sverige skulle vinna sin grupp, även om det bygger på att Nederländerna tappar poäng mot gruppens slagpåse Tunisien.


Mvh isan lover

Då gäller det att ha bättre koll på japanska spelare i straffområdet och inte låta dom med raka in bollarna i det öppna svenska målet.
Markeringen i just straffområdet var ju katastrof i första halvlek mot Holland.
Så får det inte se ut. Att pressa högt på japanerna är rena självmordet. Då är det bättre att Sverige backar hem med 9 man och kontrar med Isak och Gökeres. En poäng är ju ingen omöjlighet. Dessutom är Japanerna klara för sextondelsfinalerna.

BTT
 
Då gäller det att ha bättre koll på japanska spelare i straffområdet och inte låta dom med raka in bollarna i det öppna svenska målet.
Markeringen i just straffområdet var ju katastrof i första halvlek mot Holland.
Så får det inte se ut. Att pressa högt på japanerna är rena självmordet. Då är det bättre att Sverige backar hem med 9 man och kontrar med Isak och Gökeres. En poäng är ju ingen omöjlighet. Dessutom är Japanerna klara för sextondelsfinalerna.

BTT
Och med Anthony Elanga från start!
 
Det skall bli intressant hur det går mot Japan på fredag. Japan har varit väldigt ojämna i FIFA-rankingen de senaste decennierna, men ligger nu på 16:e plats, dvs tjugo platser bättre än Sverige. Dessutom vann de ju enkelt mot Tunisien och spelade 2-2 mot Nederländerna. Om jag förstår det rätt har Sverige och Japan inte mötts på 24 år, och då blev det oavgjort.

Tuff match, helt klart…

 
Det skall bli intressant hur det går mot Japan på fredag. Japan har varit väldigt ojämna i FIFA-rankingen de senaste decennierna, men ligger nu på 16:e plats, dvs tjugo platser bättre än Sverige. Dessutom vann de ju enkelt mot Tunisien och spelade 2-2 mot Nederländerna. Om jag förstår det rätt har Sverige och Japan inte mötts på 24 år, och då blev det oavgjort.

Tuff match, helt klart…


Japanerna är väl ganska snabba.
Tippar på 5-1 till Japan
 
Jag var inne på samma linje vad gäller Scandinavian Village och galenskapen i att flytta Sverige eller Norge till Thailand där man enbart umgås med skandinaviska pensionärer och i stort sett undviker allt thailändskt i Thailand. Då kan man lika gärna stanna i hemlandet.
Själv umgicks jag enbart med Thailändare när jag bodde i Thailand och jag bodde mitt ibland dom. Att gömma sig på ett skandinaviskt vårdhem är fullständigt korkat. Sen tror jag nog att Einar varit aktiv även i Pattaya även om det säkert var ett antal år sedan.
Jag tycker oxå att den självgode Einar kan vara en plåga och särskilt nu om Norge går bra i VM och Sverige torskar.

BTT
Nu bor ju inte Einar i någon skandinavisk village, han och hans fru har ju ett townhouse i centrala Baengsaen som han i tråd visat bilder på hur dom rustade upp.
 
Det skall bli intressant hur det går mot Japan på fredag. Japan har varit väldigt ojämna i FIFA-rankingen de senaste decennierna, men ligger nu på 16:e plats, dvs tjugo platser bättre än Sverige. Dessutom vann de ju enkelt mot Tunisien och spelade 2-2 mot Nederländerna. Om jag förstår det rätt har Sverige och Japan inte mötts på 24 år, och då blev det oavgjort.

Tuff match, helt klart…

 
Jag förstår precis vad du menar, mindervärdeskomplex är dom bra på. Men han skall vara jävligt medveten om att han hånar Sverige på ett svenskt forum. Fortsätter det stänger jag av honom från att skriva i tråden, han sprider misstämning.

Det är så jag upplevt Einar från första början jag gick med på forumet. Han tar varje chans att förminska Sverige och glorifiera Norge.
Just därför jag helst inte ser att Norge lyckas bra och Sverige misslyckas för då får hans hån mot Sverige fritt spelrum.

Sen har jag aldrig förstått varför han ska gå in på ett svensk thaiforum och nedvärdera Sverige och Pattaya för den delen. Himmelriket för Einar tycks vara Norge och det norska plus då Bangsaen.
Ska han hylla Norge kan han göra det på en norsk sajt.

BTT
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp