Sverige i fotbolls VM

Håland borde väl numera gå under smeknamnet babyfacekiller. Grabben går ju omkring på planen ständigt med ett leende på läpparna på samma gång som han skjuter motståndarna i sank.
Han är en jäkel på att nicka och att vända den stora röven till i straffområdet.
Ingen tvekan om att han likt Harry Kane är en bomber. Själv föredrar jag lite mindre, snabbare och mer tekniska fotbollspelare typ som man hittar i Italien eller Spanien.
Men smaken är ju som baken som det heter.

BTT

Haaland gör sitt jobb på det sättet han gör det bäst.
Någon vidare teknisk fotbollsspelare är han inte och därmed inte direkt underhållande.
Sedan ska man komma ihåg att fotboll inte är en bedömningssport där man får poäng utdelat precis som i konståkning eller simhopp.
Enorm nytta för laget om än inte några graciösa rörelser.

Jag önskar verkligen Norge all lycka och framgång mot England och eventuellt framöver också. Dom har gjort det förbaskat bra hittills och spelar som ett lag. Så jag hoppas verkligen att Haaland får vara frisk annars blir det nog problem. Och jag hoppas samtidigt att @Einar inte spricker av övermod och kaxighet. För givetvis unnar nog dom flesta av oss baggarna denna framgång. Kunde man slå ut Brasilien är England ingalunda någon omöjlighet. Det finns värre motståndare.

Jag erkänner att jag är lite små-avis gentemot Norge. Min fru fattade inte det förrän jag jämförde med hennes hemland och Kambodja. Nu har dom ju just krigat, så den jämförelsen haltade rejält. :laugh:

Men det är småsint och primitivt av mig. Jag får skärpa mig. Heja Norge!

Screenshot 2026-07-07 000639.webp

Tror dere att Norge kan vinne VM ?????????/

Hej

ca9419da-71a7-3ca2-a3a8-9a73d373aedd

FOTBOLLS-VMSLUTSPELET

Trump ringde Fifa för att stoppa Baloguns avstängning​

Av Jacob Ruderstam
Publicerad: I dag 16.36

Donald Trump bekräftar nu att han pratade med Fifapresidenten Gianni Infantino och bad om att avstängningen av USA:s stjärnspelare Folarin Balogun skulle omprövas. Efter samtalet beslutade Fifa att skjuta upp Baloguns avstängning så att han kan delta i VM-åttondelsfinalen mot Belgien.

Beskedet har lett till massiv kritik från bland annat Belgiens fotbollsförbund och det europeiska förbundet Uefa.

Anfallaren Balogun fick rött kort i sextondelen mot Bosnien-Hercegovina.

– Jag älskar sport och var själv en bra idrottare. Jag förstår sport väldigt väl och det där var ingen foul, säger Trump på en pressträff.

Han anklagar också domaren för att vara ”lite suspekt” och tycker att ett rött kort innebär ett för hårt straff.

Mvh isan lover

Hej

FOTBOLLS-VMSLUTSPELET

Av Jacob Ruderstam

Donald Trump bekräftar nu att han pratade med Fifapresidenten Gianni Infantino och bad om att avstängningen av USA:s stjärnspelare Folarin Balogun skulle omprövas. Efter samtalet beslutade Fifa att skjuta upp Baloguns avstängning så att han kan delta i VM-åttondelsfinalen mot Belgien.

Beskedet har lett till massiv kritik från bland annat Belgiens fotbollsförbund och det europeiska förbundet Uefa.

– Jag älskar sport och var själv en bra idrottare. Jag förstår sport väldigt väl och det där var ingen foul, säger Trump på en pressträff.

Han anklagar också domaren för att vara ”lite suspekt” och tycker att ett rött kort innebär ett för hårt straff.

Mvh isan lover

Vidriga Fifa. Vidriga Donald Trump...

Screenshot_20260706_231400_Facebook.webp

Undras när Trump har tänkt dyka upp på några matcher? Har inte sett honom på en enda match. Men han vågar kanske inte längre komma sen han blev rejält utbuad i New York på Yankee stadium.

BTT

Hej

FOTBOLLS-VMSLUTSPELET

Av Jacob Ruderstam

Mvh isan lover

En kul kommentar angående idiotens förklaring.

Ironiskt att Trump med stolthet ansåg sig var orsaken till att Balogun fick spela. Han påstod sig inte veta vad ett rött kort är, men i nästa mening förkunnade han hur kunnig han är beträffande sport. o_O

Men ingen är väl förvånad längre...

Som sagt, skönt att Belgien utklassade USA.

Jag vet inte om jag tycker det är skönt att USA är borta. Både USA och Mexico kunde gott varit med i kvartsfinalerna. Det är alltid kul med draget som finns kring hemmalagen.
Sen ska det ju inte gå ut över fotbollslaget eller det amerikanska folket att det sitter en tokig narcissist i Vita huset.
Jag har på något sätt slutat att bry mig om stollens alla korkade uttalanden. Till sist blir mängden av galenskaper för mycket.

BTT

Jag vet inte om jag tycker det är skönt att USA är borta. Både USA och Mexico kunde gott varit med i kvartsfinalerna. Det är alltid kul med draget som finns kring hemmalagen.
Sen ska det ju inte gå ut över fotbollslaget eller det amerikanska folket att det sitter en tokig narcissist i Vita huset.
Jag har på något sätt slutat att bry mig om stollens alla korkade uttalanden. Till sist blir mängden av galenskaper för mycket.

BTT
Du verkar ju vara den som bryr dig mest om alla hans uttalanden.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp