Tips mot bruna kinder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

suriya

Forumveteran
En thailändsk kvinna som jag känner har lagt många tusen Baht på behandlingar för att få bort sina bruna kinder utan att det har hjälpt fullt ut.

En annan thailändsk kvinna som jag känner har blivit av med sina bruna kinder genom att lägga ca 40 kronor på att smörja sina kinder med "HTH the original body lotion", morgon och kväll, under ett års tid.

Tänkte att det kunde vara intressant att läsa om det här med tanke på hur ofta jag har sett kinder med stora bruna fläckar i Thailand. :wai:

Fåfänga i ordets rätta bemärkelse. Personligen tycker jag att thailändskornas gyllenbruna hud är fantastiskt fin, varför förstöra den?? :'(

Mycke av dom fläckarna kommer från den där skit krämen som bleker deras hud rena giftet

Precis som Listerinet gör tänderna svarta. Thailändarna älskar ju allt jäkla kemikalie skit som säljs. Snacka om att reklam funkar här i landet där dom inte tänker själva.

"glimten66 " sa:
Mycke av dom fläckarna kommer från den där skit krämen som bleker deras hud rena giftet

Precis som jag tänkte. Har sett en hel del dåliga exempel på detta. Frugan använder lyckligtvis inte sådan skit, jag har lyckats övertyga henne om att hon är fin som hon är. Och inget Listerine heller, här är det fluorsköljning som gäller för hela familjen. Det gäller att inte gödsla tandläkaren i onödan.

Ja det var ju inte mycket till hjälp TS fick.... Förutom moralpredikningar då ...

"Gazton " sa:
Ja det var ju inte mycket till hjälp TS fick.... Förutom moralpredikningar då ...

Jag kom bara med ett tips som tydligen var svårt att förstå sig på.

För mig är det konstigt att det blev missförstått, men Kyckligen lyckades iaf. klura ut vad det handlar om. ;)

Tipset har hur som helst ingenting med med varken "whitening-krämer" eller thailändsk hudfärg att göra. Det finns ljushyade människor med samma typ av fläckar på kinderna också.

"suriya " sa:

För mig är det konstigt att det blev missförstått, men Kyckligen lyckades iaf. klura ut vad det handlar om. ;)

Tipset har hur som helst ingenting med med varken "whitening-krämer" eller thailändsk hudfärg att göra. Det finns ljushyade människor med samma typ av fläckar på kinderna också.

Jag tror det kallas för pigmentsförändring, en jobbarkompis till mig (svensk kvinna) fick fläckar i ansiktet efter en graviditet, på vintern ser man inte dom men så fort det blir vår/sommar och hon blir solbränd så blir dessa fläckar några nyanser mörkare än övrig hud.
En del vet jag kan få fläckar med åldern.

Men jag har nog sett det allra mest i Thailand och då på kvinnor.

Tack för ditt tips iallafall.

"suriya " sa:

Det skall väl vara en kvinna som skall fatta vad det hela går ut på, stör mig överhuvudtaget inte på sådana saker. Vi ser ut som vi gör, så enkelt är det för mig.

"Berralund " sa:
Det skall väl vara en kvinna som skall fatta vad det hela går ut på, stör mig överhuvudtaget inte på sådana saker. Vi ser ut som vi gör, så enkelt är det för mig.

Även jag är förespråkare av naturligt utseende, men det här tipset tycker jag trots det är av värde med tanke på att kvinnan i fråga är så glad över att ha blivit av med sina fläckar och att lotionen i fråga utges för att vara en produkt avsedd för vård av huden (alltså egentligen ingen skönhetsprodukt).

Skulle bara tillägga det att dom farliga(ste) krämerna säljs inte på apotek eller liknande. De "mirakelkrämer" som gör folk sjuka, eller bantningspiller som gör att folk dör säljs genom annonser i olika blaskor. Finns ingen kontroll på dessa produkter och myndigheter kan tydligen inte stoppa den typen av annonser.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp