Tips på bra thailåt att lära sig inför karaokeuppträdande?

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Hej vänner! Någon har sett till att jag kommer stå på scenen inför 150 personer och jag ska tydligen sjunga karaoke. Jag har gjort det förut men nu känner jag att jag behöver träna in en ny låt. Har ni några seriösa tips på vilken jag ska välja?

• Det är bra om många känner igen låten
  • Thai eller någon dialekt, kanske Isaan
  • Genre inte så viktigt
  • Ej för högt tonläge och ej allt för stort omfång
  • Gärna kul/skämtsam
Tack på förhand :D

Prom li kit med big ass den känner dom flesta till o e rätt enkel att sjunga

Hej vänner! Någon har sett till att jag kommer stå på scenen inför 150 personer och jag ska tydligen sjunga karaoke. Jag har gjort det förut men nu känner jag att jag behöver träna in en ny låt. Har ni några seriösa tips på vilken jag ska välja?

• Det är bra om många känner igen låten
  • Thai eller någon dialekt, kanske Isaan
  • Genre inte så viktigt
  • Ej för högt tonläge och ej allt för stort omfång
  • Gärna kul/skämtsam
Tack på förhand :D

[thai]ฝนตกที่หน้าต่าง[/thai] [trans]fånn[ton]S[/ton] dtågg[ton]L[/ton] tii[ton]F[/ton] naa[ton]F[/ton] dtaang[ton]L[/ton][/trans] med [thai]โลโซ[/thai] [trans]låå[ton]M[/ton] såå[ton]M[/ton][/trans] (Loso), kanske kan vara något? Men kul är den ju inte presis...

[thai]กวางขาวอยู่กลางเขา[/thai] gwaang[ton]M[/ton] kaaow[ton]S[/ton] joo[ton]L[/ton] glaang[ton]M[/ton] kaow[ton]S[/ton] med [thai]โจนัส[/thai] [trans]djåå[ton]M[/ton] nadd[ton]H[/ton][/trans] (Jonas) är nog lite roligare. Är man intresserad av thailändska språket så är den bra att öva upp rörligheten i munnen med också. :)

vart kopierar ni eran thaitext från? Ser lika dant ut jämt med blåa bokstäver i transkriberingen.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp