Tips på bra veterinär

Någon som känner till nån bra och pålitlig veterinär, gärna i Pattaya Chonburi området.

Vi behöver fixa Selmas tänder.

Finns det veterinärer på dom stora sjukhusen??

STT

Hej

Intressant fråga, det borde ju finnas i och runt Bangkok där många välbeställda håller till, dom har nog råd att lägga pengar på sina husdjur.

Men uppe hos oss i norra Isaan har vi mig veterligen bara veterinärer som ger sprutor, undersöker djur och kan Vårda dom vid olika typer av vanliga skador, men något djursjukhus liknande dom vi har i Sverige där man utför alla tänkbara operationer på djur har jag inte hört talas om.

Man har ju oftast en lite annorlunda syn på det här med husdjur som hundar och katter i Thailand, ska bli spännande att se vad du får för svar på denna fråga.

Mvh isan lover

Finns gott om veterinärer i Pattayaområdet.
Söder om Tesco Lotus på sukhumvith ligger den vetrinären vi vaccinerade hunden vi hade en kort stund men gav bort.
Som sagt det finns gott om dom, en gata jag sett som har några hundhotell och några vetrinärer är huvudgatan Rong Poo i Banglamung, precis innan Laem Chabang.
Men som sagt räcker åka upp till Sukhumvith och kan inte dom fixa tänder så vet dom säkert en som kan.

Om man ska tro ryktet så är Syster BTT en karaktär som hittats på och administreras av forumets ägare och moderatorer.

Borde bli Kycklingen, Berralund, Krille och nån mer som sitter o rattar kontot och får sig ett gott skratt.

Ryktet? Vågar du inte stå för vad du anklagar mig och moderatorerna för, utan att du kör med en fegis och skriver ryktet?

Ryktet? Vågar du inte stå för vad du anklagar mig och moderatorerna för, utan att du kör med en fegis och skriver ryktet?
Ööööhhhhh det är nu just ett rykte. Jag kan inte sprida fejk news och säga att det är så när jag inte vet säkert. Jag vet inte heller om Broder Tuk Tuk, jag menar systern finns överhuvudtaget! Det verkar inte vara någon som har kunnat belägga broderns/systerns existens. Och ryktet säger, att han/hon är.... ja det har jag ju tidigare skrivit.

Det är ett mysterium i klass med Loch Ness / Storjö odjuret / Bigfoot.

Den som avslöjar sanningen lär belönas med Nobelpriset i internetforum!

Ööööhhhhh det är nu just ett rykte. Jag kan inte sprida fejk news och säga att det är så när jag inte vet säkert. Jag vet inte heller om Broder Tuk Tuk, jag menar systern finns överhuvudtaget! Det verkar inte vara någon som har kunnat belägga broderns/systerns existens. Och ryktet säger, att han/hon är.... ja det har jag ju tidigare skrivit.

Jag som trodde att du läste allt. Har du missat att systern/brodern vart på en mini träff i Göteborg?

Det är märkligt. Det spelar ingen roll om jag skriver på maipenrai eller något annat thaiforum.

Det slutar alltid med att jag anklagas för att vara en mytoman och ett troll.

Jag vet inte vem eller vilka som startade detta rykte.

Men jag kan intyga att jag alltid varit densamma ända sedan thaitjejertiden och inte kört med fejkade nick.

Hälsningar,

STT, BTT och PETER

För att bevisa min existens kan jag ju lägga in en bild på mig själv.

15624_10206195843923734_4015656101479560517_n.jpg

Det är märkligt. Det spelar ingen roll om jag skriver på maipenrai eller något annat thaiforum.

Men jag kan intyga att jag alltid varit densamma ända sedan thaitjejertiden och inte kört med fejkade nick.

Hälsningar,

STT, BTT och PETER

Fast nu har du ju hävdat flera gånger att du faktiskt inte är BTT, utan STT, på detta forum.

Sedan så är du väl ganska så känd för att skarva på rätt friskt.

Hälsningar,

STT, BTT och PETER
Visst är det konstigt, det är väl inte så många andra som drabbats av detta. Om ens någon?
Har du aldrig funderat över vad detta beror på?
Jag menar att det kan väl inte bara vara slumpen som gör detta?

Du har ju enligt din egen uppgift rest mycket och länge i Thailand, då har ju alla som gjort detsamma åtminstone någon bild att visa.
Man kan ju åtminstone ta en bild på sina passtämplar och visa dessa.

T.ex. när du senast kom hem därifrån, så p.g.a. någon fantastisk historia så var du då tvungen att åka båt sista biten från Tallin. (eller Riga?)
Som bevis på detta bifogade du då i ditt inlägg en bild från båten. (som visade sig vara en bild från rederiets reklambroschyr) :):p:oops:

Om du funderar riktigt ordentligt på ovanstående (plus ett nästan oändligt antal andra orsaker).
Tycker du då fortfarande att allt detta är märkligt?

Visst är det konstigt, det är väl inte så många andra som drabbats av detta. Om ens någon?
Har du aldrig funderat över vad detta beror på?
Jag menar att det kan väl inte bara vara slumpen som gör detta?

Du har ju enligt din egen uppgift rest mycket och länge i Thailand, då har ju alla som gjort detsamma åtminstone någon bild att visa.
Man kan ju åtminstone ta en bild på sina passtämplar och visa dessa.

T.ex. när du senast kom hem därifrån, så p.g.a. någon fantastisk historia så var du då tvungen att åka båt sista biten från Tallin. (eller Riga?)
Som bevis på detta bifogade du då i ditt inlägg en bild från båten. (som visade sig vara en bild från rederiets reklambroschyr) :):p:oops:

Om du funderar riktigt ordentligt på ovanstående (plus ett nästan oändligt antal andra orsaker).
Tycker du då fortfarande att allt detta är märkligt?

Det är solklart ren och skär otur att man blir drabbad.
Phonta var ju väldans otursförföljd.
Det spelade ingen roll vilket nick han använde, han hade ändå en massa otur.

Vissa har helt enkelt jättemycket otur. Det har absolut ingenting att göra hur man skriver eller uppför sig.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp