Tips på hur vägen är väster om Chao Praya River i Bok

Undviker BKK; speciellt med MC ,, backade på att ta hojen från Pattaya till HH ,, inte kul alls att köra fel där, mycket info på Google maps som var inaktuellt , tillex så många vägar förbjudna nu med MC

Undviker BKK; speciellt med MC ,, backade på att ta hojen från Pattaya till HH ,, inte kul alls att köra fel där, mycket info på Google maps som var inaktuellt , tillex så många vägar förbjudna nu med MC

Kör förvisso bara med 4 hjul, men vet att de flesta (många) broar är det körförbud på med 2-hjulingar. Kan köpa att mopparna hålls borta, men MC?

Jag laddar alltid ner kartor innan jag besöker länder med HERE Map. Då funkar allt även om man inte har hunnit skaffa mobilt internet. Samt skulle internet sluta fungera har man bra kartor.

Har du ens kört innerstan? Vilka skyltar? Prova kör till Soi "Tjosan" och följ vägskyltar. Huvudleder funkar ok oftast, men inte när man ska till en specifik plats i den byn. Funkar inte ens i Sthm där man kan förstå vad som står på skyltarna. Inte så att det är skyltat till Thai-ambassaden från Essingeleden, varför skulle det finnas skyltar som leder en till Svenska ambassaden i Bkk?

Litar aldrig blint på en GPS, men när den väl valt rutten och jag tycker den är ok så ja, då följer jag den. Särskilt på platser jag inte känner till. Otroligt frustrerande när vägen exempelvis delar sig i ett "V" o man tappar signalen eller att man helt plötsligt hamnar (på GPS'en) på motorvägen ovanför som visar att man ska fortsätta ngn kilometer till innan avfarten o sedan tbx till destinationen som ligger ett stenkast från där man är just nu.

Ska kolla länken, Tack
Jodå jag har kört i innerstan.
Om du läser en gång till vad jag skrev.
Finns det skyltar...

Använde alltid HERE förr i Thailand innan det gick att ladda offlinekartor för Google Maps.
Var nöjd med funktionen hos HERE när man var utanför mobilteckning.

Nu har jag den inte längre utan laddar in offline kartor över de områden jag behöver.
Google Maps alltid fungerat utmärkt i Filippinerna, Malaysia, Vietnam, Sri Lanka och Maldiverna som jag rest till de senaste åren.
I Kina och Laos provade jag inte ens.

Hade flera olika kart-appar förr men dom jag inte brytt mig om att skaffa tillbaka när jag bytte lur.

Jodå jag har kört i innerstan.
Om du läser en gång till vad jag skrev.
Finns det skyltar...

Betvivlar inte att du kört i innerstan, det jag ville ha sagt är att det inte är alltid skyltat till målet man ska till men även det lilla ögonblick som det tar att kika på en skylt, tar fokus från trafiken. Och hände på hjärtat, skulle du verkligen nå ditt mål enbart med att välja skyltar? Personligen så tycker jag att dom är typ märkliga ibland (för att beskriva det vackert).
Jag brukade (märk väl, BRUKADE) ta avstickare när en skylt visade till ett vattenfall eller andra lokala sevärdheter när jag kör runt i landet. F.an, hopplöst att hitta fram till målet.
Ute i Nakhon Somewhere är det dock inga problem, men i Bkk blir det ett bekymmer då man oftast måste nå en plats till en viss tid.

Betvivlar inte att du kört i innerstan, det jag ville ha sagt är att det inte är alltid skyltat till målet man ska till men även det lilla ögonblick som det tar att kika på en skylt, tar fokus från trafiken. Och hände på hjärtat, skulle du verkligen nå ditt mål enbart med att välja skyltar? Personligen så tycker jag att dom är typ märkliga ibland (för att beskriva det vackert).
Jag brukade (märk väl, BRUKADE) ta avstickare när en skylt visade till ett vattenfall eller andra lokala sevärdheter när jag kör runt i landet. F.an, hopplöst att hitta fram till målet.
Ute i Nakhon Somewhere är det dock inga problem, men i Bkk blir det ett bekymmer då man oftast måste nå en plats till en viss tid.
För 3e gången då. Om det finns skyltar...

Nyckelordet verkar vara -Skyltar:D
Känns som att du inte hängde med på vad jag menade med skyltar och hur bra gps är.
I den mån det finns skyltar så kör man på dom å skiter i gps:n, när det saknas skyltar vilket det ju rätt ofta gör här så får man lita på gps. Har funkat hyfsat för mig hittills men ibland vill gps att man ska ta en korkad väg.
Sen finns andra ex.
Gps sa en gång när jag skulle från Bkk till Hua Hin och det var dags att köra upp på highway. Ta 3 avfarten.
Körde förbi första och andra, 3 var avstängd...
20 km för att göra en usväng.
Nu tar jag alltid första avfarten

När jag var i Pattaya så laddade jag ner offline kartor över Pattaya från google maps i telefonen det fungerade bra
Den är bra , men inte uppdaterad som Google Maps ifråga om vägarbeten samt köer olika tider , Har kör med båda två under November nu

Sist vi gjorde service så ingick också upp satte av GPS. För oss funkar de, skulle till en adress i HH klock rent. Även när vi söker på Udan thani funkar klockrent,

Sist vi gjorde service så ingick också upp satte av GPS. För oss funkar de, skulle till en adress i HH klock rent. Även när vi söker på Udan thani funkar klockrent,
Inte frågan om huruvida den visar vägen , det handlar mer om att den inte visar all vägarbeten samt avstängda vägar tillex från HH till Pattaya , massor med vägarbeten längs 35an fram till 303 an , 303an leder ner till MC Färjan vid Samut Prakhan som sen tar en över floden samt fram till nr 3 och söderut till Pattaya

Min GPS visar dom flesta väg problem, typ väg byggen . Även olyckor om dom är stör och rapporterade
Ja det gör nog dom flesta inbyggda gps i nya bilar där man kan koppla upp på internet.
Men då måste en brygga emellan som telefon i mitt fall, har din bil egen uppkoppling utan telefon, har du simkort och internet abbonemang till Bilen?

Ja det gör nog dom flesta inbyggda gps i nya bilar där man kan koppla upp på internet.
Men då måste en brygga emellan som telefon i mitt fall, har din bil egen uppkoppling utan telefon, har du simkort och internet abbonemang till Bilen?
Idag körde jag googlemap hit till Chantaburi, för google map tar info från alla google användare, och beräknar restid och köer på det, räknar på fördröjningar vid vägbyggen, köer pga olyckor etc.
Google map räknar i realtid.
Det får du inte på din bil gps väl?

Idag körde jag googlemap hit till Chantaburi, för google map tar info från alla google användare, och beräknar restid och köer på det, räknar på fördröjningar vid vägbyggen, köer pga olyckor etc.
Fast jag brukar använda bilens, men så jag har det nu med nya laddaren/hållaren, snabbladdning och sitter perfekt, så är radion utbytt mot spotify och kört google map det sista.

Bilens kartsystem är dock mycket bättre än googles, och kommer upp tydligt på extrabild vilken fil jag skall välja, så kör jag tex i Bangkok så är det bilens.

Frågor ja inte kan svara på. Men Bens kör ju med Google sen vet ja bara att de funkar. De går via min telefon

I moderna bilar så brukar ju den kopplas upp till telefonen så då har du ju tex googel maps om du vill ha det.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp