Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Har en nära barndomsvän på besök. Frugan är på företagsfest på hotel Nikko.

1700291444410.jpg


M3.jpg


/ SatanG
Snygga töser dom har i Buriram. :thumbsup:
 
Jag har bakat sockerbomber till min mor, en liten lax bit i ugnen, ska göra en citron/dill sås till det. (Tyvärr pulver sås)

Sambon ligger nerbäddad i soffan med huvudvärk och ont i lederna

Jag har även varit iväg och veckohandlat åt oss och till mor, håller nu på med middagen som består av fläskytterfilé, kokt potatis med brun/gräddsås.
Har även hällt upp mitt första glas vitt vin för denna lördagen.

IMG_1228.jpeg


IMG_1229.jpeg


IMG_1230.jpeg
Å helv. drömmar är mina älskling smålakor , kan inte sluta äta dem innan de är slut ;)
 
Sitter och avnjuter ett glas Gosa och firar att det är på timmen exakt 3 år sedan jag klev över den yrkesmässiga landgången för sista gången och inträdde i pensionärslivet. Jag hade kanske kunnat fortsätta 1 eller 2 år till men prioriterade min då 7-årige sons skolgång och uppväxt. Ett beslut jag aldrig har ångrat, det ger verkligen mervärde i livet.
 
Nu har alla gäster lämnat efter att vi gifte oss igår. Vår planering klaffade perfekt så vi är väldigt nöjda och vi hade dessutom tur med vädret. Det har förutom att vi gifte oss varit väldigt trevligt att kunna samla ihop de allra närmaste på ett och samma tillfälle vilket är ovanligt och alla tyckte det blev väldigt givande och trevligt. Min mor som inte kunde vara med i person kunde vara med på vigseln via Zoom videolänk och hon var väldigt rörd.

IMG_5802.jpeg


IMG_5782.jpeg


IMG_5774.jpeg
 
Nu blir det bra filmkväll med R 142 Ystad som fraktar kommendör kapten Hamilton till objektet.

DSC_0086.JPG

När han kliver in i polishelikoptern och åker iväg är det en "double" som är skådespelare. Dom tog den scenen flera gånger alldeles utanför mitt kontor vid fästet på Pir2 på Berganäsbasen. Jag satt och tittade på hela inspelningen. Han som hade Hamiltons kläder på sig och klev in i helikoptern var en kollega till mig som dom frågade om han kunde ställa upp för han var lik Hamilton
 
Nu har alla gäster lämnat efter att vi gifte oss igår. Vår planering klaffade perfekt så vi är väldigt nöjda och vi hade dessutom tur med vädret. Det har förutom att vi gifte oss varit väldigt trevligt att kunna samla ihop de allra närmaste på ett och samma tillfälle vilket är ovanligt och alla tyckte det blev väldigt givande och trevligt. Min mor som inte kunde vara med i person kunde vara med på vigseln via Zoom videolänk och hon var väldigt rörd.

IMG_5802.jpeg


IMG_5782.jpeg


IMG_5774.jpeg
Statshuset i Kalmar?
 
När han kliver in i polishelikoptern och åker iväg är det en "double" som är skådespelare. Dom tog den scenen flera gånger alldeles utanför mitt kontor vid fästet på Pir2 på Berganäsbasen. Jag satt och tittade på hela inspelningen. Han som hade Hamiltons kläder på sig och klev in i helikoptern var en kollega till mig som dom frågade om han kunde ställa upp för han var lik Hamilton
Michael Rawlinson? Lyssnade på en dokumentär här om dagen, har för mig dom nämnde han var stand in i nån Hamilton rulle.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp