Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Har åkt pendelbåt med ett barn och två barnbarn. Lunch i Nacka varefter vi åkte hem och stannade vid ett berömt glasställe vid namn Snö i en gammal kvarn. Turisterna har börjat komma och bidrar till att affärerna nog går bra i innerstan. Juniorerna föredrar korta resor med mycket mat och glass. Svårt att hitta tillräckligt mycket action hela tiden. Sonen var tvungen att åka bil från Uppsala. Det kostade 600 i p-avgift. Resan gör man på sitt vanliga månadskort så det blir "gratis".

IMG_0151.jpeg


IMG_0146.jpeg


IMG_0143.jpeg


IMG_0141.jpeg


IMG_0140.jpeg


IMG_0148.jpeg


IMG_0145.jpeg
 
Som sagt. VARENDA gång man landar i Cph och ska tåget. Alltid förseningar eller något annat. Tur man ska till Köpenhamn...
Varit så här i många år. Så jävla dåligt.
IMG_20240620_141125.jpg
Tja från Kastrup o över sundet har jag aldrig haft problem , Men sen uppåt till Norra Skåne där strular det
 
Önskar en Glad Midsommar till er alla :D

Idag så tar frugan och jag en tur till att kolla lite på det lokala midsommarfirandet på de här till dagen passande gula och blå 30-mopparna som nu är mer än 25 år gamla. Får se om det kan bli en tur även imorgon eftersom det är bara utlovat fint väder idag och regnvarning utfärdad för Midsommardagen.

Idag blir det sill och nypotatis med gräddfil och dill hemma med en pilsner och nubbe för min del och med jordgubbar som dessert. Får se vad frugan äter för hon gillar som många Thai (har jag märkt) inte sill. Men jordgubbar med glass tycker hon om :D

IMG_1420.jpeg
 
Ska träffa barn och barnbarn på släktmöte i dag. Eftersom ingen velat ta på sig att fixa midsommarmat blir det en resursanpassad ambitionsnivå med smörgåstårta och senare grillat. Frugan är fortfarande kvar i BKK och har slitit hårt på släktens sjukhem. Nu ska det dyka upp förstärkningar men de behöver introduceras. Ser att anställa folk i BKK som en form av pokerspel. Man vet aldrig hur länge de stannar och vad det blir för form av relationer mellan de anställda. De kan vara häftigt förälskade ena månaden för att nästa månad kräva att motparten ska åka hem med hjälp av arbetsgivaren. Gissar att den genomsnittliga anställningstiden är runt ett halvår men har inte fört statistik.

Vädret ser ut att bli bra här i stockholmstrakten. Det är bra för barnen som kan springa runt utomhus. Ett folkutbyte har skett. Många har åkt i väg på släktträffar och många turister har redan kommit. Kan bli en bra turistsäsong i sommar.
 
Här blir det ingen sill och nypotatis, det lär bli traditionell Österrikisk mat någonstans. Lilleman vill tillbaka till Steinerwirt i Zell am See, vi får se vart vi hamnar. Mulet idag så det blir nog inte lika varmt som igår.
Traditionell österrikisk är bättre än sill.
Funderar på om jag ska äta Libanesiskt idag.
Men får vänta på att frugan och ungarna kommer hem, blir väl åka köpa ny tvättmaskin först den gamla är kaputt.
Men nu lite poolhäng medans väntar.
 
Önskar en Glad Midsommar till er alla :D

Idag så tar frugan och jag en tur till att kolla lite på det lokala midsommarfirandet på de här till dagen passande gula och blå 30-mopparna som nu är mer än 25 år gamla. Får se om det kan bli en tur även imorgon eftersom det är bara utlovat fint väder idag och regnvarning utfärdad för Midsommardagen.

Idag blir det sill och nypotatis med gräddfil och dill hemma med en pilsner och nubbe för min del och med jordgubbar som dessert. Får se vad frugan äter för hon gillar som många Thai (har jag märkt) inte sill. Men jordgubbar med glass tycker hon om :D

IMG_1420.jpeg
Har sett thaitjejer blanda soya och annat jox som de doppat jordgubbarna i.
 
Tog på mig att sköta byns simbassäng under midsommarhelgen. Det är mer jobb än jag trodde, två ggr per dag ska mätare avläsas och prover tas på vattnet och allt ska dokumenteras. Så jäkla noga är det inte i Thailand har jag en känsla av ;)
Dessutom två presenningar som ska vevas in på morgonen och dras ut på kvällen. Bara 14 grader i luften så inget bad för mig i alla fall.

IMG_20240621_084233.jpg


IMG_20240621_105813.jpg


IMG_20240621_105749.jpg


IMG_20240621_105838.jpg
 
Vaknade upp efter nattskiftet & vill ju få en kopp kaffe rätt så fort,men så då startar den inte.. :( testar att byta uttag inget händer... jaha tänker jag just precis idag på midsommar av alla dagar ska den pajja :)
Tänkte gå ut i garaget & hämta en skogspanna från ryggsäcken och koka på spisen ser då att garaget är mörkt!! Säkringen så nu är humöret på topp & kaffet klart :) :)

20240621_132752.jpg


20240621_133737.jpg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp