Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Det blev en fin midsommar med mycket folk vid hembygdsgården.

När Sverige är som bäst med svenska traditioner.

IMG_20240621_131319.jpg
IMG_20240621_131229.jpg
IMG_20240621_131359.jpg
IMG_20240621_131406.jpg
IMG_20240621_175554.jpg
 
Nooog.
Finnar får i sig sprit så blir dom känslosamma, pratglada, sitter och gråter i ett hörn.
Behöver inte ens sprit för att bli melankoliska, mitt ex satte sig att gråta så fort hon inte fick sin vilja fram, men annars helt rätt, ett märkligt sinnelag, men annars ett bra folk anser jag
 
Sitter och funderar på vad Svenska ambassen sysslar med, skickade in en ansökan om inkomstintyg den 5 denna månad, den 6 kom ett svar att ansökan var komplett, handläggningtiden är 5 arbetsdagar och att de skulle skicka ut intyg med "vår tisdag/torsdag sändning,
Har ännu inte fått nåt intyg. om de skickade i torsdag , när fasen kommer DHL med intyget
 
Sitter och funderar på vad Svenska ambassen sysslar med, skickade in en ansökan om inkomstintyg den 5 denna månad, den 6 kom ett svar att ansökan var komplett, handläggningtiden är 5 arbetsdagar och att de skulle skicka ut intyg med "vår tisdag/torsdag sändning,
Har ännu inte fått nåt intyg. om de skickade i torsdag , när fasen kommer DHL med intyget
DHL? Jag har alltid fått mina intyg med posten.
 
DHL? Jag har alltid fått mina intyg med posten.
:thumbsup: Ja, jag funderar på om det kommer med posten eller med DHL, De skriver faktiskt själva DHL på sin hemsida, knasigt , men jag minns att jag fick med posten förra året
Så här står det ."Det utfärdade intyget sänds med DHL till din postadresss som angetts på blanketten (endast inom Thailand). Ambassaden/konsulatet tar inget ansvar för förkommen försändelse vid felaktigt angiven postadress och telefonnummer."
 
Idag midsommardagen så är det firande på Revsudden där det är som kortast mellan fastlandet och Öland. Men det regnar rätt friskt idag så jag får nog inte med frugan med dit idag. Men vi gjorde ett besök igår med mopparna i det fina vädret och man ser Öland i bakgrunden på en av bilderna och det gamla färjeläget på ett annat i bakgrunden.

IMG_8100.jpeg


IMG_8103.jpeg


IMG_8109.jpeg
 
DHL? Jag har alltid fått mina intyg med posten.
Det var väl länge sedan. DHL sköter post gången för Ambassaden.
Men de har varit dåliga på att hitta adressen, förra året missade de totalt tog en två veckor extra. o en massa mail. De andra åren har det fungerat, byter väl personal ofta.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp