Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Var inne i stan i dag och köpte en ny kartbok eftersom den gamla var 22 år och det har hänt en del. Stockholm framstår redan som en turiststad trots att det är tidigt på säsongen. Damerna verkar shoppingglada så det ser ut att kunna bli bra affärer i galleriorna. Ölkonsumtionen verkade också god.
 
Försöka få tag på nån under midsommarhelgen som vill gå ut och ta en pizza kändes lönlöst, men nu plinga det till en som vaknade precis iaf, andra skriver bakfull som ett as.
 
Att vara två underlättar.

Redan som 7 åring fick frun lära sig knyta fisknät, reparera och återanvända repen.

Klart snabbare än jag är nuförtiden.

700m gjorde vi idag.

IMG_20240623_152033.jpg
IMG_20240623_151017.jpg
IMG_20240623_165401.jpg
 
Fick gå upp tidigare idag för att se till att ynglingen kom iväg till jobbet i tid och fick med sig det nödvändiga, mat och vattenflaska. Han har samma jobb som de två föregående somrarna, park och mark så det är utomhus som gäller. Nu förhoppningsvis längre än sommaren, han fick ju inte göra lumpen som han ville.
 
Fick svar från Svenska ambassaden angående mitt inkomstbrev, Vill uppmana ALLA att ta till tid tiden för dessa , var ute i god tid, de gäller i tre månader, AMBASSADEN är uppenbarligen duktiga på att "Missa" en del ärenden, Hände en kompis uppe i Kong, och nu även mig. Skickade in för drygt 18 dagar sedan och tyckte att nu skulle det fasen ha kommit, mejlade dem och se de hade just missat mitt intyg , så de skickar i morgon med kurir
 
Fick svar från Svenska ambassaden angående mitt inkomstbrev, Vill uppmana ALLA att ta till tid tiden för dessa , var ute i god tid, de gäller i tre månader, AMBASSADEN är uppenbarligen duktiga på att "Missa" en del ärenden, Hände en kompis uppe i Kong, och nu även mig. Skickade in för drygt 18 dagar sedan och tyckte att nu skulle det fasen ha kommit, mejlade dem och se de hade just missat mitt intyg , så de skickar i morgon med kurir
Jag mejlar mina uppgifter till konsulatet i Chiang Mai sen tar det 3-4 dagar innan jag får inkomstintyget med post.
 
Okay då har jag missuppfattat det du skrivit förut, jag trodde du redan skickat iväg det som krävs i ett brev.
Jag skickar ett mejl till Ambassaden med begärd ansökan om intyg. kopia om pension skattemyndigheten samt kopia pass och kvitto betald avgift . sen skriver de normalt ut intyget samt skickar det nästkommande tisdags/torsdags sändning. Men nu missade/slarvade de bort detta, djäkla tur jag inte litar på Svenska myndigheter utan kollade upp varför det inte kom.
 
Min första 40 fotare från Kina är skickad med möbler. Transittid ca en vecka till Pattaya

926682ad3eb14d37d4dbec6bcb7fe1d-1.jpg


c69c7ab0f9fb65b43a7d4435c003695-1.jpg

Hur gör du, använder du agenter/logistikföretag att lösa transport och tull?
Går ju inte att komma igenom tullen utan pengar under bordet tyvärr men alla logistikföretag har ju anställda som sköter detta.

Liknande med skatteåterbäring för företag härnere, vanligtvis sköts det av konsulter med goda kontakter för att det inte ska dröja en evighet.
Hört att dessa konsulter brukar ta 30% av summan, om jag inte missförstått förstås.

/ SatanG
 
Klart hos banken, fick bli buss till huset jag hade någon anmärkning och fick inte hyra bil, hon visste inte vad det var bara att min bokning gick inte igenom när var på plats.
Vete 17 vad det kan vara för jag har kollat och hittar inga anmärkningar, han jag var skriven hos innan hade bil som var skriven på mig och han var sen med vägtullavgiften en gång om det kan ha registrerats och vara orsaken?

20240624_141937.jpg
 
Klart hos banken, fick bli buss till huset jag hade någon anmärkning och fick inte hyra bil, hon visste inte vad det var bara att min bokning gick inte igenom när var på plats.
Vete 17 vad det kan vara för jag har kollat och hittar inga anmärkningar, han jag var skriven hos innan hade bil som var skriven på mig och han var sen med vägtullavgiften en gång om det kan ha registrerats och vara orsaken?

20240624_141937.jpg
Är det Påsk i Göteborg eller var du nu är?
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp