Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag har ju länge gått och funderat på en sådan där liten drönare som man kan ha i fickan och enkelt ta fram när det finns något intressant att filma på semesterresan i t.ex. Thailand.
Fast nu tyckte jag att runt 4 tusen var lite dyrt så jag har avstått.
I slutet på förra året så var det ju en sådan där "Black Friday" rea och en massa lockande erbjudanden här på nätet.
Då dök det upp en annons med ett erbjudande om att köpa en sådan där drönare för 700 spänn!

Jag funderade ett tag, men slog sedan till.
Direkt efteråt så insåg jag att detta kunde ha varit ett mycket dumt beslut, men tänkte att "Shit happens!".
Dagen efter så hörde jag ett reportage på radion där det avhandlade alla bluff som förekom under den där rean.
Ofta var det äldre män som trillade dit på att köpa någon teknisk pryl.
hum, "Some you win, some you lose" tänkte jag och glömde det hela.

IDAG KOM DRÖNAREN!

Jag har ju länge gått och funderat på en sådan där liten drönare som man kan ha i fickan och enkelt ta fram när det finns något intressant att filma på semesterresan i t.ex. Thailand.
I slutet på förra året så var det ju en sådan där "Black Friday" rea och en massa lockande erbjudanden här på nätet.
Då dök det upp en annons med ett erbjudande om att köpa en sådan där drönare för 700 spänn!

Direkt efteråt så insåg jag att detta kunde ha varit ett mycket dumt beslut, men tänkte att "Shit happens!".
Dagen efter så hörde jag ett reportage på radion där det avhandlade alla bluff som förekom under den där rean.

IDAG KOM DRÖNAREN!
Att flyga drönare i Thailand kräver tillstånd.

Tourists can bring their drones into Thailand. However, they are not allowed to fly their drones here until they have registered their devices with the NBTC or the Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT).

IDAG KOM DRÖNAREN!
Har du någon bild på den? Visst är det väl så att en sån liten modell inte behöver tillstånd/registreras.

Har du någon bild på den? Visst är det väl så att en sån liten modell inte behöver tillstånd/registreras.
Vet inte riktigt men tillstånd behövs om du har kamera har tänkt köpa
en sån och leka lite förmodligen krasch i nån tall så den får vara billig
Där du bor behövs väl inga tillstånd för nått ;)

Om den har kamera måste den registreras.
Utan kamera så skall över 2kg registreras.

If you are caught flying without CAAT registration, you face up to 1 year imprisonment and / or 40,000 THB penalty (approx. 1,200 euros).

Om den har kamera måste den registreras.
Utan kamera så skall över 2kg registreras.

If you are caught flying without CAAT registration, you face up to 1 year imprisonment and / or 40,000 THB penalty (approx. 1,200 euros).

Jag tänkte mer i sverige,så kan ju vara andra regler här.

Att flyga drönare i Thailand kräver tillstånd.

Tourists can bring their drones into Thailand. However, they are not allowed to fly their drones here until they have registered their devices with the NBTC or the Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT).
I Sverige med i form av registrering och förarbevis.

Jag betalar varje år en avgift för att vara registrerad. På mina helikoptrar skall registreringsnumret finnas. Jag har inget ”drönarkort” så får endast flyga på vårt modellflygfält. Det gällar alltså inte bara för drönare och i Sverige spelar det ingen roll om modellen har kamera eller inte.

Passade på att fylla på förrådet när man ändås var i stan.
Nu skottar jag nog inte och tar ut bilen nåt mer innan jag flyger mot varmare nejder.
Fast det är helt ok när snön ligger såhär och inget blask.

20250110_131413.jpg

20250110_131428.jpg

20250110_115957.jpg
Ja vi nordbor tål mycket skit!:beer::thumbsup:

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A