Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Packar bilen för några dagars roadtrip norrut till släktingar

Första anhalt Wichian Buri, sedan Lom Sak och Phon-området söder om Khon Kaen. Blir kanske ett stopp även i Korat på väg hem igen

Sitter hemma och tittar på när tre nong plockar ihop ett skåp, som är frugans senaste/sista beställning. Därefter ska frugan fara iväg och se till att hon får ett nytt pass samt omtala för skattemyndigheten att det numera inte pågår någon verksamhet i hennes gamla hus i BKK. Hårfrisörskan åker hem till sin gamla mamma i dag.

Nu är min förhoppning att någon ska köpa huset snart.

Packar bilen för några dagars roadtrip norrut till släktingar

Första anhalt Wichian Buri, sedan Lom Sak och Phon-området söder om Khon Kaen. Blir kanske ett stopp även i Korat på väg hem igen
Lom Sak bodde jag i 2 år, finns inte nåt att se där men har ju Khao Kho jämter som har fin miljö fast fel årstid.
Ta med långärmat och långbyxor då det kan bli rejält kallt, var ner runt 8 grader ibland.

Fixat morgonkaffet till nästa udonresa :)
20250110_092026.jpg

Ja fick reda på massor av nyheter när jag pratade med farsans fru nu. Han vill inte ha mer hjälp av läkarna inte ens febersänkande. Frågan är ens om jag hinner upp i tid. Ska se om man kan få några biljetter ikväll.

Känns hemskt men ändå så självförvållat. Hans fru har ju tjatat i flera år att gå och få hjälp. Han har ju haft förstorad prostata säger han stor del av livet. Han fick en ögoninfektion och gick på starka mediciner från vintern 23. Sedan blev han mer och mer konspiratoriskt lagd och aggressiv. Märkte den nu när han var med mig i Sverige att man fick absolut inte ifrågasätta dom galna föreställningarna. Jag försökte få honom till svenska vården och det blev stort bråk flera gånger.

Han hade nog haft många år kvar om han bara varit mer försiktig och sökt hjälp tidigt. Ser i Thailand att det är så thailändarna tänker att de är inte sjuka om de inte går och får det bekräftat typ.. sedan går de till läkaren när det är försent.
Är han karelare? Då är det tuffa gubbar, int blir man sjuk här inte säger dom!

Lom Sak bodde jag i 2 år, finns inte nåt att se där men har ju Khao Kho jämter som har fin miljö fast fel årstid.
Ta med långärmat och långbyxor då det kan bli rejält kallt, var ner runt 8 grader ibland.
Jo jag känner till Lom Sak och området runt om. Har varit på svärföräldrarna gård många gånger under senaste 20 åren.
Sambon är uppväxt där

Nekade några gäster (Airbnb) som bokat under falskt flagg (polsk) , visade sig vara ryssar med en 3 åring och spädbarn. Vilket vi inte heller godtar.
Sedan så började dom fråga om vi kunde hjälpa dom med öppna bankkonto. Så då var det NEJ.
Ingen idé att ge lillfingret till ryss pack. Det fan ingen jävla flyktingförlägning för ryssar vi driver.

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar