Varför barnbidrag i sverige? Har man inte råd med sina barn?

Sverige i ett nötskal bidrag skall det vara för att det är ju S. Om det är behovsprövat spelar liksom ingen roll det skall vara bidrag. Samma för alla. Om folk behöver det har ingen betydelse det skall ju vara så.
Bidrag och Sverige hör liksom ihop, det har V och S och numera MP bestämt för.
Förresten jag gillar Thailands lösning för det hela, sparka alla korrupta politiker och göra något dör landet. Fast min fundering blir hur blir vi av med alla korrupta militärer :p
Fast ändå varför har vi politiker? Helt allvarligt?
Jaaaa. Sverige och bidrag är samma sak... Från början var det för de fattiga...
Nu för de rika.. ;) Sedan om det är S, V, MP M, L, KD, SD, FI eller vad allt de kallar sig för är de samma skitstövlar..
INGET parti hade vågat ta upp frågan om barn bidraget skulle behovsprövats.. INGET PARTI.... :D
Som du säger skulle kanske Sverige behöva ett militärt styre ett tag... En spark i röven på insnöade politiker som bara ser till sitt eget bästa. De styrande i Sverige har blivit så djävla bortskämda att de sitter och skapar en massa blanketter för folk i stället för att tänka!!! De skapar en massa myndigheter som inte tillför något..
Sedan sitter Knugens ungar med vars 30 mille på banken och får barnbidrag... :mad::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Do dutt chani !!! :p:p

Nu för de rika.. ;) Sedan om det är S, V, MP M, L, KD, SD, FI eller vad allt de kallar sig för är de samma skitstövlar..
INGET parti hade vågat ta upp frågan om barn bidraget skulle behovsprövats.. INGET PARTI.... :D
Som du säger skulle kanske Sverige behöva ett militärt styre ett tag... En spark i röven på insnöade politiker som bara ser till sitt eget bästa. De styrande i Sverige har blivit så djävla bortskämda att de sitter och skapar en massa blanketter för folk i stället för att tänka!!! De skapar en massa myndigheter som inte tillför något..
Sedan sitter Knugens ungar med vars 30 mille på banken och får barnbidrag... :mad::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Hör Hans Majestäts pengar etc inte hemma i en annan tråd? JAg vet inte om dom uppbär något barnbidrag och jag bryr mig inte. Hur var det @Pepsi nekade du att ta emot barnbidraget?

Det jag tycker är diskremerande är att modern alltid skall ha pengarna.
Oavsett om de är skilda och mannen har vårdnaden.
Kan ha fel?

Och i vårt fall är det mycket praktiskt att det går till henne. En fast "inkomst" på hennes bankkonto.

Läste inte hela tråden före svar, är som Janne skriver man väljer själva om inget val 50/50, för att reta upp @Pepsi lite så har vi flerbarnstilläg utöver ordinarie 1050kr/barn så gäller att ligga i för bidragen:p:p:D:nod::D
Samma här, tack för flerbarnstillägget!! :) :D :thumbsup: Dessutom anser jag att barnbidrag och flerbarnstillägg snarast måste höjas rejält. Det parti som har det i sitt program kommer troligen att få min röst nästa år. ;)

Samma här, tack för flerbarnstillägget!! :) :D :thumbsup: Dessutom anser jag att barnbidrag och flerbarnstillägg snarast måste höjas rejält. Det parti som har det i sitt program kommer troligen att få min röst nästa år. ;)
Dom tar maten ifrån ålderdomshemmen och ger bidraget till barnfamiljerna...??
Det blir ett bra byte..?? Dom gamla har ju redan haft sitt liv... 5555

Dom tar maten ifrån ålderdomshemmen och ger bidraget till barnfamiljerna...??
Det blir ett bra byte..?? Dom gamla har ju redan haft sitt liv... 5555
Nix, det var inte tanken det finns annat att spara in på t ex feta politikerarvoden. Min farsa bor på "hemmet" och jag vill absolut inte spara in på åldringsvården. Det är ett annat problem som också måste lösas.

Barnbidraget infördes 1947. Då var det ett politiskt medel att öka födandet efter kriget! Man ville inte skilja på fattiga och rika!
Bidrag och skatter är politiska verktyg för att genomföra politik. I Thailand kallas en sak korrupt medans samma sak är vanlig i väst värden och kallas då JORDBRUKS POLITIK! Denna politik slår ut fattiga bönder runt om i värden! Drabbar även Thailand!
Vi svenskar som bor utomlands har olika skäl till att ha lämnat vårt hemland. För min del är det arbete. Andra vill slippa skatt. Men när man blir gammal eller sjuk duger det att komma hem igen (eller blir man utkastad från landet för att man inte längre bidrar till landets ekonomi! [Tärande] Ett sådant land är UAE och nu för även Thailand denna politik)!
Då är det bra med trygghetssystemet och bidrag! Som andra betalar!

Nix, det var inte tanken det finns annat att spara in på t ex feta politikerarvoden. Min farsa bor på "hemmet" och jag vill absolut inte spara in på åldringsvården. Det är ett annat problem som också måste lösas.
Så du menar att dom ska offra sina egna inkomster i det partiet..?? 5555

En del kallar det köpa röster andra demokrati. Men vist kan man se likheter med hur det fungerar i sverige. Skillnad är väl att han mera liknade trump än våra politiker. Fast nu när militären har tagit över har de äntligen möjlighet att få riktig demokrati. Den nya är att blir det inte som militären vill ha det tar det åter igen över. Om vi ändå haft möjlighet att gör det samma i sverige då hade vi lätt hindrat partier som m vpk mp och sd. Tillsammans blir de väl över 50% men vadå vi kan ju inte acceptera dessa extremister som äventyrar den svenska nationalstaten och vill förstöra sverige. För Thailand och Sverige är ju så lika vi har en kung och det har Thailand. Och vi båda vill behålla våra värderingar och kulturer. Tycker man inte om dem kan man flytta eller gå rak vägen i fängelse. Kan inte fatta att det skall vara så svårt för sverige att fatta vad demokrati är. I detta fallet är thailand för en och ända gång skulle värd ett nobel pris hur de tolkar demokrati.
När man jämför Thailand och Sverige är det tyvärr inte politik man tänker på utan mera darwinismen och Pavlovs hundar.

Hör Hans Majestäts pengar etc inte hemma i en annan tråd? JAg vet inte om dom uppbär något barnbidrag och jag bryr mig inte. Hur var det @Pepsi nekade du att ta emot barnbidraget?
Hehehe!! Skall "Hans majestät" Behandlas bättre? I en monarki tråd?... :xmas_smiley: Buga för den skitstöveln?
Klart de har samma rättigheter som alla andra... Klart de får barnbidrag..
Själv har jag aldrig sett en krona av barn bidragen... Jag har försörjt min familj och barnen..
Ex frugan satte sprätt på mynten för eget bruk... ;) Inte fan gav hon något till barnen.. Det betalade jag..
Låt Kalle-Gustavs ungar betala med sin del av apanaget..
Knugen får ca 120 000 000 kr per år... Och av dem behåller han inom familjen 60 000 000 kr själv att göra vad han vill för (Hemligt..) . Hur kan man få ens barn att få vars 30 000 000 kr på kontot ???? 30 miljoner på kontot.. Hur?
Vem betalar??? Jooo... Skattebetalare i Sverige!!! De lever lyxliv och får dessutom barnbidrag.. :D:D:D
Låt deras barn njuta av en fin sommar på lyxbåtarna utanför Monaco... De behöver nog vila upp sig.. :wai::wai:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp