Hallå igen!
Då var det dags för mig att göra min inbjudan till sist!
Det här med blanketter och skit är väl inte det som är roligast att hålla på med. Men jag tänkte kolla av med er erfarna om det är något jag missat.
Blanketterna
inbjudan och
familjeuppgifter,
Ansökan om visum enligt Schengensamarbetet,
personbevis för mig har jag laddat ner, kopia på mitt pass har jag. Inbjudan fyller jag i och familjeuppgifter samt Ansökan om visum enligt Schengensamarbetet fyller hon i, har jag förstått det rätt?
En dum fråga kanske, men kan jag använda mig av dom svenska blanketterna och skriva på svenska?
Sen läste jag på thai-scan.com att jag även ska skicka med kopia på mina stämplar från när jag åkt ut och in i Thailand. Detta kunde jag inte se något om på migrationsverkets hemsida, är det något jag ska skicka med?
Dessutom att jag bör ha varit minst hos henne i 4 till 5 veckor och ha träffat hennes familj (?!). Jag var där 3 veckor och ett par dagar i somras och träffade inte hennes familj...
Sen vad gäller inkomst (studerandet blev inte av som planerat så jag är tillbaka på jobbet igen) så har jag ett nyutfärdat arbetsintyg där vår personalchef skriver hur min anställning ser ut och vad jag tjänar och har undertecknat det. Dessutom har jag deklarationen sparad. Kan jag skicka dom som inkomstgaranti? Bör jag även ta med ett kontoutdrag (60k på banken)?
Vart och hur tecknar jag en försäkring åt henne? Mitt vanliga försäkringsbolag? (vad brukar en sån kosta?)
Någon smidig resebyrå att rekommendera för att preliminärboka hennes flyg?
När detta är ifyllt så skickar jag henne dessa (måste skickas som original? Antar att jag inte bara kan scanna och maila va?

) och när hon fått dom så går hon till VFS Global och lämnar in dom ihop med två passfoton?
Hur var det med intervju för henne? Några speciella frågor hon bör vara förberedd på?
Har jag missat någonting?
En massa frågor jag vet

Hoppas att någon orkar och vill svara mig!

Jag har läst på massor av olika sidor, men för mig som aldrig gjort något liknande förut så känns det som en djungel oavsett hur många olika sidor man länkas till, jag litar ändå mest på er som redan gjort det här ;D
Edit: la till en sak som jag missat!