VISUM TILL SVERIGE

 
Du har missat att hon skall utvisas med sin mor.
Nej det har jag inte alls missat, kan ju hoppas Thailand inför lika strikta invandrarregler, då åker du ut med huvudet före, får du känna på det du förespråkar.
Du är ju som IL i din dubbelmoral.
Du är invandrare men är för att slänga ut alla invandrare även barn till länder där dom kanske aldrig vart, kanske inte kan språket, kanske in i hemlöshet och gatuliv, avbruten utbildning etc etc.
Om dom vart brottslingar så ok men att annars slänga ut barn som levt hela sitt liv och fötts i Sverige.
 
Nej det har jag inte alls missat, kan ju hoppas Thailand inför lika strikta invandrarregler, då åker du ut med huvudet före, får du känna på det du förespråkar.
Du är ju som IL i din dubbelmoral.
Du är invandrare men är för att slänga ut alla invandrare även barn till länder där dom kanske aldrig vart, kanske inte kan språket, kanske in i hemlöshet och gatuliv, avbruten utbildning etc etc.
Jag är gift och har familj i Thailand så nu var du ute och cyklade igen. :thumbsdown:
 
Nej det har jag inte alls missat, kan ju hoppas Thailand inför lika strikta invandrarregler, då åker du ut med huvudet före, får du känna på det du förespråkar.
Du är ju som IL i din dubbelmoral.
Du är invandrare men är för att slänga ut alla invandrare även barn till länder där dom kanske aldrig vart, kanske inte kan språket, kanske in i hemlöshet och gatuliv, avbruten utbildning etc etc.
Har någon befunnit sig i Thailand illegalt så åker man ut med huvudet före. Sverige har ju sett mellan fingrarna med detta.
@Räven befinner sig inte illegalt i Thailand så det är väl en jävla skillnad.
 
Jag är gift och har familj i Thailand så nu var du ute och cyklade igen. :thumbsdown:
Du är väl i Thailand på pensionärs extension?
Inför dom samma regler som i Sverige åker du ut för finns inget pensionärsundantag för invandrare i Sverige.
Många invandrarfientliga pensionister som skulle bli utslängda om dom inför lika strikta regler i Thailand.
Hoppas dom slänger ut er landsförädare som sitter och spenderar svenska pengar i utlandet.
 
Du är väl i Thailand på pensionärs extension?
Inför dom samma regler som i Sverige åker du ut för finns inget pensionärsundantag för invandrare i Sverige.
Många invandrarfientliga pensionister som skulle bli utslängda om dom inför lika strikta regler i Thailand.
Hoppas dom slänger ut er landsförädare som sitter och spenderar svenska pengar i utlandet.
Har du hört talas om mariage visa?nSluta med att spela besserwiser innan du vet vad dua skriver om.
 
Nej det har jag inte alls missat, kan ju hoppas Thailand inför lika strikta invandrarregler, då åker du ut med huvudet före, får du känna på det du förespråkar.
Du är ju som IL i din dubbelmoral.
Du är invandrare men är för att slänga ut alla invandrare även barn till länder där dom kanske aldrig vart, kanske inte kan språket, kanske in i hemlöshet och gatuliv, avbruten utbildning etc etc.
Om dom vart brottslingar så ok men att annars slänga ut barn som levt hela sitt liv och fötts i Sverige.
Hade det varit Thailand så hade förmodligen mammans utvisningsbeslut verkställts för över 15 år sedan.
 
Så inför dom lika strikta regler som Sverige så blir du utslängd, får åka till Sverige och söka UT baserat på äktenskap till Thailand och inte uppehålla dig i Thailand när beslut tas.
På vilket sätt har Thailand mindre strikta regler? Räven som de flesta andra svenskar får väl till exempel inget permanent uppehållstillstånd i Thailand. Han behöver hela tiden förnya sitt tillstånd att vistas i Thailand och uppfyller han inte till exempel dom ekonomiska kraven så åker han ut.
 
På vilket sätt har Thailand mindre strikta regler? Räven som de flesta andra svenskar får väl till exempel inget permanent uppehållstillstånd i Thailand. Han behöver hela tiden förnya sitt tillstånd att vistas i Thailand och uppfyller han inte till exempel dom ekonomiska kraven så åker han ut.
Exakta, Röven var på konsulatet och fixade papper på sin inkomst för lite sen, kärringen som skulle ut insats från Sverige redan för första gången för 15 år sedan kunde inte visa papper på tillräcklig inkomst.
 
På vilket sätt har Thailand mindre strikta regler? Räven som de flesta andra svenskar får väl till exempel inget permanent uppehållstillstånd i Thailand. Han behöver hela tiden förnya sitt tillstånd att vistas i Thailand och uppfyller han inte till exempel dom ekonomiska kraven så åker han ut.
Thailand har mindre strikta regler på det viset att man kan utan anknytning flytta till och bosätta sig i Thailand.
En Thailändare kan inte bara packa väskan och sätta sig på flyget till Sverige och slå ner sina pålar.
Väldigt mycket enklare att invandra till Thailand och bosätta sig utan anknytning.
När jag flyttade till Thailand packade jag bara ett handbagage, flög ner och hyrde mig en condo, behövde inte göra mer än fylla i arrival card innan.
 
Thailand har mindre strikta regler på det viset att man kan utan anknytning flytta till och bosätta sig i Thailand.
En Thailändare kan inte bara packa väskan och sätta sig på flyget till Sverige och slå ner sina pålar.
Väldigt mycket enklare att invandra till Thailand och bosätta sig utan anknytning.
När jag flyttade till Thailand packade jag bara ett handbagage, flög ner och hyrde mig en condo, behövde inte göra mer än fylla i arrival card innan.
Men du fick inte stanna längre än 90 dagar per gång.

Det är inte en bosättning.
 
Thailand har mindre strikta regler på det viset att man kan utan anknytning flytta till och bosätta sig i Thailand.
En Thailändare kan inte bara packa väskan och sätta sig på flyget till Sverige och slå ner sina pålar.
Väldigt mycket enklare att invandra till Thailand och bosätta sig utan anknytning.
När jag flyttade till Thailand packade jag bara ett handbagage, flög ner och hyrde mig en condo, behövde inte göra mer än fylla i arrival card innan.
Fast du måste ju försörja dig själv och får inte jobba. Och framförallt kan du normalt inte komma till Thailand och jobba i låglöneyrken. En thailändare som har pengar kan ju även söka ett schengenvisa och resa återkommande till Sverige. Så jämförelsen haltar betänkligt. Jämför vi samma sak så tror jag inte Thailand har mindre strikta regler.
 
Fast du måste ju försörja dig själv och får inte jobba. Och framförallt kan du normalt inte komma till Thailand och jobba i låglöneyrken. En thailändare som har pengar kan ju även söka ett schengenvisa och resa återkommande till Sverige. Så jämförelsen haltar betänkligt. Jämför vi samma sak så tror jag inte Thailand har mindre strikta regler.
En Thailändare skulle inte kunna göra som jag, bara ta sitt pick och pack och flytta till Sverige vid 36 års ålder helt utan anknytning.
En pensionerad thai kan inte gå och söka ett retirement visa och bara flytta till Sverige som expat.
 
En Thailändare skulle inte kunna göra som jag, bara ta sitt pick och pack och flytta till Sverige vid 36 års ålder helt utan anknytning.
En pensionerad thai kan inte gå och söka ett retirement visa och bara flytta till Sverige som expat.
Nej det är väl förmodligen väldigt få självförsörjande människor från tredjeland som är intresserade av att bosätta sig i Sverige heller. Att det finns speciella pensionärsvisum i Thailand är väl skapat av ett behov.
 
En Thailändare skulle inte kunna göra som jag, bara ta sitt pick och pack och flytta till Sverige vid 36 års ålder helt utan anknytning.
En pensionerad thai kan inte gå och söka ett retirement visa och bara flytta till Sverige som expat.
Dels för att vi är med i EU men ett permanent alternativt ett tidsbestämt uppehållstillstånd ger så mycket mer i Sverige än vad du ens kan drömma om i Thailand. Thailand har valt sin väg och vi har valt vår väg. Jag tycker det finns bra och dåliga sidor med båda lösningarna. Att gråta över någon som blir utvisad som egentligen aldrig haft laglig rätt att stanna i Sverige är ju bara larvigt. Ansvaret ligger helt på föräldern. Jag kanske låter hård men vi kan inte hålla på med att omhänderta hela världens befolkning.

En thailändare kan söka visum för upp till 90 dagar helt själv. Bara göra och resa. Så länge har jag aldrig stannat i Thailand. Möjligheten att flytta till Sverige från Thailand för en thailändare är troligtvis krångligare än det omvända. Man kan ju också ställa sig frågan varför thailändare inte kan resa lika fritt runt omkring i världen som vi ifrån Sverige kan. Är inte det orättvist? Eller kanske är Sveriges fel det också?
 
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
752
Raderad medlem 9445
R
 
Tillbaka
Topp