VISUM TILL SVERIGE

 
Inte det jag har diskuterat med räven om du läser tillbaka utan dubbelmoralen.
Han är invandrare och hade Thailand infört striktare regler likt dom svenska så hade det inte vart så lätt ta sitt pick och pack och bara flytta till Thailand...
Jag har flyttat dit och bott där i 15 år och familjen har sen flyttat hit, mycket enklare att flytta till Thailand.
2 olika diskussioner, ena om en 13 åring andra om dubbelmoralen när man själv är invandrare och om svenska regler införts i Thailand.
Det är inte två olika diskussioner eftersom det var mamman till 13 åringen det handlade om som sökte asyl. Men det är riktigt att du blandar äpplen och päron vilket vart förvillande.
 
Det är inte två olika diskussioner eftersom det var mamman till 13 åringen det handlade om som sökte asyl. Men det är riktigt att du blandar äpplen och päron vilket vart förvillande.
Jag diskutterar 2 saker.
Känner att fel slänga ut en 13 åring som är född och uppväxt i Sverige och sen invandring och invandringsregler Sverige vs Thailand.
Jag åtskiljde i början också att var 2 olika ämnen då jag inte kan jämföra med Thailand gällande asyl då Thailand inte tar emot flyktingar officiellt.
13 åringen har jag inte gjort jämförelse med Thailand.
 
Om rävens fru skulle avlida innan honom förlorar han rätten till extension spouse family.
Då kan han gå på retirement men då höjs inkomstkravet från 400.000 till 800.000.
 
Om rävens fru skulle avlida innan honom förlorar han rätten till extension spouse family.
Då kan han gå på retirement men då höjs inkomstkravet från 400.000 till 800.000.
Problemet egentligen är ju att till Thailand kommer expats med pengar på fickan och försörjer sig själva. Dom kommer till Thailand för att dom har råd. Till Sverige kommer många människor för att bli försörjda och det blir en jäkla skillnad på totalen. Kvinnan i exemplet är från Mongoliet och sökte asyl 2008. Människor från Mongoliet har inte asylrätt i Sverige och detta är en big business och Mongoliet är dominant. Kvinnan valde då spårbyte som möjlighet. Spårbyte är ju en sjuk regel i sig. Hon även där avslag och således borde ha lämnat landet 2009.
Det är helt omöjligt att jämföra Thailand och Sverige. Till Thailand söker sig ofta människor för pension i en trevlig miljö. Till Sverige, återigen, för att bli försörjda.
 
Problemet egentligen är ju att till Thailand kommer expats med pengar på fickan och försörjer sig själva. Dom kommer till Thailand för att dom har råd. Till Sverige kommer många människor för att bli försörjda och det blir en jäkla skillnad på totalen. Kvinnan i exemplet är från Mongoliet och sökte asyl 2008. Människor från Mongoliet har inte asylrätt i Sverige och detta är en big business och Mongoliet är dominant. Kvinnan valde då spårbyte som möjlighet. Spårbyte är ju en sjuk regel i sig. Hon även där avslag och således borde ha lämnat landet 2009.
Det är helt omöjligt att jämföra Thailand och Sverige. Till Thailand söker sig ofta människor för pension i en trevlig miljö. Till Sverige, återigen, för att bli försörjda.
Med räven skrev jag om lika möjligheter och Thailändare invandra till Sverige och svensk invandra till Thailand.
Jag har väl inte jämfört det fallet med Thailand?
Jag har skrivit om hur mycket enklare att invandra till Thailand för svensk än tvärtom.
Gällande tjejen har jag inte diskutterat regler utan att känns så fel.
 
Med räven skrev jag om lika möjligheter och Thailändare invandra till Sverige och svensk invandra till Thailand.
Jag har väl inte jämfört det fallet med Thailand?
Jag har skrivit om hur mycket enklare att invandra till Thailand för svensk än tvärtom.
Gällande tjejen har jag inte diskutterat regler utan att känns så fel.
Jo jag förstår det men jämförelsen blir liksom omöjlig pga det jag skrev. Två helt olika länder och folk söker sig till dessa länder av helt olika anledning.
 
Jo jag förstår det men jämförelsen blir liksom omöjlig pga det jag skrev. Två helt olika länder och folk söker sig till dessa länder av helt olika anledning.
Jo, det är helt klart men inte det jag har jämfört med.
Jag tycker trots allt att jag varit tydlig i att pratar om 2 olika saker men när diskussionen går i en tråd verkar folk ha svårt att särskilja och se att är 2 helt olika.
Jag har skrivit om Thailand skulle införa exakt samma regler som Sverige och i annat att jag känner att fel att kasta ut en 13 åring som är född i Sverige.
 
Problemet egentligen är ju att till Thailand kommer expats med pengar på fickan och försörjer sig själva. Dom kommer till Thailand för att dom har råd. Till Sverige kommer många människor för att bli försörjda och det blir en jäkla skillnad på totalen. Kvinnan i exemplet är från Mongoliet och sökte asyl 2008. Människor från Mongoliet har inte asylrätt i Sverige och detta är en big business och Mongoliet är dominant. Kvinnan valde då spårbyte som möjlighet. Spårbyte är ju en sjuk regel i sig. Hon även där avslag och således borde ha lämnat landet 2009.
Det är helt omöjligt att jämföra Thailand och Sverige. Till Thailand söker sig ofta människor för pension i en trevlig miljö. Till Sverige, återigen, för att bli försörjda.
Som tillägg så föddes väl dottern runt 2013. Då hade mamman haft utvisningsbeslut på sig i 4år redan. Alltså levt illegalt i Sverige.
 
Jo, det är helt klart men inte det jag har jämfört med.
Jag tycker trots allt att jag varit tydlig i att pratar om 2 olika saker men när diskussionen går i en tråd verkar folk ha svårt att särskilja och se att är 2 helt olika.
Jag har skrivit om Thailand skulle införa exakt samma regler som Sverige och i annat att jag känner att fel att kasta ut en 13 åring som är född i Sverige.
Flickan är inte utkastad, hon har en pappa. Det är mamman som har brutit mot lagen. Stannar du i Thailand på overstay i 15-18 år och blir gravid och ändå får föda barnet på sjukhus utan extra kostnader så bara det är väl bra, det räcker väl ?
 
I grunden är det väl din egen situation som avspeglas som du lindar in.
Våra situation har väl förbättrats, nu 21 år gällande tonnårsutvisningar och vi har ju bostäder i båda länderna så kan vara flexibla om måste.
I våran situation kommer det nog funka ok, sonen får flytta in i lägenheten om han blir utslängd innan skolan är klar.
 
Jag känner att du kan vara lugn :thumbsup:
Intala grabben samma lugn så kommer han prestera ännu bättre ;)

Kul när våra barn lyckas i skolan som du och jag inte gjorde. Vi löste det det ändå ;)
Jag lyckades skolväg ändå, var väl inte helt korkad, komvux när 30 och läste in hela gymnasiet på 1 år och sen rätt högt på högskoleprovet, väldigt högt.
Men min grundskola sög, var nog mer av ointresse än okunskap..
Eftersom hade mest streck i alla ämnen kom jag inte in på gymnasiet utan gick på jobb som lärling.
Kom in nästa år men hoppa av efter 1 termin och fortsatte jobba.
Gick in en gång i 9an och gjorde matteprovet allt rätt men lärarinnan sa att kan inte ge dig 5a för du går aldrig på lektionerna men får en 4a.
Men mest bråkade jag och ställde till problem på den tiden.
 
Jag lyckades skolväg ändå, var väl inte helt korkad, komvux när 30 och läste in hela gymnasiet på 1 år och sen rätt högt på högskoleprovet, väldigt högt.
Men min grundskola sög, var nog mer av ointresse än okunskap..
Eftersom hade mest streck i alla ämnen kom jag inte in på gymnasiet utan gick på jobb som lärling.
Kom in nästa år men hoppa av efter 1 termin och fortsatte jobba.
Gick in en gång i 9an och gjorde matteprovet allt rätt men lärarinnan sa att kan inte ge dig 5a för du går aldrig på lektionerna men får en 4a.
Men mest bråkade jag och ställde till problem på den tiden.
Jag var mest snäll men sjukt trött på skolan. Alla tekniska ämnen som teknik, träslöjd, fysik, kemi och biologi var jag vass på.
När jag började som lärling vid 16års ålder på en maskinverkstad trivdes jag fullt ut och fick äntligen göra något utvecklande och tillfredsställande. Det var dock en hård miljö att jobba i och inget förr en med bristande självförtroende eller mes.
 
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
752
Raderad medlem 9445
R
 
Tillbaka
Topp