Arbete för faranger

 
När jag var 18 så var jag med på en fiskebåt ett tag..men jag höll på att spy tarmarna ur mig.
Där gick min dröm om att bli fiskare i stöpet ;)
Ja där har jag haft tur, aldrig blivit sjösjuk.
Men för många en vanesak men dom säger har det inte gått över efter 3 dagar på fiskebåt så är det bara att ge upp.
 
Vill du ha rabatt på nästa bil eller? :)

/ SatanG
Nu har frugans nya kunder vart här igen och hon har fått sälja lite grejer. Kunden väntar på att jag ska mucka härifrån så vi kan ta o käka lite ihop i Bangkok. De vill verkligen vara kompisar verkar det som.

Inget fel alls att ha risbönder till kompisar som @Isan Lover men att åka med i en sånhär 12 miljoners bil är kul

1630752876937.jpg


1630752886178.jpg
 
Nu har frugans nya kunder vart här igen och hon har fått sälja lite grejer. Kunden väntar på att jag ska mucka härifrån så vi kan ta o käka lite ihop i Bangkok. De vill verkligen vara kompisar verkar det som.

Inget fel alls att ha risbönder till kompisar som @Isan Lover men att åka med i en sånhär 12 miljoners bil är kul

1630752876937.jpg


1630752886178.jpg

Det är nog en bra bit över 12 mille för den

Edit: Det kanske det inte är. Det var ju nästan humana priser
 
Nu har frugans nya kunder vart här igen och hon har fått sälja lite grejer. Kunden väntar på att jag ska mucka härifrån så vi kan ta o käka lite ihop i Bangkok. De vill verkligen vara kompisar verkar det som.

Inget fel alls att ha risbönder till kompisar som @Isan Lover men att åka med i en sånhär 12 miljoners bil är kul

1630752876937.jpg


1630752886178.jpg

Ja om man inte sitter i baksätet förstås :)
Gillar Porsche, tycker den är mer maskulin är kärringbilarna Ferrari o Lambo.
Som familjefarsa skulle jag kunna tänka mig en S-Class men värdeförstörelsen uppväger inte nöjet i dagsläget.
Bara någon vecka sedan jag blev påkörd i arslet av ett mc, som vanligt bara reste sig upp o drog som en avlöning.
Får duga med Honda Accord så länge, bättre för blodtrycket :)

/ SatanG
 
Ja om man inte sitter i baksätet förstås :)
Gillar Porsche, tycker den är mer maskulin är kärringbilarna Ferrari o Lambo.
Som familjefarsa skulle jag kunna tänka mig en S-Class men värdeförstörelsen uppväger inte nöjet i dagsläget.
Bara någon vecka sedan jag blev påkörd i arslet av ett mc, som vanligt bara reste sig upp o drog som en avlöning.
Får duga med Honda Accord så länge, bättre för blodtrycket :)

/ SatanG
Ok jag e väl kärring isf ja gillar inte porshes design. Du glömmer att alla håller undan för en S klass på ett sätt du aldrig varit med om tidigare
 
Kanske det även en lyx.
Frun kom hem och frågade om "vi" var intresserade av att en ettårig häst för 10k.
Om vi behöver en häst för transporterar är det ok.
Kanske lite förtjänst men bara lite.
Min motfråga var hur mycket säljaren av hästen var skyldig oss
Bara 10k, samma belopp....
Då kan vi byta och bli kvitt.
----Aldrig dom har inte råd....
Saknar Thailand nu ...
 
Kanske det även en lyx.
Frun kom hem och frågade om "vi" var intresserade av att en ettårig häst för 10k.
Om vi behöver en häst för transporterar är det ok.
Kanske lite förtjänst men bara lite.
Min motfråga var hur mycket säljaren av hästen var skyldig oss
Bara 10k, samma belopp....
Då kan vi byta och bli kvitt.
----Aldrig dom har inte råd....
Saknar Thailand nu ...
Är det många ni lånat ut pfngar till har ni det som business? Väldigt vanligt i isaan. Många i byn där som lånade av kinesmaffian för att jobba i utlandet.
 
Är det många ni lånat ut pfngar till har ni det som business? Väldigt vanligt i isaan. Många i byn där som lånade av kinesmaffian för att jobba i utlandet.
Nej det är väldigt små lån numera.

En ny telefon eller handpenning för en motorcykel på kredit inom släkten.

Innan vi flyttade hit körde frun och en kusin i Cebu små lån med 10-20% i ränta per månad.
Jag stoppade detta då det var mina pengar som användes.
 
Nej det är väldigt små lån numera.

En ny telefon eller handpenning för en motorcykel på kredit inom släkten.

Innan vi flyttade hit körde frun och en kusin i Cebu små lån med 10-20% i ränta per månad.
Jag stoppade detta då det var mina pengar som användes.
Kan väl tillägga att det en business utom kontroll och många döda.
 
Kan man som utlänning få banklån i Thailand till ett hus som man bygger/köper ?. Hur är det med ett "eget" företag och banklån, om man skall tex. köpa ett hotell med mark till, då är det ju 51% thai som finns i "bakgrunden" om mr farang inte skälv får låna? Som läget har varit så är det ju bättre att låna, än att plocka ut pengar från börsen.
 
Kan man som utlänning få banklån i Thailand till ett hus som man bygger/köper ?. Hur är det med ett "eget" företag och banklån, om man skall tex. köpa ett hotell med mark till, då är det ju 51% thai som finns i "bakgrunden" om mr farang inte skälv får låna? Som läget har varit så är det ju bättre att låna, än att plocka ut pengar från börsen.
Vi har ju tagit banklån men pga jag är farang så fick jag betala 50% på husköpet kontant.
När det gäller billån så är lånet och ägandet bara på mig och jag fick betala 20%.
Ifrån Thaibank.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
1 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp