Arbete och löner, flytta eller inte

Tycker inte jag har bra lön idag, innan corona tog jag ut netto 1 miljon sek upp till 1.200.000.
Idag är min lön låg.
När vi hade som bäst så var 350.000 -450.000 thb i månaden idag 150.000thb med växelkurs.

Eller mer fick 22k förra året i December för dom gjort fel då jag var på NIS och bodde i Thailand sen fick tillbaks +20k i Maj månad.

Jag har åkt på restskatt de senaste åren. Jag planerar restskatten och har ett ”restakattskonto” dit jag kastar in pengar.

Tycker inte jag har bra lön idag, innan corona tog jag ut netto 1 miljon sek upp till 1.200.000.
Idag är min lön låg.
När vi hade som bäst så var 350.000 -450.000 thb i månaden idag 150.000thb med växelkurs.

Ja, lite växelkurs som suger och inflation på det hela, så får man vara lite mer sparsam.

Du har lön i nok och idag har den gått ner 3% mot sek tex.
Din valuta minskar.

Absolut.
Skatten har även den sjunkit med andra ord.

Jag har pengarna på mitt norska konto. Det är ju inte direkt så att jag skickar pengar fram och tillbaka. Men nu kanske man borde skicka tillbaka lite till Norge och vänta på en eventuell uppgång.
Eftersom din lön är i Nok så har den således sjunkit lika mycket som min.

Skål?

Ja jag läser nu vad jag skriver och blir lite dumt, får sluta dricka.

Äh, kör på. Det gör jag….nu när ölen är billig i Norge

IMG_9710.jpeg

Så det blev utan mat och husrum om de inte flyttade?

Tvingades svälta?

Att säga att nån har "tvingats" flytta i Sverige är en stor lögn.
Vad är alternativet, gå på socialbidrag. Det där med tvingats är en överdrift, man flyttar dit där inkomsten finns, som människan har gjort i generationer. Dom flesta har en moral ( I ditt anletets svett ska du ditt bröd tjäna ) och vill vara självförsörjande självständiga, har själv gjort den resan visserligen bara 20 mil, inga problem. Nästan alla mina kusiner flyttade söderut, för alla har det gått bra, en har det gått väldigt bra. Generationen som flyttade på 50-70 talet blir nostalgiska på ålderdomens höst gnäller när dom kommer och letar efter sina jävla rötter och minns fel hur bra det var.

Vad är alternativet, gå på socialbidrag. Det där med tvingats är en överdrift, man flyttar dit där inkomsten finns, som människan har gjort i generationer. Dom flesta har en moral ( I ditt anletets svett ska du ditt bröd tjäna ) och vill vara självförsörjande självständiga, har själv gjort den resan visserligen bara 20 mil, inga problem. Nästan alla mina kusiner flyttade söderut, för alla har det gått bra, en har det gått väldigt bra. Generationen som flyttade på 50-70 talet blir nostalgiska på ålderdomens höst gnäller när dom kommer och letar efter sina jävla rötter och minns fel hur bra det var.
Visst är det så, ingen tvingas flytta många väljer istället att stanna kvar och få livslång försörjning av oss andra.

De var nån tidigare i tråden som dock försökte plocka billiga politiska poäng på att hävda att folk tvingades flytta under pistolhot alternativt svälta ihjäl.

Liknande trådar

A
  • Låst
  • Poll Poll
Svar
92
Visningar
5 K
Caveman™
C
A
Svar