Flytta till THailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Det där är väl utrett ligger ju tråd sen innan och thaikonsult har kommit in och styrt upp du har ingen betalningsskyldighet av skulder innan äktenskapet.

Tänkte väl jag också.

"Golden " sa:
Får du nog gå på annat forum och fråga.
Där finns en som kunde alt om Thaihlan från dag ett när han bosatte sig här :blank:

Tja!
Han har nog kommit på att han måste ha gjort ett fel. Försäkringen täckte tydligen inte upp som han hade tänkt. För nu är han hemma hos sina bittra falangkärringar till systrar ute i buschen.

"trollet " sa:
Tja!
Han har nog kommit på att han måste ha gjort ett fel. Försäkringen täckte tydligen inte upp som han hade tänkt. För nu är han hemma hos sina bittra falangkärringar till systrar ute i buschen.

Tänk så det kan bli, gormade runt vilka svin alla var som åkte tillbaka för att utnyttja svensk sjukvård, men jag minsan har betalat skatt, ungefär som att jag betalade min bilförsäkring 1982 så den skall gälla även nu, smiter från skatten, zinkskatt....

Är Zinka att smita från skatten?
Sverige som har ett av världens högsta skatte tryck och hård kontroll har alltså infört ett lagligt sätt att skatte smita ;D
Och till i år sänkte dom tom % så man kan smita ännu mer.
Finns nog ingen uträknad tanke bakom detta, nej grabbarna här har nog bättre koll på detta verkar det som ;D ;D

Nån borde skapa en tråd som handlar om den Svenska Avundsjukan, finns nog många här som vill skriva i den..

Jo vill minnas att någon skrev negativt i sin blogg eller om det var i en forumstråd för nåt år sen om dessa som vänder hem och nyttjar den Svenska sjukvården. Men går att ändra sig när det passar o man själv råkar ut för nåt verkar det som, sånt man skall tänka på innan man skriver ibland..
Har jag iofs inget själv imot det en pensionär som fortsatt betalar skatt skall också ha rätt till sjukvård var han än bor. Har man betalat skatt i hela sitt arbetsföra liv så skall man ha den rätten.

"Hans Svensson " sa:
Här har du några andra fall....http://www.thailawforum.com/marriage-di ... iland.html
Scrolla ner på sidan så hittar du ett fall i Hua Hin...555
Läste om Engelsmannen. När jag träffade min sambo så bad hon mig ta kontakt med en snubbe i Singapore. Min blivande sambo sa att hon tyckte synd om honom för hans "tjej" utnyttjade honom på samma sätt. Han trodde att när "tjejen"s väninnor tog kontakt med honom och varnade honom för att hon hade man och bara va ute efter att blåsa honom, så ljög dom. Efter att jag tog kontakt med honom och sa som min blivade sambo hade sagt vem kvinnan egentligen var och vad hon var ute efter, så tackade han och sa att jag va snäll som hade varnat honom.
Jag har en känsla av att hon ändå fick fortsätta att blåsa honom eftersom han inte bad mig att lägga fram bevis eller redogöra några detaljer om hur hon blåste honom. Han sa bara att han skulle fråga sin "tjej" angående mina påståenden...
Jag antar att en del gubbar som inte har varit i Thailand mycket och sett hur det går till, tror att sitt livs kärlek är besvarad. Tjejerna på nätet skriver ofta som om du är deras enda stora kärlek... men för många är detta ett yrke...
Tycker inte synd om Engelsmannen dock, får en känsla av att han vill spetsa till historien lite för reportern. Varför blev han av med sin pension? För han skickade pengar till bedragerskan?

"krister " sa:
Läste om Engelsmannen. När jag träffade min sambo så bad hon mig ta kontakt med en snubbe i Singapore. Min blivande sambo sa att hon tyckte synd om honom för hans "tjej" utnyttjade honom på samma sätt. Han trodde att när "tjejen"s väninnor tog kontakt med honom och varnade honom för att hon hade man och bara va ute efter att blåsa honom, så ljög dom. Efter att jag tog kontakt med honom och sa som min blivade sambo hade sagt vem kvinnan egentligen var och vad hon var ute efter, så tackade han och sa att jag va snäll som hade varnat honom.
Jag har en känsla av att hon ändå fick fortsätta att blåsa honom eftersom han inte bad mig att lägga fram bevis eller redogöra några detaljer om hur hon blåste honom. Han sa bara att han skulle fråga sin "tjej" angående mina påståenden...
Jag antar att en del gubbar som inte har varit i Thailand mycket och sett hur det går till, tror att sitt livs kärlek är besvarad. Tjejerna på nätet skriver ofta som om du är deras enda stora kärlek... men för många är detta ett yrke...
Tycker inte synd om Engelsmannen dock, får en känsla av att han vill spetsa till historien lite för reportern. Varför blev han av med sin pension? För han skickade pengar till bedragerskan?

Det du skriver stämmer inte. Thai håller tyst, säger aldrig ngt om de inte behöver, särskilt inte om det är till nackdel för ngn annan thai.

Jo tack det går bra, har hittat bra ,mark att köpa tror jag.
Ska ner och titta på det snart.
Väntar på att frugan ska komma, hon får ju bo här ett tag först men planeringen är i full gång.

Låter som om du förstått detta med Thaisens ärlighet fullt ut ,, lita på din Thaikvinna fullt ut , ge henne ditt ATM kort samt kod , även svärföräldrar samt barnen bör ha ett extrakort.. Låt frugan eller flickvännen i Isaan hålla i bygget samt upphandlingarna med byggare /entreprenörer... Det enklaste är om du öppnar ett konto i hennes namn och låter henne fritt disponera dina medel.. Ett hus i Isaan kostar enligt utsago ganska mycket , säg 3 miljoner thbt för 100 m2 ..
Och då finns inget extra utan endast standard ............ ;D ;D

"Phonta " sa:
Låter som om du förstått detta med Thaisens ärlighet fullt ut ,, lita på din Thaikvinna fullt ut , ge henne ditt ATM kort samt kod , även svärföräldrar samt barnen bör ha ett extrakort.. Låt frugan eller flickvännen i Isaan hålla i bygget samt upphandlingarna med byggare /entreprenörer... Det enklaste är om du öppnar ett konto i hennes namn och låter henne fritt disponera dina medel.. Ett hus i Isaan kostar enligt utsago ganska mycket , säg 3 miljoner thbt för 100 m2 ..
Haha tror han är lite smartare än så ;D ;D ;D

"Phonta " sa:
Kan inte låta bli att ;D ;D ;D :thumbsup:

Kan säga som så att ex-frun hade studie skulder från innan äktenskapet, hon fick nu under tiden barn under äktenskapet fast vi levde inte ihop längre.
Inga skulder blev tillskrivna mig och vad gäller barnet så fick vi skriva på papper att vi inte hade ett gemensamt barn (kan inte läsa Thai, men var ett av papperena enligt Amru som både pratade flytande och läste Thai) Så detta med att hennes skulder skulle skrivas automatiskt på mig eller att jag automatiskt skulle bli fadern kan väl jag med dementera.
Hade hon därimot hävdat att jag var fadern hade det ju blivit som i Sverige.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
153
Visningar
12 K
Anonym
A
S
Svar