Halloj, jo nu är det såhär jag ska flytta till bangkok, jag är 22 år jobbar online och har varit i thailand förut på semester men jag har ett par funderingar som jag inte hittar när jag söker youtube,forums osv. om ni har lust å hjälpa mig med att par frågor så skulle de va kanoners!
Så hur gör ni med era "visum turer" Vad jag har läst och vad jag förstår så måste man åka antingen till Cambodia eller laos och få "visum" rättare sagt man måste stanna där i ca 1-2 dagar innan man får hämta ut sitt pass igen och återvända till thailand? Är det 100% att man får godkänt visum när allt stämmer eller kan man bli nekad om man har gjort det för många gånger? Måste jag ha "flyg biljet" ut ur landet eller kan jag köpa en enkelresa?
Det är mest visum jag är skeptisk över men har ett par andra funderingar.
Vad är bäst för mig som alltid har bokat i förtid? Ska jag åka dit med 2 nätter bokade på ett hotel/hostel och gå runt och leta lägenhet eller ska jag boka längre tid? vad tror ni är en rimlig tid för att hitta en lägenhet och är det mycket "möjligheter" just i bangkok? har ingen specifik plats men någonstans i bangkok
Vad ligger en billig studio lägenhet i pris just nu om vi omvandlar det till SEK från BATH? har hört att valutan är mindre nu än vad den va förut jag kan ingenting om sådant här därför ställer jag den frågan.
Och klarar man sig på 10k SEK om man varken röker, dricker eller är så mycket för fester/westernmat? Denna fråga vet jag att jag inte behöver ställa klart jag kan klarar mig på det men alltid roligt och se vad andra folk säger!
Ja ni får gärna ge mig tips på saker om ni vill.
Åker i mars-april
Mvh - Patrik