A
Anonym
Gäst
Tack för alla svar i tråden. har läst på så huvudet snurrar, men en sak jag verkligen läser olika saker om helatiden är just visum, vissa säger att man max kan åka in till thailand 3 gånger på ett så kallat "3 månaders visum" man kan få i laos cambodia etc, och vissa säger att man inte ens kan göra visa runs längre. är detta sant? och i såfall hur gör man där? ska man sikta sig in på ett education visa istället och lära sig thai?
Mvh Patrik
Dagens tips för dig som är 22 år gammal. Du har inte bett om det rådet, men jag ger det i alla fall. I stället för att gräva ner dig i ett U-land som Thailand, så stanna istället hemma och utbilda dig till ett yrke, skaffa dig en framtid. Att gå och lå dank, och ha 10.000 kronor i månaden, är i längden inget liv att leva. Jag kan förstå att tjejerna och fortplantningen hugger i oss människor, får oss att ta fullständigt horribla beslut, men att som en ung 22:åring bara lägga sitt liv i en hög i Thailand, är inget som jag skulle önska ens min värste ovän...
Du kommer att få problem till att börja med de första 28 åren i ditt liv, om du skall bo i Thailand. Ty grunden är att Thailand vill INTE ha dig boende här, och slå dank. Du kan inte arbeta här om du inte har specialkunskaper i något hett special-ämne, där dom söker och behöver arbetskraft. Så sitta och försöka att lära sig thailändska i en skola har blivit betydligt mer tuffare nu, än för att par år sedan.
Så 28 år framåt i tiden tills du 50 år och livet är över för din del, DÅ kan det öppna sig möjligheter för dig vad det gäller VISA till Thailand. Annars ser jag bara en rejäl "long term solution" för dig, vilken student-VISA INTE är! Och det är att du försöker hitta en thailändsk flicka, gifter dig med henne, och försöker få henne att vara nöjd med en falang som går och slår dank dagarna i ända. Som varandes gift, så kan du skaffa ett Non Immigrant "O" utan att visa inkomst, och sedan söka uppehålstillstånd på års-basis i Thailand.
Men dagens tips; flytta inte "hemifrån", pröva först att bo utanför föräldra-hemmet hemma i Sverige, där du har tryggheten att lita till, här kan livet bli grymt och en otrevlig tankeställare för dig.. Lär dig om livet hemma först!!