Flytta till THailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu är fakta i Thailand inte alltid fakta men hörde ju innan runt alla typer av stenbord från norr till söder till cyber rymden att jag skulle bli betalningsskyldig till hennes skulder och automatiskt pappa, pga. dessa rykten var jag rätt orolig när jag åkte dit. Min skillsmässa när vi väl kom till amphoen gick väldigt civiliserat till, stämpling av papper massa signaturer 2 vittnen sen var det klart.

"Jonas " sa:
Nu är fakta i Thailand inte alltid fakta men hörde ju innan runt alla typer av stenbord från norr till söder till cyber rymden att jag skulle bli betalningsskyldig till hennes skulder och automatiskt pappa, pga. dessa rykten var jag rätt orolig när jag åkte dit. Min skillsmässa när vi väl kom till amphoen gick väldigt civiliserat till, stämpling av papper massa signaturer 2 vittnen sen var det klart.
Man ska inte lägga för stort fokus på stenbordskrönorna. Dock kan man säkert råka illa ut, så att ta med sig någon som vet vad som gäller och kan thai var nog bra. Skönt att det gick bra och att ni kunde skiljas med flaggan i topp (säger man så). Grattis Jonas.

I detta fallet kan man säga så och båda som vad med mig sa att man riktigt såg hur svärföräldrarna sken upp och att det var äkta känslor när dom såg dig, och vi båda går fria, oroade mig mest inte för tanten för hon hade lovat signera men drog ut på det. Anledningen enligt polare hon var höggravid, förnekade och ville inte jag skulle veta. Detta bekräftade svärmodern det som oroade mig var alla dessa automatiska åtaganden som skrevs här och där. Nu har jag en barndomspolare som bott här i herrans massa år och dementerade dom enda var som han sa hon kan vägra skriva på eller kräva pengar för att skriva på men myndigheterna ställer inget krav. Vi fick även signera papper på att ingen av oss krävde något av den andre. Men så hör man andra saker och man vet inte vad som är sant när man dyker upp. Kände mig inte säker föränns svärmor och svärfar kom fram och krama mig lak Jonas då fatta jag detta kommer gå bra.

Grattis Jonas att det gick den lätta vägen för vi vet hur det kan sluta i många fall. Vad jag har förstått så är inte barn några ägodelar utan dom tillhör familjen så det kan uppstå problem i många fall. Frugans barn är stora nog att klara sig själva så vi slipper den delen men jag har erfarenheter av det jag sett mina vänner gått igenom det och har fått gett sig för familjebanden är starka här i förhållande till vad vi är vana vid.

Ägodel?? Missförstod du mig?? Frugan blev gravid med Thaiman under äktenskapet hon signerade papper på att vi inte hade barn ihop och jag likaså, var papper som skulle signeras vid skillsmässa.
Det som skrivits i trådar innan var att jag automatiskt skulle bli fadern pga. att vi fortsatt var gifta enligt Thailändsk lag vilket inte så var fallet.

"Jonas " sa:
Ägodel?? Missförstod du mig?? Frugan blev gravid med Thaiman under äktenskapet hon signerade papper på att vi inte hade barn ihop och jag likaså, var papper som skulle signeras vid skillsmässa.
Det som skrivits i trådar innan var att jag automatiskt skulle bli fadern pga. att vi fortsatt var gifta enligt Thailändsk lag vilket inte så var fallet.
Det där med barnet hamnade på fel tråd. Den skulle ha varit på En tomte i Pattaya. Så jag har inte missförstått din skilsmässa med barnet som inte är ditt. :wai:

"Jonas " sa:

Hmmm, dessutom så är det att se som mycket allvarligt när en gift kvinna "hoppar över skaklarna" dessutom blir gravid med en Thaiman ,,, skäl nog för skilsmässa utan favörer för den lömska kvinnan >:(

Ok då förstår ja blev lite förvirrad ;)
Och håller med dig men ägodel eller ej så tillhör ett barn modern och fadern i första hand och i detta fall modern. Tjejen har sagt att hon vill ha ungen här och allt var ok, men mistänker att det legat en del bakom kulisserna innan, för not sure what mamma say har dykit upp otaliga gngr.
Nu kan jag ju förändra om jag vill för när jag sa att då kan ni ta hand om ungen ekonomiskt också så blev det en kappvändning.
Detta sa jag inte utan att prata med tjejen innan och fråga om hon verkligen ville ha barnet här. Som sagt ibland är jag bråkig men jag tänker inte styras av en familj som har 0 erfarenhet mer än risfält och bufflar.

"Jonas " sa:

Det blir du i Sverige, kvinnan blir gravid , oavsett om du är fader så blir barnet ditt eftersom det är fött inom äktenskapet, naturligtvis kan man stämma in sin fru till domstol med krav på DNA , vilket jag absolut skulle göra om det hände mig .............

"Jonas " sa:
Och håller med dig men ägodel eller ej så tillhör ett barn modern och fadern i första hand och i detta fall modern. Tjejen har sagt att hon vill ha ungen här och allt var ok, men mistänker att det legat en del bakom kulisserna innan, för not sure what mamma say har dykit upp otaliga gngr.
Nu kan jag ju förändra om jag vill för när jag sa att då kan ni ta hand om ungen ekonomiskt också så blev det en kappvändning.
Detta sa jag inte utan att prata med tjejen innan och fråga om hon verkligen ville ha barnet här. Som sagt ibland är jag bråkig men jag tänker inte styras av en familj som har 0 erfarenhet mer än risfält och bufflar.
"Jonas " sa:
Det är ju din framtid så så det är klart att du reagerar på hur familjen vill styra men om hon verkligen tycker om dig så går hon som hon vill och struntar i familjen fast det är ett svårt val för henne.

Phonta det här inslaget skulle vara på en annan tråd så Jonas har blivit informerad om det.
Vad jag har förstått så är inte barn några ägodelar utan dom tillhör familjen så det kan uppstå problem i många fall. Frugans barn är stora nog att klara sig själva så vi slipper den delen men jag har erfarenheter av det jag sett mina vänner gått igenom det och har fått gett sig för familjebanden är starka här i förhållande till vad vi är vana vid.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
29
Visningar
6 K
glimten66
G
M
Svar