Flytta till Thailand

Hej! Vi har letat efter en bra. Vi var nöjda med godstransporter. Naturligtvis kommer inte alla att bestämma sig för att flytta mitt på vintern. Men vi hade helt enkelt inget annat val, så vi började snabbt leta efter transportföretaget som kommer att organisera vårt drag omedelbart efter det nya året. Med hjälp av chefen tänkte vi att vi skulle behöva två lastbilar, även om det verkar för mig att detta inte är ett problem för företaget, och om vi behövde minst tre skulle hittas för oss! Movers uppförde sig tillräckligt och noggrant, hjälpte till att ta med och ladda allt, och inte bara körde till destinationen. Det var trevligt att göra affärer med dig!

Senast redigerad av en moderator:
Hej! Vi har letat efter en bra. Vi var nöjda med godstransporter. Naturligtvis kommer inte alla att bestämma sig för att flytta mitt på vintern. Men vi hade helt enkelt inget annat val, så vi började snabbt leta efter transportföretaget som kommer att organisera vårt drag omedelbart efter det nya året. Med hjälp av chefen tänkte vi att vi skulle behöva två lastbilar, även om det verkar för mig att detta inte är ett problem för företaget, och om vi behövde minst tre skulle hittas för oss! Movers uppförde sig tillräckligt och noggrant, hjälpte till att ta med och ladda allt, och inte bara körde till destinationen. Det var trevligt att göra affärer med dig!
Nu blev jag nyfiken, har du flyttat till Thailand. Och vem va det trevligt att göra affärer med?

Hej! Vi har letat efter en bra Flyttkalle flyttfirma. Vi var nöjda med godstransporter. Naturligtvis kommer inte alla att bestämma sig för att flytta mitt på vintern. Men vi hade helt enkelt inget annat val, så vi började snabbt leta efter transportföretaget som kommer att organisera vårt drag omedelbart efter det nya året. Med hjälp av chefen tänkte vi att vi skulle behöva två lastbilar, även om det verkar för mig att detta inte är ett problem för företaget, och om vi behövde minst tre skulle hittas för oss! Movers uppförde sig tillräckligt och noggrant, hjälpte till att ta med och ladda allt, och inte bara körde till destinationen. Det var trevligt att göra affärer med dig!
jag och min fru

Just speedat upp aktiviteten på Ubon:s radar, siktet inställt mot målet....

hej Bertrud

Vad trevligt att att Du och din fru, kastade loss och flyttade till Thailand, så nu har Ni hunnit att installera Er?
kanske man får fråga vari Thailand Ni huserar? trivs Du/Ni, i ert nya hemland? hur länge har Ni var här nu?
klart att man är lite nyfiken på nya grannar. Välkommen...

Just speedat upp aktiviteten på Ubon:s radar, siktet inställt mot målet....

hej Bertrud

Vad trevligt att att Du och din fru, kastade loss och flyttade till Thailand, så nu har Ni hunnit att installera Er?
kanske man får fråga vari Thailand Ni huserar? trivs Du/Ni, i ert nya hemland? hur länge har Ni var här nu?
klart att man är lite nyfiken på nya grannar. Välkommen...
Det finns inte mycket att berätta... jag har precis flyttat in hos min fru. Vi lever i 5 månader, vi vet bara Thailand) jag arbetar mestadels här, så vi tänker fortfarande på om vi ska stanna här länge...

Det finns inte mycket att berätta... jag har precis flyttat in hos min fru. Vi lever i 5 månader, vi vet bara Thailand) jag arbetar mestadels här, så vi tänker fortfarande på om vi ska stanna här länge...

Intressant, menar Du att Du just flyttat in hos din fru, kanske Du kom till Thailand för några veckor sedan, jag har alltid tyckt att arbete är intressant att titta på, får man fråga vad Du arbetar med? bor Du på landet som jag, gillar Du att odla?

Ubon

Nu har frugan vid två tillfällen senaste tiden pratat om att flytta till Thailand. Hon tycker jag skall gå i pension tidigt. Själv vill jag avvakta en stund till. Sonen började 4e klass i måndags och han måste gå klart grundskola och gymnasium först. Bara där är det 9år kvar. Då fyller jag 59år och det blir kanske lagom. Har ingen lust att bryta upp och släpa sonen till Thailand och han har bestämt sagt ifrån en sådan flytt. Jag vill ju ha ett boende kvar i Sverige och tillbringa somrarna här också så något slags dubbelboende får det väl bli. Vi får se om några år hur tankarna går då.

Nu har frugan vid två tillfällen senaste tiden pratat om att flytta till Thailand. Hon tycker jag skall gå i pension tidigt. Själv vill jag avvakta en stund till. Sonen började 4e klass i måndags och han måste gå klart grundskola och gymnasium först. Bara där är det 9år kvar. Då fyller jag 59år och det blir kanske lagom. Har ingen lust att bryta upp och släpa sonen till Thailand och han har bestämt sagt ifrån en sådan flytt. Jag vill ju ha ett boende kvar i Sverige och tillbringa somrarna här också så något slags dubbelboende får det väl bli. Vi får se om några år hur tankarna går då.
Håll drömmen vid liv.
Sikta på att ge dig flytten i 60-årspresent.
Då hinner du spara och planera därefter.
Att jobba tills man dör kan andra få göra.

Hur tänker din fru angående sonen?

Tack för svaren och kommentarerna, mycket uppskattat! Jag tror jag har en lite bättre bild nu av hur delar av en flytt skulle fungera. Jag får läsa på lite till men återkommer säkert om ett tag med fler frågor i samma ämne.

Det finns en bok som heter ”En svensk i Thailand: om att flytta till och bo i Thailand.” Köp den! När vi efter julsemestern på Teneriffa för 21 år sedan kände ett starkt sug att flytta till Paradisön för gott, ägnade vi mycket tid att förbereda flytten. Vi läste två böcker som lyfte fram alla praktiska saker man måste tänka på. Böckerna var till stor hjälp. Det enda ingen av böckerna nämnde var att vi inte behövde betala någon svensk moms på vår flytt, det fick vi själva påpeka. Lycka till!

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar