Flytta till Thailand

 
Västerländska expats i Korat försörjde sig som lärare i engelska med låg lön.
Ja det är ju inte dom jag pratar om för dom hade inte haft råd med en årsavgift på 600.000-1.000.000, dom hade inte heller fått lärt ut där. Så tror det är västerlänningar med lite högre lön som har barn på dom stora internationella skolorna runt Pattaya....
 
Ja det är ju inte dom jag pratar om för dom hade inte haft råd med en årsavgift på 600.000-1.000.000, dom hade inte heller fått lärt ut där. Så tror det är västerlänningar med lite högre lön som har barn på dom stora internationella skolorna runt Pattaya....
Pattaya är annorlunda än städer i Isaan.

Japsen hade egna skolor, exklusivt för bara japanska barn och ungdomar.
 
Hejsan, jag har Tabba mig helt i Sverige och känner mig inte jätte välkomen här längre, inga vänner kvar familj döda osv.. så funderar på att börja om livet i ett land ingen känner mig eller vet min historia, har tänkt på att försöka få ett jobb i Bangkok, flytta dit, och sjävklart fixa visum. Men nu är stora frågan Hur gör man??
Tar de lång tid att fixa visum B? Eller kan man åka in som turist i Thailand sen ändra till visum B när man väll är där.
Jobb mässigt har jag tänkt att kanske något kontors jobb funkar bra? Är mest nyfiken vad medellönen är så man vet vilken bostad man ska söka. Förlåt för lite virrig text, mvh korven :)
Om jag vore i dina kläder skulle jag utan vidare rekommendera dig att kontakta Svenska Kyrkan ang misionsverksamhet i Thailand. Nu är detta ganska länge sedan, men gosse, vilka förmåner de hade; stort hus (jag menar stort) med hushållerska och maid) fri bil mm.
 
Om jag vore i dina kläder skulle jag utan vidare rekommendera dig att kontakta Svenska Kyrkan ang misionsverksamhet i Thailand. Nu är detta ganska länge sedan, men gosse, vilka förmåner de hade; stort hus (jag menar stort) med hushållerska och maid) fri bil mm.
Och vad fick man göra, för att få nå pengar att be ger inte nått, vad använde man hushållerskan till, oj oj berätta inte sen fri bil
skulle man åka runt, runt förstår inte dina tankar
 
 

Liknande trådar

T
Svar
153
Visningar
12 K
Anonym
A
S
Svar
123
Visningar
13 K
P
A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar
5 K
glimten66
G
M
Svar
1
Visningar
1 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
12
Visningar
7 K
A
 
Tillbaka
Topp