Flytta till Thailand vid uppnåt pensionsålder

Har du tänkt flytta till Thailand när du har blivit pensionär?

  • Inte, endast hälsa på ibland

    Röster: 3 3.9%
  • Delvis, vill nog ha kvar ett boende i Sverige

    Röster: 40 51.9%
  • Helt och hållet

    Röster: 35 45.5%

  • Totala väljare
    77
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Hans Svensson " sa:
Jag har boendet klart vid Jomtien Beach utanför Pattaya...Det är surt att komma 3 veckor på semestern och aldrig hinna med att fixa till bostaden, det är en del jag behöver åtgärda...Underbart att ha stranden på gångavstånd...Ekonomin avgör, sedan måste man kunna anpassa sig och undvika diverse fallgropar ex. alkoholen...-inget problem för min del...Jag börjar med tre månader, eller sex när den dagen kommer....Biter mig fast vid ett jobb jag inte gillar för att ev få en pension från företaget från 61, det är bara några år dit...-den vanliga pensionen är en katastrof från 61, 6000:-kr efter skatt ungefär...Det skulle gå det ochså om allt annat är på plats, boendet är gratisi stort sett...Det är 19/maj nu, fortfarande behöver man långkallingar i Stockholm...Visst är´det skönt att gå i kortbyxor och kortärmad skjorta...Jag kommer nog på vad mer jag vill göra vid jomtien den dagen jag sitter där...1)Långa promenader...2)Sitta vid stranden o njuta av havsutsikten...3)Simma i poolen...4) Golf? Bowling? Cykla? En bra cykel och att cykla ibland är klart intressant....5)det finns en skandinavik förening - där går jag med...6)Norska kyrkan får besök ibland....7)Böcker finns att låna, måste börja läsa...
Känner att det kommer att lösa sig med sysselsättning, - det ska bli så skönt att slippa åka tillbaka till Stockholm efter 3-4 veckor..."Äntligen!" Vilken befrielse.... :wai:
Tänk att vakna upp varje morgon och inte se ett risfält så långt ögat når. ;D ;D ;D
 
"legolas " sa:
Nä inte i min värld... Zigenare är det väl inte fel att kallas. Nä snart skall vi väl sluta och kalla oss svenskar vi är ju germaner ju...
Ja Reinfeldt fick ju på pälsen då han nämnde ordet etniska svenskar i arbetslöshetsdebatten. 8)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

T
Svar
153
Visningar
11 K
Anonym
A
S
Svar
123
Visningar
12 K
P
A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar
5 K
glimten66
G
M
Svar
1
Visningar
1 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
12
Visningar
6 K
A
 
Tillbaka
Topp