Billigaste flyg till Thailand?

För så vitt ok även för mig.
Men frun gillar inte en extra natt i BKK med en massa bagage. Sedan är hon inte intresserad av att dra iväg 04:00 för att hinna med flyget.

Personligen hade jag kunnat resa med en ICA plastpåse som enda bagage, men sedan så har man övrig familj som är av annan ståndpunkt.
Håller med om att det är jobbigt att gå upp kl 04:00 när man ska hem, man sover ju inte heller på planet så den dagen blir lång och ska man sen jobba dagen efter kan det bli jobbigt! Det är enda nackdelen.

Säkerhetskontrollerna tycker jag går ganska fort på ARN, men i BKK kan det ta ett tag, oftast brukar vi få gå före då vi har barn ...

Håller med om att det är jobbigt att gå upp kl 04:00 när man ska hem, man sover ju inte heller på planet så den dagen blir lång och ska man sen jobba dagen efter kan det bli jobbigt! Det är enda nackdelen.

Säkerhetskontrollerna tycker jag går ganska fort på ARN, men i BKK kan det ta ett tag, oftast brukar vi få gå före då vi har barn ...
Då blir det jobbigt om man jobbar dagen efter, jag brukar alltid se till att man är ledig iaf 2 dagar innan man börjar jobba

Senast redigerad av en moderator:
Senast gick vi upp kl 6 har jag för mig, lite trafik så tidigt inga problem att hinna i tid.
Brukar som sagt alltid bo några nätter i Bkk innan hemresa iaf.

Själv brukar jag lyckas somna på planet hem också, samt minst en dag vila innan jobb (kommande resa har jag tom ledigt 3 dagar).

Senast gick vi upp kl 6 har jag för mig, lite trafik så tidigt inga problem att hinna i tid.

Själv brukar jag lyckas somna på planet hem också, samt minst en dag vila innan jobb (kommande resa har jag tom ledigt 3 dagar).
Vi brukar också bo i Bangkok någon natt innan man åker hem, om inte så kanske man kan handla något i sista stund som man vill ha med sig hem

Som sagt så blir det lite olika då man inte bor i samma stad.
Jag är tvingad till en mellanlandning i Sthlm och då blir det givetvis några timmar där.

Det samma gäller vid resa från BKK.
Då vi har transport från Korat vill vi vara ute i god tid.
Vilket innebär att vi ofta kommer onödigt tidigt till flygplatsen.
Då kan det vara skönt att sitta i loungen.

Nu ska jag villigt erkänna att jag aldrig hade betalat extra för dessa tjänster, då det absolut inte är värt priset.

Men oavsett så har jag svårt att hitta några större skillnader i pris, när jag ser på de datumen vi åker.

Något som jag inte gillar är att stå i kö. Därav vill jag kliva ombord först och helst slippa kö vid incheckning och säkerhetskontroll.
Vid prio-boarding slipper man komma in när alla hatthyllor redan är överfyllda med bagage.

Nu är det som sagt så att jag är rimligt trött på flygplatser och dessutom inte bor i Sthlm.
Som exempel så brukade jag som oftast flyga till Norge via CPH, då jag slapp säkerhetskontroll och slapp tulla bagaget i OSL.
Kliva ombord först, ta fönsterplats och somna innan take off.

Har åkt businessklass till Thailand en gång. Det var med SAS och betalt med bonuspoäng.
Hade dock aldrig betalat det biljetten kostade. Avgång från CPH sent på kvällen gjorde att man sov bort all denna "lyx" man hade möjlighet till.
Det samma gäller med avgången från Thailand som gick vid 01:00.
Man sov lite bättre, men runt 30k för en biljett är det inte värt.

Hur och var man bokar är väl allt efter ens egna situation, prioritet och plånbok.

Själv orkar jag inte krångla till det allt för mycket för att spara någon tusenlapp.
Nä dom extra pengarna för businessclass är inte värt det om dom inte har någon rea på gång.
Jag har tagit det ett några gånger men då har dom när jag kommit och frågat haft någon typ av rea, 3000-4000 kronor för att ändra och då har jag tagit det ett par gånger.
SAS buisnessclass går inte att jämföras med många av dom andra bolagens, lite lyxigare med många av dom andra.
Men brukar gå och fråga vad kostnaden är för att uppgradera och har dom ett erbjudande som låter rimligt kan jag nappa, förlorar inget på att fråga, min grund biljett är ju betald av rederiet.

Från Gbg kl 13 så framme på morgon dagen efter, från bkk kl 9 på morgon och man är hemma em/kväll.

Helt ok enligt mig.
Morgonflyget vid 9 gillar jag inte, jag åker helst på kvällen så slipper man gå upp tidigt och stressa iväg och sover bättre på planet.

Morgonflyget vid 9 gillar jag inte, jag åker helst på kvällen så slipper man gå upp tidigt och stressa iväg och sover bättre på planet.
Gillar bäst flyget antingen KLM 17:15 från amsterdam eller om dom inte har ändrat Lufthansa 17:50 från Frankfurt, då är ja rätt utsövd när jag kommer fram och en liten tupplur i taxin så är jag klar för att dra iväg och hitta på något när jag är hemma i Pattaya 12:00

Gillar bäst flyget antingen KLM 17:15 från amsterdam eller om dom inte har ändrat Lufthansa 17:50 från Frankfurt, då är ja rätt utsövd när jag kommer fram och en liten tupplur i taxin så är jag klar för att dra iväg och hitta på något när jag är hemma i Pattaya 12:00
Ja dom gillar jag också. Nu när vi åker till svedala i sommar lämnar vi bkk 23.40, blir enkelt att sova på planet då.

Jag hållet med dig, vi åkte med finnair en gång och då gick planet vid 07 tiden från Phuket, helt värdelöst enligt mig. Air Berlin går flyget vid 20.25 från Phuket .

Ja det är minus, max ett byte orkar jag så inte resan blir för seg.

Vi brukar avsluta i Pattaya/Jomtien då kommer taxin vid halv sex och hämtar!

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar