Existensminimum för pensionär i Sverige

Svensk Pension . Vi hade ett par som var till middag till oss på lördag , hon är Thai och han är Svensk .
Hon blev nätt 65 år och fick sin första pension , hon trodde att hon skulle få så stor pension , som har arbeta
i Sverige i många år , som hon sa . men min fru säger att hon har bara arbeta 1 eller 2 år deltids jobb .
Hon får Kr 2000 för månaden , sa hon
Tyvärr jobbat ju många svart och då blir det inte mycket pension.

Hur många "vanliga "pensionärer tror du har 100,000 tusen på bankkontot
vet ej men har talat med två som tog ut en del för att komma under förmögenhetstaket. Den äldre generationen satte i motsats till dagens ungdommar en ära i att sätta en del av inkomsten på Sparkontot. De som gör så idag hånas. Men det kan förklara att även de som haft blygsamma inkomster har kunnat samla på sig betydande belopp Ränta på Ränta ger en bra hävstång och under 40 år kan det bli en förvånande tillväxt.

vet ej men har talat med två som tog ut en del för att komma under förmögenhetstaket. Den äldre generationen satte i motsats till dagens ungdommar en ära i att sätta en del av inkomsten på Sparkontot. De som gör så idag hånas. Men det kan förklara att även de som haft blygsamma inkomster har kunnat samla på sig betydande belopp Ränta på Ränta ger en bra hävstång och under 40 år kan det bli en förvånande tillväxt.

Det var ett tag sedan förmögenhetsskatten upphörde.
1,5% i skatt på det som översteg 1,5mille är väl inget att grina över.

När man är pensionär, då vill man kanske bo i Thailand. Då måste man ha en viss förmögenhet för att få sitt visum. Vet ni hur mycket/månad?

Om man vill bo före pensionen där, måste man ha 800000 baht på ett thaikonto 3 månader före ansökan. Dessutom är man minst 50 år gammal. Då kan man få ett års visum.

Har jag rätt?

När man är pensionär, då vill man kanske bo i Thailand. Då måste man ha en viss förmögenhet för att få sitt visum. Vet ni hur mycket/månad?

Om man vill bo före pensionen där, måste man ha 800000 baht på ett thaikonto 3 månader före ansökan. Dessutom är man minst 50 år gammal. Då kan man få ett års visum.

Har jag rätt?
Det är rätt. Hos mig är det 400.000 tb. 2 mån före ansökan är gift med en Thai.

Är det en människa rätt för en minste pensionär att bo i Thailand
Och ett spörsmål om kr. 8.000 varje månad är nock till ett bra liv i Thailand som singel .
Jag känner många Thai familjer som hade varit glada för om de hade en lönn på 32.000 Baht i månaden

Är det en människa rätt för en minste pensionär att bo i Thailand
Och ett spörsmål om kr. 8.000 varje månad är nock till ett bra liv i Thailand som singel .
Jag känner många Thai familjer som hade varit glada för om de hade en lönn på 32.000 Baht i månaden

Tja EV.
Din "svorsk" är dåligare än min "svorsk".

Jag föreslår att du skriver på norska, det är nog lättare att läsa då.

I övrigt så har jag inget att klaga på dina inlägg.
Det kan vara bra att tvinga svenskarna att läsa lite norska, då svenskar, rent generellt, verkar vara rätt usla på de nordiska språken.

Har jag rätt?
Alternativt 65 000 THB i månatlig inkomst eller en kombination av inkomst x 12 och banktillgodohavande på tillsammans 800 000 THB.

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp