Existensminimum för pensionär i Sverige

Alternativt 65 000 THB i månatlig inkomst eller en kombination av inkomst x 12 och banktillgodohavande på tillsammans 800 000 THB.

Ja detta gör det kanske t.o.m möjligt då. Med en 200.000 THB på banken behövs då ca 11.500 SEK/mån i pension (1250 € för mej), det kan man kanske kan få...

Är man född 1965 så har man väl ingen epnsion , bara 17 år kvar att jobba i Lövfens Sverige :)

Bidrag. Det är väl jättebra. De som har mycket bör väl få mer. Sååå är verkligheten.
Titta på en sådan sak som barnbidraget, varför är inte det inkomstbeprövat.
Har du en bra pension så får du inget bostadsbidrag alls , behovprövat , precis som barnbidraget borde vara , fn kan man göra barn så kan man fn försörja dem

Är man född 1965 så har man väl ingen epnsion , bara 17 år kvar att jobba i Lövfens Sverige :)

Haha, jo förut var det väl 63 år som gällde för mej, men numera sedan dumhuvudena här i Finland fick som dom ville är det 65 år för mej....minst, tills dom höjer igen...

Hade du inte barn i Sverige???? I så fall när dom var små så tog ni inte ut barnbidrag då utan skickade tillbaka det eller
Har du en bra pension så får du inget bostadsbidrag alls , behovprövat , precis som barnbidraget borde vara , fn kan man göra barn så kan man fn försörja dem

Hmmm hur menar då,,,, de som kommer nu får ju retroaktivt för de barn som var födda i hemlandet ,, jo det är klart att det är svårt att behovspröva då , beräknat på inkomst då alltså:):):):):):)
Gäller det barnbidraget?
Sedan underhåll på det om föräldern är ensam är ju kanon.

Nog f... får dom pengar till allt!!!
Har en kompis som tidigare jobbade på bank.Där kom det in en dam med burka ,och hämtade ut 44.500 sekr varje mån, bredvid stod hennes man, och tog stålarna och bara gick ut.
Vilka Swe barnfamiljer har 44.500 sekr rent varje mån?????????????????????????????+

Seså , seså , inte var avundsjuk nu , det föder bara främlingshat ;)
Sverige är ett rikt land med massor av plats , det har jag sett när jag flyger , det finns plats till alla .. Öppna Edra hjärtan nu ....

Nog f... får dom pengar till allt!!!
Har en kompis som tidigare jobbade på bank.Där kom det in en dam med burka ,och hämtade ut 44.500 sekr varje mån, bredvid stod hennes man, och tog stålarna och bara gick ut.
Vilka Swe barnfamiljer har 44.500 sekr rent varje mån?????????????????????????????+
Alla som har exakt samma omstädigheter som
i exemplet. Allt enl min komp....nä jag menar
enl tariffen.

räcker det så.
Annars så kan du väl inte tyda långemans inlägg annat än att tycker/tror att det är olika för Svenskar o invandrare.
Jag VET att det finns stors skillnader , har sett det själv i praktiken så mig kan man inte för bakom ljuset .
Men detta skall inte diskuteras här så jag avböjer vidare inlägg i detta känsliga ämne ........

Behovsprövade bidrag kostar en hel del att administrera samt att en del fusk förekommer.

Nu har ju höginkomsttagare bidragit med en hel del skatt så jag tycker de är väl unnat att de också får barnbidrag.
Det är ju höginkomsttagarna som fuskar mest. Men de gör på ett sätt som är "legalt"

Jo , det beror förmodligen på att man inte tillhör den gruppen och då blir drabbad av den Svenska avundsjukan eller helt enkel har en vänstervriden politisk åsikt , då är alla som har bra betalt skitstövlar .. DVS då utpekar man helt enkelt denna grupp som storfuskare , det är helt korrekt att slänga skit omkring sig i detta land ,bara det är i rätt riktnimg ....................

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp