Flyg och övriga transporter i Coronatider

 
Ett stycke fråga från en ny medlem.

Är i startgroparna gällande en flytt till Bangkok, arbetsvisum är på G. Dom jag läst och som har rest från Sverige, verkar samtliga ha bokat flyg via ambassaden vad jag har förstått. Nu när Quatar Airways flyger sina rutter, kan man med samtliga papper i ordning flyga reguljärt med dessa? Är inte alls sugen på att betala ockerpriser för att det är brist på repat-flights (eller vad nu de hutlösa priserna beror på), samtidigt som det skulle vara mycket lättare att matcha ASQ hotell + flyg rent tidsmässigt, något som verkar ha stressat många i processen.
Du bör först prata med ambassaden. Om jag förstått rätt så finns det en gräns på hur många som får komma in per dag.
 
Hej

Finnair återupptar flygningar till Bangkok den 29 december, man startar upp med en avgång per vecka påTorsdagar.


Mvh isan lover
 
Hej

Finnair återupptar flygningar till Bangkok den 29 december, man startar upp med en avgång per vecka påTorsdagar.


Mvh isan lover
Verkar vara lite som ett reklamjippo. Är det verkligen tillräckligt många i Finnland som vill sitta i karantän för lönsamhet?
 
Verkar vara lite som ett reklamjippo. Är det verkligen tillräckligt många i Finnland som vill sitta i karantän för lönsamhet?
Finnair är ju stort på Asien, deras huvudmarknad.
Även dom gånger jag flög från Malaga till Bangkok blev det finnair.
Till Korea va det med Finnair.
Inget bolag jag föredrar då jag tycker det är snålt ombord men dom har väldigt bra flyglinjer till Asien, är väl det dom levt på.
 
Verkar vara lite som ett reklamjippo. Är det verkligen tillräckligt många i Finnland som vill sitta i karantän för lönsamhet?

Hej

Dom vill nog vara med ifrån början och smyger igång lite med en avgång i veckan, kanske får dom ihop tillräckligt många resenärer för att det ska gå ihop, men det är nog lite av en chansning.

Mvh isan lover
 
Finnair är ju stort på Asien, deras huvudmarknad.
Även dom gånger jag flög från Malaga till Bangkok blev det finnair.
Till Korea va det med Finnair.
Inget bolag jag föredrar då jag tycker det är snålt ombord men dom har väldigt bra flyglinjer till Asien, är väl det dom levt på.
Om dom inte fått signaler om lättnader om reglerna för karantän så är det tveksamt med om de tror på lönsamhet.
 
Dom kanske gör som Emirates som jag flög med, inte bara en destination, Bangkok var bara mellanlandning sen Hong Kong.

Hej

Så kan det ju mycket väl vara, dom har ju flera destinationer i Asien som dom kan använda på det viset, ett bra sätt att få ihop hyfsat med passagerare på den långa flighten till Bangkok.

Mvh isan lover
 
Hej

Så kan det ju mycket väl vara, dom har ju flera destinationer i Asien som dom kan använda på det viset, ett bra sätt att få ihop hyfsat med passagerare på den långa flighten till Bangkok.

Mvh isan lover
En landning är inte gratis. dessutom är det en omväg på några timmar.
Kanske de räknar med många mellan Bangkok och Hongkong. Alternativt Vietnamn
 
Det krävs ändå ett visst antal för att motivera en sån omväg. Det är det som får mig att tvivla på att de kan räkna hem det utan borttagande av karantänskravet.
Du känner till storcirkelnavigering eller? Jordklotet är en glob, smalare i norr och söder.
Man flyger i en båge, vi gör samma när vi korsar världshaven.
Rakt spår på sådan lång sträcka är längre än att flyga i en båge, närmare från Helsingfors till Bangkok än Amsterdam till Bangkok då Helsingfors ligger längre norröver och kan utnyttja storcirkel navigeringen bättre.
Inte alltid raka spåret är närmast runt en glob.
 
Du känner till storcirkelnavigering eller? Jordklotet är en glob, smalare i norr och söder.
Man flyger i en båge, vi gör samma när vi korsar världshaven.
Rakt spår på sådan lång sträcka är längre än att flyga i en båge, närmare från Helsingfors till Bangkok än Amsterdam till Bangkok då Helsingfors ligger längre norröver och kan utnyttja storcirkel navigeringen bättre.
Inte alltid raka spåret är närmast runt en glob.
Vi gör samma sak när vi korsar världshaven till sjöss.
 
Du känner till storcirkelnavigering eller? Jordklotet är en glob, smalare i norr och söder.
Man flyger i en båge, vi gör samma när vi korsar världshaven.
Rakt spår på sådan lång sträcka är längre än att flyga i en båge, närmare från Helsingfors till Bangkok än Amsterdam till Bangkok då Helsingfors ligger längre norröver och kan utnyttja storcirkel navigeringen bättre.
Inte alltid raka spåret är närmast runt en glob.
Som syns tydligt på det här exemplet.
1608297544721.png
 
 

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar
7 K
P
A
Svar
7
Visningar
3 K
bungalow
B
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp