G
Gazton
Gäst
"Lunkan " sa:Det fick bli
"Jag är inte rädd, men det känns olustigt att flyga."
för det är närmast av vad jag tycker i genomsnitt.
För det mesta bryr jag mig inte då jag inte kan göra något åt situationen,
fast landning i dåligt väder på liten flygplats med berg omkring kan nog skaka mig (fast jag vet inte för jag har aldrig varit med om det).
Fast INNAN man lyfter kan man göra något åt situationen. Om jag skulle få syn på några varningstecken, som trasiga nitar i ytterhöljet eller en ragglande pilot*, så skulle jag nog hoppa av
*Det har ju funnits flygbolag med dåligt underhåll, och en del flygbolag från forna Sovjet har ju visat sig ha en hel del onyktra piloter, så tveksamt om jag skulle våga flyga med sådana flygbolag. Men jag har FUNDERAT på att flyga med Kievbaserade Aerop''' nånting. Får se om jag vågar det
Jag håller med dig Lunkan.. Planen från det forna öst (Ryssland) är ingen höjdare.. Jag flög med Aeroflot 1989. Om piloten var onykter låter jag vara osagt. men nog betedde sig personalen som om de vore onyktra och dessutom väldigt otrevliga. Stora ryska kvinnor med stenhård makeup.. men den resan har jag berättat om i en annan tråd.. men jag får fortfarande dåliga vibbar när folk säger att de flyger med Aeroflot Kanske dom byt ut personal och plan nu..men nej tack aldrig Aearoflot igen /Gazton