En ”utreseskatt” på 1000 baht föreslagen, skulle gälla alla som lämnar Thailand med flyg

Men var väl inte riktigt sant då ligger på ca 100k hemma i månaden men var dyrt, vete sjutton va ja gjorde.

Men var väl inte riktigt sant då ligger på ca 100k hemma i månaden men var dyrt, vete sjutton va ja gjorde.
Det är dyrt att roa sig i Sverige inom vissa områden så som gå ut att äta och dricka. I Thailand kostar det inte mycket mer att äta ute som att äta hemma. I Sverige kostar det en halv förmögenhet att äta på korvkiosken

Det är dyrt att roa sig i Sverige inom vissa områden så som gå ut att äta och dricka. I Thailand kostar det inte mycket mer att äta ute som att äta hemma. I Sverige kostar det en halv förmögenhet att äta på korvkiosken
5555 den där korvkiosken och halvspecial har jag skrivit om i några år nu men sanningen är ju finns inte, hitta det i gbg idag är inte lätt.

Hej

1683353926340.png

Departure tax proposed. Thais and foreign residents would pay 1,000 baht to leave the country via air under surprise levy

Mvh isan lover
Antar att du missade ordet "propose" ?

Korvkiosken var endast en metafor, läs McDonalds eller annan skräpkedja. Kort o gott, det är dyrt att äta ute i Sverige.
Jo men jag tänkte mest på inlägg jag gjort att nu blir det Sverige och halv special.
Men som det ser ut idag i Göteborg så är gatuköken svårhittade och inte ätit på Mc Donalds i Sverige sen tror var 2020 sist när jag väntade på visum.
Dock blivit några pizzor men skall man räkna dom hamnar jag på ca 8 pizzor i Sverige sen 2019.

Inte helt lagligt väl?
I mitt tycke nej. Men 'experterna' (de som är extremt upptagna med annat eller inte har pengar på banken för sin årliga extension) tycker att agenter är bra. Jag skulle inte bli förvånad om det blir någon form av crackdown på dessa agenter och IO's som utnyttjar dessa för att 'förgylla sin standard'.

I mitt tycke nej. Men 'experterna' (de som är extremt upptagna med annat eller inte har pengar på banken för sin årliga extension) tycker att agenter är bra. Jag skulle inte bli förvånad om det blir någon form av crackdown på dessa agenter och IO's som utnyttjar dessa för att 'förgylla sin standard'.
Blir inget nedslag på agenterna. De pengar de drar in delas med personal på immigration. Vattentätt.

Här där jag bor använder alla faranger som jag frågat en agent och alla säger att de betalar 17.000 baht/år för servicen.

Jag verkar vara den enda som gör det själv och jag betalar 2.000 baht/år för det. Dessutom vet jag att allt är korrekt om någon skulle kolla upp av någon anledning.

Blir inget nedslag på agenterna. De pengar de drar in delas med personal på immigration. Vattentätt.

Här där jag bor använder alla faranger som jag frågat en agent och alla säger att de betalar 17.000 baht/år för servicen.

Jag verkar vara den enda som gör det själv och jag betalar 2.000 baht/år för det. Dessutom vet jag att allt är korrekt om någon skulle kolla upp av någon anledning.
Hej

Jag känner också till många i Udon Thani och Nong Khai området som använder s.k agenter, det har varit vanligt enda sedan jag började resa till Thailand 1985, en del tycker att det är bekvämt och värt pengarna.

Mvh isan lover

Ja, det var samma i Korat och Chaiyaphum.
17.000baht för att slippa ha pengar låsta på banken.
I praktiken bara 15.000 extra för att få låna pengar till rimlig ränta.

Ja, det var samma i Korat och Chaiyaphum.
17.000baht för att slippa ha pengar låsta på banken.
I praktiken bara 15.000 extra för att få låna pengar till rimlig ränta.
Hej

Bodde på Top Mansion i Udon Thani några gånger när det var nybyggt och där samlades falangerna i lobbyn och sen kom en ”agent” och hämtade alla passen, en del av dom hade även Overstay men det fixades också till mot en avgift, agenten åkte sen iväg med passen och fixade allt medans männen kunde koppla av med en öl.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
772
anonymous
A
A
Svar
53