Flygbolagens bonussystem, tips och råd

 
Ok. Köpte en biljett åt en kompis. Ja får ta och se vad han hade biljettnr så ska ja nog få till några poäng. Även min resa nu till Sverige.. tack grabbar fòr att ni har lite iq som en annan inte har..

Sitter nu med en massa feber i Burton upon Trent och försöker komma på hur ja ska få tag i mat. Kom inte o säg att ja måste ladda ner Überappen o beställa via dom...
Jag kan faxa en smörgås om du vill?
 
Fick köpt deras frukostbox så ja överlever förhoppningsvis nu..

20190913_203914.jpg
 
Nu skall jag inte vara sådan... men det går inte ihop...

SK1207 är en SAS flight. SAS har ingen Premium Economy. De har Plus, som skall vara något likvärdigt.

Med en Plus biljett kommer man in i SAS Loungen. Men du kommer inte in i Aviator med en Plus biljett. Däremot kommer du in med Priority Pass.

Så du får alldeles säkert en bra resa dock är någon information inte korrekt/tillräcklig.

Skål Berra!

20190913_191543.jpg
Skål själv! På biljetten jag har fått från resebyrån står det faktiskt Premium Economy, klass Y. Jag blev själv misstänksam men finns kanske inrikes i Danmark? Men jag har Priority Pass så ingen fara.
 
Ok. Köpte en biljett åt en kompis. Ja får ta och se vad han hade biljettnr så ska ja nog få till några poäng. Även min resa nu till Sverige.. tack grabbar fòr att ni har lite iq som en annan inte har..

Sitter nu med en massa feber i Burton upon Trent och försöker komma på hur ja ska få tag i mat. Kom inte o säg att ja måste ladda ner Überappen o beställa via dom...

Du får nog inga poäng om du köpte en biljett till en kompis. Ass in seat brukar vara det som gäller
 
Sitter mest och funderar på hur jag skall slippa jobba, en 4 veckors tur blir trots all en halv miljon baht.
Så jävla trött på och arbeta och funderar på att köra en @SatanG

Inte helt säker men gissar du menar att jag väljer att prioritera tid med familjen istället för att maxa inkomst?
Jag vill inte reka andra någotdera, det beror på en själv, sin situation och hur man värderar.
För mig, ja pengar kan alla tjäna men tid med familjen kommer aldrig tillbaka och är, för mig, rikedom som bräcker sedlar med hästlängder.
Men det är ju lätt att säga om man inte är i akut behov av sedlar så kör på det som passar dig/er bäst.
Själv tänker jag "Vilket vill man ha minnen av när man sitter gammal i gungstol, minnen från en gammal tankbåt eller minnen från ens söner som skrattar".

/ SatamG
 
Gnälla hjälper inte hur mycket eller lite du tjänar. Gör något åt det istället. Och Satan g har väl inte med din tankeverksamhet att göra. :D Det är du som bestämmer.:cool:
Det var flyg påväg till kurs, borde väl lärt dig att jag gnäller alltid på påmönstringsdagen och ännu mer när jag skall på kurs för då blir det öl i tillägg ;)
När jag väl är ombord så är jag rätt nöjd med mitt jobb ;)
 
Det var flyg påväg till kurs, borde väl lärt dig att jag gnäller alltid på påmönstringsdagen och ännu mer när jag skall på kurs för då blir det öl i tillägg ;)
När jag väl är ombord så är jag rätt nöjd med mitt jobb ;)
Bra så. Din gamle smålänning :D Själv tycker jag att jobbet numera stjäl mer och mer av mitt liv,och så är det ju äldre man blir, desto fortare går klockan. Men klagar bara på måndagsmorgonen. Kom och tänka på en man på jobbet som var så uttråkad, han sa, citat: Det är ju fan att man ska sitta här och önska livet ur sig. Slut citat. Och jo jag vet Jonas, du är en frisk fläkt här:)
 
Tror vi skall få ihop en gratisresa till Singapore nästa år nu när jag fick mitt Airasia kort.
Redan på 1 månad uppe i flygresa för 1 person till Singapore.
Tänker göra alla inköp och betalningar med det så kanske vi får hotell med.
Hade vart gött och slippa betala för semestern till sommarlovet nästa år, så är ju risken större att vi kommer iväg då med ;)
 
Kan Pan pan leva på noll inkomster från frugan går det nog bra, annars svårt.
Hon kan väl få fattigmansbidrag som alla andra ;)
Fast hade jag gått hemma hade ju hon fått jobba, poängen med att hon går hemma är ju att ta hand om barnen.
Inte så lätt att få någon att ta hand om barnen i Thailand när man bor 60 mil från släkten.
 
Tror vi skall få ihop en gratisresa till Singapore nästa år nu när jag fick mitt Airasia kort.
Redan på 1 månad uppe i flygresa för 1 person till Singapore.
Tänker göra alla inköp och betalningar med det så kanske vi får hotell med.
Hade vart gött och slippa betala för semestern till sommarlovet nästa år, så är ju risken större att vi kommer iväg då med ;)

Hmm, fast ska du ta med familjen till Singapore så är nog flygbiljetterna minst problemet, de belastar bara totalkostnaden på marginalen. 4 nätter i familjerum på hyfsat hotell, 4 luncher och middagar, ens på food court, inträde på Universal med Fast Track (en förutsättning för någon kö under en timme) samt lite andra aktiviteter landar på en budget som driver runt en mindre provins i Isaan ett helt år, till och med om det är skottår.
 
Hmm, fast ska du ta med familjen till Singapore så är nog flygbiljetterna minst problemet, de belastar bara totalkostnaden på marginalen. 4 nätter i familjerum på hyfsat hotell, 4 luncher och middagar, ens på food court, inträde på Universal med Fast Track (en förutsättning för någon kö under en timme) samt lite andra aktiviteter landar på en budget som driver runt en mindre provins i Isaan ett helt år, till och med om det är skottår.
55555555.
Så fattig har jag inte blivit än så jag inte har råd att gå på universal 55555.
Jag är bara snål, men får jag resan betald kan jag nog lätta lite på lädret ;)
Anledningen att jag inte åkte i år var att jag såg inte någon semester i att släpa runt på en 1 åring, nästa år kanske han fortsatt är för ung, tiden får visa det.
Planen är ju en weekend på marina bay sands.
Sen är problemet att jag brukar få hemlängtan innan jag åkt någonstans nu för tiden ;)
Men lyckats boka en resa till Malaysia i December iallafall får vi se hur det går, första utlandsresan med barnen.
 
55555555.
Så fattig har jag inte blivit än så jag inte har råd att gå på universal 55555.
Jag är bara snål, men får jag resan betald kan jag nog lätta lite på lädret ;)
Anledningen att jag inte åkte i år var att jag såg inte någon semester i att släpa runt på en 1 åring, nästa år kanske han fortsatt är för ung, tiden får visa det.
Planen är ju en weekend på marina bay sands.
Sen är problemet att jag brukar få hemlängtan innan jag åkt någonstans nu för tiden ;)
Men lyckats boka en resa till Malaysia i December iallafall får vi se hur det går, första utlandsresan med barnen.

Vi var i Singapore i julas, första gången på säkert 7-8 år och det kommer säkert dröja 20 år till; faktiskt en rätt tråkig och överskattad stad. Jag tycker Hongkong är otroligt mycket trevligare och just nu också billigare.
 
Vi var i Singapore i julas, första gången på säkert 7-8 år och det kommer säkert dröja 20 år till; faktiskt en rätt tråkig och överskattad stad. Jag tycker Hongkong är otroligt mycket trevligare och just nu också billigare.
Ok.
Jag har aldrig vart där, vill ju mest dit pga deras sjöfartshistoria och se staden man hört så mycket om.
Men kanske inte så mycket att se i dagens läge?
Kanske får bli Vietnam istället då, jag vill se krigstunnlarna, en flygresa dit kostade lika mycket i poäng.
 
Varit i Saigon några gånger men Vietnam låter klart trevligare än Singapore. Dock bott i HK ett år och sedan besökt varje år och HK är min absoluta favoritstad i Asien.
 
Ok.
Jag har aldrig vart där, vill ju mest dit pga deras sjöfartshistoria och se staden man hört så mycket om.
Men kanske inte så mycket att se i dagens läge?
Kanske får bli Vietnam istället då, jag vill se krigstunnlarna, en flygresa dit kostade lika mycket i poäng.
Tunnlarna är en topp 10 upplevelse. Woow va smarta dom va. Hoppas ni får se detta. Och skulle tro att guidningen blivit bättre sen jag va där -92
 
Tunnlarna är en topp 10 upplevelse. Woow va smarta dom va. Hoppas ni får se detta. Och skulle tro att guidningen blivit bättre sen jag va där -92
Jag var där -92 också :)
Jag tror även dom har grävt lite sen dess så tunnlarna är bredare idag än då.
Jag minns min x man skulle ner, han kom upp lika fort. Han klarade inte av det mörka trånga.
Jag minns att man fick krypa hela vägen och det car riktigt kolsvart. Men ett minne för livet.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp