Växlings frågor (var är det bäst att köpa thailändska baht?)

Skulle inte blanda in min kärring i bankärendena för husfridens skull, där är min kunskap större än hennes och jag får oftast sköta hennes göranden med banken också.
Ska man se till kunskap så kanske det är bättre hon sköter det Haha
Hon har bättre utbildning än mig
Att hon väljer bank till mig är helt ok
Resten sköter jag själv

Fast det är utfört ett nogrannt test om det och iaf är det så att om man skickar pengar från swe till thai så får man bäst kurs genom att skicka baht, dvs växla i sverige, dock så är skillnaden väldigt liten och det viktigaste eg är att ha konto i bkk bank så slipper man den extra transfer avgift dom annars tar för att skicka pengarna vidare till en annan thai bank. Alla transfer swe/thai går via bkk bank.

Jag tycker att det skulle vara intressant att läsa den testen. Var kan jag hitta den tror du? :)

Jag tycker att det skulle vara intressant att läsa den testen. Var kan jag hitta den tror du? :)

Den har gjorts här av före detta medlemmar som en del blev bannade och startade ett eget forum, vet inte om deras inlägg i saken finns kvar på detta forumet, men jag har läst på deras andra forum varav Mackes som jag tror fortfarande är medlem här och är den som har hand om det forumet har gjort banköverföringar i samma tid på olika sätt och sen räknat på det. Sen även gått igenom nogrant dom olika bankernas avgifter. Så jag tror jag läst samma som det Nillo skriver om.
Som sagt tråden fanns här med även ett tag har jag för mig för dom började med undersökningen här innan problemen började på forumet.

Om det var att alla överföringar går via BKK Bank från Sverige stämmer det. Detta är den klart största banken i Thailand och har bäst rating, den enda bank svenska banker litar på med andra ord.

De har ju sina avräkningskonto i denna bank.

Vad du gör så fråga inte på banken om du får öppna ett konto, säg att du vill öppna ett konto. Thai älskar nämligen att säga no have och can not.
Och dummar dom sig på ett ställe så bara att gå till nästa. Man kommer långt med ett vänligt leende.

Den har gjorts här av före detta medlemmar som en del blev bannade och startade ett eget forum, vet inte om deras inlägg i saken finns kvar på detta forumet, men jag har läst på deras andra forum varav Mackes som jag tror fortfarande är medlem här och är den som har hand om det forumet har gjort banköverföringar i samma tid på olika sätt och sen räknat på det. Sen även gått igenom nogrant dom olika bankernas avgifter. Så jag tror jag läst samma som det Nillo skriver om.
Som sagt tråden fanns här med även ett tag har jag för mig för dom började med undersökningen här innan problemen började på forumet.

Verkar vara ett seriöst initiativ. Bara att hoppas på att detektivkunskaperna är tillräckliga och att det inte har raderats då... :)

Ja hon sa att hon hade hört om folk som har pengar på bbk banken och när dem ska ta ut sina pengar på atm så finns där inga pengar. Så hon litar inte på dem
Kasikorn är en bra bank säger hon

Kasikon är nog den allra sämsta banken i TH, sedan får hon tycka vad hon vill.
Har Bkk bank,alla får ett vanligt konto där,ibland frågar dom efter "retement visa" eller work permit. men deras hemsida säger , att ett vanligt konto skall alla kunna få.Kortet kostar 200tbh och minsta insättning 500 tbh.

Kasikon är nog den allra sämsta banken i TH, sedan får hon tycka vad hon vill.
Har Bkk bank,alla får ett vanligt konto där,ibland frågar dom efter "retement visa" eller work permit. men deras hemsida säger , att ett vanligt konto skall alla kunna få.Kortet kostar 200tbh och minsta insättning 500 tbh.
Varför är kasikorn den sämsta banken?

Liknande trådar

S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
L
Svar
2