Växlings frågor (var är det bäst att köpa thailändska baht?)

Sämsta service samt att 99% av personalen talar inte Eng.
Du får betala extra vid överföring från Swe.
Kanske du har vart på fel kontor , tycker Kasikorn har haft den bästa servicen på kontoret vid The avenue.
Men har ju bara haft Kasikorn och Bangkok men vart helnöjd med mitt Kasikorn kontor.

Kanske du har vart på fel kontor , tycker Kasikorn har haft den bästa servicen på kontoret vid The avenue.
Men har ju bara haft Kasikorn och Bangkok men vart helnöjd med mitt Kasikorn kontor.
Jag har aldrig heller haft problem med att dom på kasikorn inte kan engelska när jag är i Bangkok och det brukar alltid komma fram en engelsk talande och fråga vad jag vill göra och då hjälper hon mig med det jag ska göra. Uppe i roi et så är det ingen som kan engelska, men jag brukar sköta mina bank ärenden i automaterna på utsidan där om det gäller att sätta in pengar eller uppdatera bank boken

Servicen på kasikorn hade jag inga problem med, men det kanske beror på hur man är själv.
Jag la ner kasikorn dels för att det alltid var så mycket folk där = lång väntan och dels för att jag öppnade konto på bkk bank istället så jag sparar en slant vid varje överföring.

Kasikorn slarvade bort 30 000 kr för mig.....vet ej hur...men pengarna gick till DNB istället. Nåja de kom tillbaka till mitt konto...men kursen hade gått ned (minns ej men inte mycket förlust)... vilket gjorde mig besviken så jag bytte till Bangkok Bank.

Faktiskt är det betydligt mindre folk på detta Big C kontor i CM och så fick jag Internetbank . Men språklig så beror det på vem man kommer i kontakt och där skiljde det inte mycket. Men jag tycker att Bangkok Bank är mer internationell i sin service. Ligger lite mer i framkant eller hur jag skall uttrycka mig.

Nu har jag gått runt till olika banker i pattaya
Dem flesta säger att jag inte kan öppna bank konto på 2 månader turistvisa
Kasikorn bank på central festival sa detta
Se bild.
Bangkok bank säger att jag måste gå till imigration office och få intyg på min adress i thailand.
Krungsri bank säger
ATM 350 baht
And deposit 500 baht
Och här får jag internet bank det får jag ingen annanstans.
Och där verkar det räcka att hotellet skriver att jag bor där.
Har varit på alla banker i pattaya som nämns i tråden börjar fundera på att inte skaffa bankkort
Jag tog ut pengar på ett växlingskontor utanför central center då fick jag betala
5/12 20000 baht 4823 kr avgift 96.46 kr
9/12 20000 baht 4780 kr avgift 95.61 kr
Prövade att ta ut pengar via ATM men det fungerar inte vet inte om det var för att jag valde att jag har ett kreditkort
Jag har 5000 kr i kredit på coop kortet men jag ju ett högre belopp på kortet så jag skulle kanske valt att det inte är ett kreditkort?
Bankpersonalen försökte hjälpa mig men det gick inte
Får man bättre kurs om man går in på banken för att ta ut pengar från kortet?

image.jpeg

Se bild.
Bangkok bank säger att jag måste gå till imigration office och få intyg på min adress i thailand.
Krungsri bank säger
ATM 350 baht
And deposit 500 baht
Har varit på alla banker i pattaya som nämns i tråden börjar fundera på att inte skaffa bankkort
Jag tog ut pengar på ett växlingskontor utanför central center då fick jag betala
Prövade att ta ut pengar via ATM men det fungerar inte vet inte om det var för att jag valde att jag har ett kreditkort
Jag har 5000 kr i kredit på coop kortet men jag ju ett högre belopp på kortet så jag skulle kanske valt att det inte är ett kreditkort?
Gick du på Kasikornbank som låg vid the Avenue den banken är ju van vid att ha hand om faranger och borde inte varit problem tycker man.
Vet inte om dom små bankontoren inne på central är riktigt rätt ställe att gå till, jag hade inte gjort det.

Ja jag gick till Kasikornbank som ligger vid the Avenue och dem sa nej det går inte med ett turist visa. Att jag gick runt och frågade dem andra var mest för att jag hade tid till det

Ja jag gick till Kasikornbank som ligger vid the Avenue och dem sa nej det går inte med ett turist visa. Att jag gick runt och frågade dem andra var mest för att jag hade tid till det
Ok, skumt för på Bangkok banks hemsida står det att man skall få det på turistvisum, och jag har den kasikorn på the avenue, har både fondkonto, internet bank, pensions försäkring allt öppnat på 30 dagar on arrival.

Jag var där med, dem sa att jag måste gå till imigrations office och man kan inte få internetbank sa sa dem
Ok, ja då har dom kanske blivit striktare, på den Bangkok banken var jag tidigare i år med 30 dagars on arrival, öppnade både valuta konto, vanligt konto och internetbank. Så kanske nya regler nu då?
För då har dom blivit mycket striktare under årets gång.

Ok, ja då har dom kanske blivit striktare, på den Bangkok banken var jag tidigare i år med 30 dagars on arrival, öppnade både valuta konto, vanligt konto och internetbank. Så kanske nya regler nu då?
För då har dom blivit mycket striktare under årets gång.
Ja det verkar som det

Nä detta är väl återigen en sådan här evighetsfråga och beroende på humör kan jag tänka, jag fick hos KrungThai konto direkt på plats turistvisa för 5 år sedan, men andra har säkert problem på andra ställen, tror faktiskt det är turistbaserat, på ett ställe med mycket turister samt problem svårt, på ställen lite turister lite problem lättare osv.

Lyco

Se bild.
Krungsri bank säger
ATM 350 baht
And deposit 500 baht

Ja det är konstigt, jag blev erbjuden utan att fråga om jag ville öppna ett konto i Kasikorn Bank i Ban Phe när jag var där i ett annat ärende och när jag sa att jag bara var här på turistvisa sa hon, det spelar ingen roll, jag kan öppna ett konto nu med en gång åt dig!

Blev faktiskt lite paff, trodde inte att jag kunde det!

Ja som alltid i Thailand lite olika på vart man är och vem man pratar med.:)

Ja det är konstigt, jag blev erbjuden utan att fråga om jag ville öppna ett konto i Kasikorn Bank i Ban Phe när jag var där i ett annat ärende och när jag sa att jag bara var här på turistvisa sa hon, det spelar ingen roll, jag kan öppna ett konto nu med en gång åt dig!

Blev faktiskt lite paff, trodde inte att jag kunde det!

Ja som alltid i Thailand lite olika på vart man är och vem man pratar med.:)
Olika regler på olika banker. Jag har haft konto på Kasikorn tidigare men kommer att skaffa ett på Bangkok Bank när vi flyttar. Lite andra regler där vad jag förstår, bl a Tabien Baan.

Liknande trådar

S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
L
Svar
2
Visningar