Isan Lover
Forumveteran
En sak däremot som jag funderat mycket över och som inte är menat som något påhopp utan mer en reflektion över hur man ser på saker och hur man ändrar inställning ju äldre man blir.
Kurant kastar ju ofta skit åt gubbar som han anser vara omogna för att dom springer på barer och allt som hör där till.
Det jag finner märkligt i detta som får mig att fundera lite är att Kurant ser ner på gubbar som är betydligt yngre än honom själv för att dom lever typ samma liv som han själv gjorde innan han så att säga "mognade".
Har han glömt av hur det var när han var yngre eller förkastar han nu sitt tidigare leverne?
Jag har upplevt många ggr hur äldre människor visar bitterhet mot yngre på olika sätt, vad beror detta på eg att vi ser ner på och förkastar yngre som lever precis så som vi själva gjorde en gång?
Är detta en del i att åldras och kommer jag då att göra likadant om 15 år?
Som sagt inte menat som ett påhopp mot Kurant, han är långt ifrån ensam i detta men tar honom som ex för att han skrivit mycket om det här. Säger heller inte att det är något fel, mer ett fenomen som jag upplevt även från många andra lite äldre. Har ex blivit påhoppad här i HH av ett äldre Svensk par som ser ner på att jag har en yngre tjej, hon ser betydligt yngre ut än vad hon är så dom tar väl fel på några år men även jag ser yngre ut än mina 52 så man undrar lite vad som får en del äldre att visa denna aggressiva bitterhet mot yngre?
Min tjej är 33 år och jag blev mer eller mindre kallad pedofil av en äldre Svensk herre här och jag vet ju att dom har andra par i sin egen vänkrets där ålderskillnaden är lika som i mitt fall men där bägge då är betydligt äldre än mig och min tjej. Varför blir många bittra när dom blir äldre?
Hej
Smaken är ju bekant som baken, en del väljer att leva som tonåringar hela livet medans andra ”mognar” och kanske t.o.m blir och uppträder som gamla tidigt o.s.v, så är det bara.
Själv tycker jag inte att ålderskillnaden på dig och din partner var speciellt anmärkningsvärd, jag ska försöka ge min syn på saken, men då handlar det inte om dig utan om fenomenet som sådant, utan rent allmänt helt utan koppling till dig.
Har själv en bekant som går under benämningen ”stans äldste tonåring”, han är pensionär nu men han både klär sig och uppträder som en tonåring, har kompisar som är 50 år yngre o.s.v, han skulle aldrig kunna tänka sig att stadga sig bilda familj, ta det ansvar det innebär och främst ta dom förändringar det skulle innebära för hans liv.
Han åker varje år till Asien och då bl.a till Thailand, gillar barlivet och nattsuddet ännu.
Själv stadgade jag mig ju relativt sent, är 59 år och har en son på 10 år, men jag saknar inte alls barerna och nattsuddet, trivs alldeles utmärkt med familjelivet, tror inte ens att barer och köpsex skulle locka mig längre ens om jag mot förmodan skulle bli singel.
Själv tycker jag snarast att det är lite patetiskt och tragiskt att på turistorterna se äldre män vandra runt med tjejer som rent åldersmässigt kunde vara deras barnbarn, ofta har dessa gamla män på äldre dar färgat det gråa håret rött, satt ringar i öronen och har sina skrynkliga armar täckta av nygjorda tatueringar, dom gör allt för att se yngre ut än dom är, men det är ju en hopplös kamp som vi alla är dömda att förlora, åldern tar ut din rätt vare sig vi vill eller ej.
Alla som ser dom begriper naturligtvis att det är tjejens fattigdom och en ekonomisk uppgörelse som ligger bakom att tjejen överhuvudtaget visar sig offentligt med den gamle mannen, detta kommenterar folk runt omkring och inte sällan Thailändarna också, men mannen låtsas som ingenting och försöker ge sken av att tjejen älskar honom, ibland tror mannen det på riktigt och då riskerar han att bli både grundlurad och ruinerad, då är det dock inte hans eget fel utan det jävla Thailands och alla bedragare där fel.
Sammanfattningsvis så är det som vanligt, det finns inget facit, inget helt rätt eller helt fel, i länder med fattig befolkning kan man leva loppan billigt, välja hur man vill leva och hur unga ens partner ska vara på ett sätt som kanske inte går i Sverige, detta yttrar sig på olika vis för olika individer.
Mvh isan lover