En sak däremot som jag funderat mycket över och som inte är menat som något påhopp utan mer en reflektion över hur man ser på saker och hur man ändrar inställning ju äldre man blir.
Kurant kastar ju ofta skit åt gubbar som han anser vara omogna för att dom springer på barer och allt som hör där till.
Det jag finner märkligt i detta som får mig att fundera lite är att Kurant ser ner på gubbar som är betydligt yngre än honom själv för att dom lever typ samma liv som han själv gjorde innan han så att säga "mognade".
Har han glömt av hur det var när han var yngre eller förkastar han nu sitt tidigare leverne?
Jag har upplevt många ggr hur äldre människor visar bitterhet mot yngre på olika sätt, vad beror detta på eg att vi ser ner på och förkastar yngre som lever precis så som vi själva gjorde en gång?
Är detta en del i att åldras och kommer jag då att göra likadant om 15 år?
Som sagt inte menat som ett påhopp mot Kurant, han är långt ifrån ensam i detta men tar honom som ex för att han skrivit mycket om det här. Säger heller inte att det är något fel, mer ett fenomen som jag upplevt även från många andra lite äldre. Har ex blivit påhoppad här i HH av ett äldre Svensk par som ser ner på att jag har en yngre tjej, hon ser betydligt yngre ut än vad hon är så dom tar väl fel på några år men även jag ser yngre ut än mina 52 så man undrar lite vad som får en del äldre att visa denna aggressiva bitterhet mot yngre?
Min tjej är 33 år och jag blev mer eller mindre kallad pedofil av en äldre Svensk herre här och jag vet ju att dom har andra par i sin egen vänkrets där ålderskillnaden är lika som i mitt fall men där bägge då är betydligt äldre än mig och min tjej. Varför blir många bittra när dom blir äldre?