Husrenovering i Sverige och Thailand.

En annan styrman ombord betalade 45.000 för sin induktionshäll.
Kan säga att den nivån skall inte jag lägga mig på, blir spishäll för mellan 3000-8000kr.
Ser ut att finnas mycket bra i det prisspannet med kunder som ger bra betyg.
Såg på en för 3700kr som köparna gett ett snitt på 4,5 och var många betygsättare.

Du har en poäng.
Vi har IKEA-induktion i huset och det funkar dåligt för hennes matlagning. Wokepannan är tydligen hopplös bl a. Tror det är svårt med "eftervärme" på en induktionshäll och hon upplever det ganska svårt med att hitta rätt bland de låga lägena istället.

Vi brukade t ex tidigare koka upp vattnet med äggen och sedan låta de stå 10 minuter i vattnet på avstängd platta - fungerar inte alls på en energisparande induktionshäll.
Sen ska en wok vara rundbottnad inte flatbottnad, induktionshäll blir tyvärr sämre då.

Har sett för restauranger att det finns nån typ av induktion där woken, rund botttnad, sänks ner i ett hål typ. Vet i tusan hur det funkar.

Dom ombord tyckte bättre om skruvknappar på induktionshäll.
Kokar det över så kan den touch startas också kanske det står en stekpanna på plattan som börjar bränna.
Kan även koka över och stoppa.
Läste även många som skrev om det i recensioner.
Här är en med skruvknappar till rimligt pris.
Verkar dyrare om man vill ha skruvknappar.

Här blir det IKEA integrerad micro och ugn, tycker dom ser helt ok ut, ugnen med både ånga och pyrolys.
Hällen har jag inte bestämt mig för än men lutar åt IKEAS.
Är Electrolux och har jämfört, ser ut att hålla samma som dom andra märkena i den prisklassen.
Tycker vitvarorna på jobbet (IKEA) känns en bra bit ifrån mina från Siemens men firman kanske köpte det billigaste IKEA hade. Microna har dassig effekt och värmer ojämnt. Inbyggd kyl och frys vilket har strulat med stängning. Diskmaskiner okej. Supernöjd med min Induktions häll hade ångrat mig fett om jag valt något annat. Ångrade mig tom i Thailand att jag inte valde induktion.

Tycker vitvarorna på jobbet (IKEA) känns en bra bit ifrån mina från Siemens men firman kanske köpte det billigaste IKEA hade. Microna har dassig effekt och värmer ojämnt. Inbyggd kyl och frys vilket har strulat med stängning. Diskmaskiner okej. Supernöjd med min Induktions häll hade ångrat mig fett om jag valt något annat. Ångrade mig tom i Thailand att jag inte valde induktion.
Ok, ja det lutar åt induktion.
Hemma har jag Biltema micro nu för några 100 lappar, så vad jag än köper gällande det blir nog ett lyft ;)
Använder bara micron till att värma rester.

Dom ombord tyckte bättre om skruvknappar på induktionshäll.
Kokar det över så kan den touch startas också kanske det står en stekpanna på plattan som börjar bränna.
Kan även koka över och stoppa.
Läste även många som skrev om det i recensioner.
Här är en med skruvknappar till rimligt pris.
Verkar dyrare om man vill ha skruvknappar.

Jag har touch och visst klagar hällen när det kolar över eller man torkar av den med mycket vatten. Koka över händer inte ofta och på en induktion bränner det inte fast. Lättare att hålla ren utan knappar. Något långsammare manövrering med touch men det är försumbart.

Ok, ja det lutar åt induktion.
Hemma har jag Biltema micro nu för några 100 lappar, så vad jag än köper gällande det blir nog ett lyft ;)
Använder bara micron till att värma rester.
Värmer också mest rester men känns nice när det värmer hyfsat jämnt vilket ingen micro förvisso gör. Jag ställer ned effekten till 600 och kör lite längre då blir det bra. Kan värma kött utan att det blir förstört. På jobbet är läget under max 500 och det blir tillslut varmt i ett hörn, okej lite överdrift men skillnad i alla fall.
Vitvarorna hemma köptes 2020 och på jobbet 2021 så samma årgång nästan

Inspirationstråd.

Nu blir det att fritera kyckling

IMG_3157.webp

Jag har touch och visst klagar hällen när det kolar över eller man torkar av den med mycket vatten. Koka över händer inte ofta och på en induktion bränner det inte fast. Lättare att hålla ren utan knappar. Något långsammare manövrering med touch men det är försumbart.
Ok var maskinisterna ombord som ansåg skruvknappar vara bättre.
Jag har touch i condon.
Brukar slå av säkringen på den, orolig frugan skulle glömma barnlåset och ställa nåt uppe på och starta.

Ok var maskinisterna ombord som ansåg skruvknappar vara bättre.
Jag har touch i condon.
Brukar slå av säkringen på den, orolig frugan skulle glömma barnlåset och ställa nåt uppe på och starta.
Jo normalt gillar jag vred mer då det är lättare och snabbare att manövrera men har vant mig vid touch och jäkligt glad när man skall torka av. Dessutom vred uppåt som det blir på en häll känns som om dom kommer i vägen. En smaksak i slutändan

Jo normalt gillar jag vred mer då det är lättare och snabbare att manövrera men har vant mig vid touch och jäkligt glad när man skall torka av. Dessutom vred uppåt som det blir på en häll känns som om dom kommer i vägen. En smaksak i slutändan
Ja vi får se, just nu lutar det åt en sån SMEG.
Även styrmannen som hade köpt den löjligt dyra, var bara missnöjd med en sak och det touch delen.
Han förespråkade också skruvknappar.
Men den ligger ju lite över prisklassen jag tänkt, så är väl hur snål jag är det hänger på.
SMEG med skruvknappar eller IKEA för 3700kr med touch ;)

Ja vi får se, just nu lutar det åt en sån SMEG.
Även styrmannen som hade köpt den löjligt dyra, var bara missnöjd med en sak och det touch delen.
Han förespråkade också skruvknappar.
Men den ligger ju lite över prisklassen jag tänkt, så är väl hur snål jag är det hänger på.
SMEG med skruvknappar eller IKEA för 3700kr med touch ;)
tretti.se och netonnet.se har bra priser på vitvaror också

Liknande trådar

Tillbaka
Topp