Husrenovering i Sverige och Thailand.

Totalrenoverade huset vintern 2020. Enda nere i grunden upp till råsponten. Taket byttes nämligen 2016. En extra bärlina i grunden då golvet hängde. På bilderna är det inflyttning efter 4månaders arbete. Tog hantverkare på allt fast kunde ju inte hålla mig från att hjälpa till lite :)

IMG_2717.webp

IMG_2714.webp

IMG_2713.webp

IMG_2712.webp

IMG_2711.webp

IMG_2710.webp

IMG_2709.webp

IMG_2906.webp

IMG_2805.webp

IMG_2600.webp

IMG_2703.webp

Totalrenoverade huset vintern 2020. Enda nere i grunden upp till råsponten. Taket byttes nämligen 2016. En extra bärlina i grunden då golvet hängde. På bilderna är det inflyttning efter 4månaders arbete. Tog hantverkare på allt fast kunde ju inte hålla mig från att hjälpa till lite :)

IMG_2717.webp

IMG_2714.webp

IMG_2713.webp

IMG_2712.webp

IMG_2711.webp

IMG_2710.webp

IMG_2709.webp

IMG_2906.webp

IMG_2805.webp

IMG_2600.webp

IMG_2703.webp
Verkligen snyggt! Jag gillar diskret färgsättning. :thumbsup:

Ja jag har en köksfläkt från Fjäråskupan. Ville ha en som var helt försänkt in i taket men blev för mycket jobb med en takstol så valde denna som inte bygger något på ovansidan.

IMG_5413.webp

Jag hade lust på en frihängande med plasmafilter söver matbordet. Då hade man kunnat köra bordsgrill.
Det hade ju även funkat utan plasmafilter, men utblåset hade blivit felplacerat.

IMG_2717.webp

IMG_2714.webp

IMG_2713.webp

IMG_2712.webp

IMG_2711.webp

IMG_2710.webp

IMG_2709.webp

IMG_2906.webp

IMG_2805.webp

IMG_2600.webp

IMG_2703.webp

Fyfan så perfekt.
Behöver du en sambo så kan jag flytta in.

Den här var det bra rabatt på fram till 12 Oktober.
Fast den kan nog vara lite för avancerad för att falla frugan i smaken.
Ser ut att startat Electroluxkampanj på elgiganten idag, alla Electrolux modeller ligger ute för rabatterat pris fram till 12 Oktober.

Screenshot_20250922_044817_Chrome.webp

Senast ändrad:
Ett klick ifrån köp, rean på electrolux vitvaror gjorde att det föll på dom och efter kollat på nätet verkar electrolux induktionshällar vara rätt bra.
Skall bara kolla en gpng till innan går till kassan.
Den i 900 serien kom inte i lager föränns mitten av November, så föll på en i 800 serien och en fläkt som kommunicerar trådlöst med den.

Ett klick ifrån köp, rean på electrolux vitvaror gjorde att det föll på dom och efter kollat på nätet verkar electrolux induktionshällar vara rätt bra.
Skall bara kolla en gpng till innan går till kassan.
Den i 900 serien kom inte i lager föränns mitten av November, så föll på en i 800 serien och en fläkt som kommunicerar trådlöst med den.

IMG_2717.webp

IMG_2714.webp

IMG_2713.webp

IMG_2712.webp

IMG_2711.webp

IMG_2710.webp

IMG_2709.webp

IMG_2906.webp

IMG_2805.webp

IMG_2600.webp

IMG_2703.webp

Riktigt snyggt! :thumbsup:

Du verkar ha lagt en hel del fokus på ljussättningen.

Då har jag skickat in köksritningen till IKEA för validering.
Blir nog att jag gör klart köket kommande ledighet iaf.
Såg @Nam Falang braskamin och det vill jag ju ha så kanske får installera en sådan med kommande ledighet, skorsten har jag ju.
Så är det klart inför julstöket i köket och glöggen framför brasan under jul och nyårsledigheten ;)

Då har jag skickat in köksritningen till IKEA för validering.
Blir nog att jag gör klart köket kommande ledighet iaf.
Såg @Nam Falang braskamin och det vill jag ju ha så kanske får installera en sådan med kommande ledighet, skorsten har jag ju.
Så är det klart inför julstöket i köket och glöggen framför brasan under jul och nyårsledigheten ;)

Tänk på att göra en bygganmälan till kommunen om du byter eldstad eller panna och boka sotarn att godkänna ny eldstad innan du eldar så du inte får strul med hemförsäkring etc ifall det skulle vara något problem längre fram.

Tänk på att göra en bygganmälan till kommunen om du byter eldstad eller panna och boka sotarn att godkänna ny eldstad innan du eldar så du inte får strul med hemförsäkring etc ifall det skulle vara något problem längre fram.
Ja vi har en firma som säljer, inspekterar och installerar inne i stan.
Dom ger mig förhoppningsvis infon och hjälpen angående det.

Då är halva köket beställt och betalt, andra halvan blir beställd efter jag kommit hem och tagit par mått.
Men högskåpen till kortväggen är beställda, micro, ugn, spishäll, fläkt, kyl och frys.
Tänkte först inte göra nåt större denna ledigheten men så kom jag på att ledigheten efter är det ju Julafton och nyår.
Rätt gött att ha ett nytt kök klart då och inte göra nåt större den ledigheten istället, då får det bli småfix.
I tvättstugan skall ju lister, fönsterbänkar, tvättbänk på plats, det blir lagom småpill då.
Får jag se om får in en braskamin med, blir mysigt till jul.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp