Husrenovering i Sverige och Thailand.

Nja en elcentral kostar inte 12.000kr +arbete.
12k totalt är rimligt.
För 2-3.000 får man en bra elcentral med mer än 24 moduler med automatsäkringar och jordfelsbrytare.
Jag skriver väl inte 12.000 + arbete??
Jag skrev 10.000-12.000 för elcentral + arbete.
Alltså 10.000-12.000 totalt.
10.000-12.000 = elcentral+arbete.

Jag skriver väl inte 12.000 + arbete??
Jag skrev 10.000-12.000 för elcentral + arbete.
Alltså 10.000-12.000 totalt.
10.000-12.000 = elcentral+arbete.
Ja den meningen går att tolka på flera sätt.
Bättre svenska med 10.000-12.000 inklusive arbete.

För mig är ett + tecken ett tillägg.

Timpris för en elektriker ligger på 600 till 800kr.
Resor tillkommer ofta.

Om du skriver 12000 + moms ingår momsen då i priset?

Jag skulle tolka din beskrivning som om arbetet tillkommer.
Du och kurant ska alltid hitta nåt att klaga på, jag förstod vad han mena med priset, Får du ett pris ingår momsen
om du är privat. Sen måste man själv koppla in hjärnan när man ser ett sånt pris, är det rimligt Ja Ja

Tror du inte han bet för montering av jordfelsbrytare i garaget, man byter normalt inte om den är inte trasig,
Sorry om jag är petig men men
Petig? Du vet väl antagligen inte vad du pratar om. Om han säger att han bytte i garaget så fanns det väl en förmodligen en anledning. Varför i fråga sätta det?

Petig? Du vet väl antagligen inte vad du pratar om. Om han säger att han bytte i garaget så fanns det väl en förmodligen en anledning. Varför i fråga sätta det?
Därför jag tror du har fel, byter man en jordfelsanläggning har åskan slagit sönder den eller den brunnit upp
Men byta ut den gamla med porslins säkringar och montera en ny i garaget är ganska vanligt

Därför jag tror du har fel, byter man en jordfelsanläggning har åskan slagit sönder den eller den brunnit upp
Men byta ut den gamla med porslins säkringar och montera en ny i garaget är ganska vanligt
Vad vet du egentligen om detta? Jag vet inte Wavis kompis hade för anledning att byta en jordfelsbrytare men förstår inte varför du ska ifrågasätta om han gjorde det. Jag kan finnas flera olika anledningar till att byta en jordfelsbrytare. Att den som sitter där var ett fel typ från början. Att den är sliten eller helt enkelt en billig skit modell som är känslig och löser ut för minsta lilla. Att han har en laddbox till elbil som behöver en jordfelsbrytare av typen B som även löser för likströmsfel. Jordfelsbrytaren löser inte på tesknappen och behöver bytas. Eller att den helt enkelt är trasig och kanske förbikopplad.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp