Mine bilder fra reiser, nord til sör i Thailand ,

 
Dei fleste Bathbusser går hver 5 minutt , Dei andre store bussane på Soukomhvith Road går hver time , På bahtbussen er det ingen venting den går heile tiden , Og jeg har aldrig hört om noen ulykke på Bahtbussen , den er sikker i Trafikken .
Hur går det att åka bathbuss för dig med dina problem med dina ben?
 
Dei fleste Bathbusser går hver 5 minutt , Dei andre store bussane på Soukomhvith Road går hver time , På bahtbussen er det ingen venting den går heile tiden , Og jeg har aldrig hört om noen ulykke på Bahtbussen , den er sikker i Trafikken .
Hej

Ja dom är nog hyfsat säkra i.o.m att dom kör sakta, håller kanten eftersom dom hela tiden letar efter nya kunder, tar vi Udon Thani som exempel så har ju Bathbussarna olika färger för olika rutter, så ska man ta sig till en speciell plats kan man bli tvungen att åka en bit på en rutt, gå av på ett ställe där en Bahtbuss med annan färg passerar och byta till denna, men har man gjort samma resa några gånger så fungerar det bra. Sen brukar ju både chauffören och medpassagerarna vara behjälpliga om man är osäker.

Mvh isan lover
 
Hur går det att åka bathbuss för dig med dina problem med dina ben?
Det var i år 2000 problemene kom . Vi hadde flere turer til Bangkok det året problemene med foten kom , til å begynne med hadde jeg krykker med meg , så då måtte kjerrringen vente på meg ,for jeg gjkk så sakte

P1110396.jpg
 
Jeg tar mye Taxi nå , når jeg reiser til Hospitaler Bangsaen hver 3 måned Fårst vanlig lege , så hjartespesialist , Så Ortoped for ryggen , På hospitalet kommer dei med rullestol til meg , og triller meg der jeg skall , Og hver tredje måned er jeg i Pattaya på Den Norska sjömanskirken Her er det heilt fult med faranger både norske og svenske ,

unnamed-1536x864.jpg


blob.jpg
 
Jeg tar mye Taxi nå , når jeg reiser til Hospitaler Bangsaen hver 3 måned Fårst vanlig lege , så hjartespesialist , Så Ortoped for ryggen , På hospitalet kommer dei med rullestol til meg , og triller meg der jeg skall , Og hver tredje måned er jeg i Pattaya på Den Norska sjömanskirken Her er det heilt fult med faranger både norske og svenske ,

unnamed-1536x864.jpg


blob.jpg
Då känner du Hansi? Han är en trevlig gubbe!
 
Jeg tar mye Taxi nå , når jeg reiser til Hospitaler Bangsaen hver 3 måned Fårst vanlig lege , så hjartespesialist , Så Ortoped for ryggen , På hospitalet kommer dei med rullestol til meg , og triller meg der jeg skall , Og hver tredje måned er jeg i Pattaya på Den Norska sjömanskirken Her er det heilt fult med faranger både norske og svenske ,

unnamed-1536x864.jpg


blob.jpg
Bra att vi i Norden har samarbete utomlands! :beer:
 
Her ser dere nye Walking Street i Bangkok , Arbeidet med å renovere kanalen i Bangkok starta dei i Pademien ,og var ferdig i begynnelsen 2022 , Dei rensa opp kanalem for kloakk , og bygde alt nytt , Dette har blitt en svärt poppulert plass for turister , det er som oftest heilt fult med folk dag og kvelden , Her er det eitt market oh dei selger street food og bord og stoler der du kan spise sjömat med god drikka til . Jeg tror att Bangkok komune tjener meir penger her en Pattaya komune tjener på Walking street Pattaya

onang anan.jpg
 
Her er vi i Bangkok på Hua Lamphong jernbanestasjon . Alle som skal med toget Isaan sitter på gulvet , Og ei stund etter gjekk toget til Chang Mai , dei sitterpå benker . Hvorfor sitter dei frå Isaan på gulvet ???? Når man reiser rundt i Thaiand så legger man merke til slike småting,

P6050035.JPG
 
Her er vi i Bangkok på Hua Lamphong jernbanestasjon . Alle som skal med toget Isaan sitter på gulvet , Og ei stund etter gjekk toget til Chang Mai , dei sitterpå benker . Hvorfor sitter dei frå Isaan på gulvet ???? Når man reiser rundt i Thaiand så legger man merke til slike småting,

P6050035.JPG
Kan det va så enkelt som att det fanns inte tillräckligt med bänkar att sitta på?
 
Hur jag lyckats missa denna tråden tidigare är något av en gåta, men nu har jag gått igenom hela. Många fina bilder där du lyckats fånga ögonblick i vardag och fest. Tack!
I hans trådar från 2015 som EV finns mycket mer fina bilder men sen hängde han upp sig på att visa hur mycket bättre Bang Saen var vs Pattaya.
 
Sen finns ju nya sjukhuset på sukhumvit mellan pattaya thai och theprasith.
Jomtien hospital.
Men är väl en del av Bangkok hospital.
1689959191565.png
 
Ja där har vi varit några gånger. Vi gillar det sjukhuset :thumbsup:
Har bara varit på Simitvej och gjort hälsokontroll för sjömän då inte Bangkok hospital godkändes ett år av Norge men läkaren på Simitvej i Sriracha som var godkänd hade förflyttats till Simmitvej Bangkok.
Var på alla 3 sjukhusen p kort period men kändes som sistnämda var lite modernare jämfört med Bangkokhospital och prisvänligare.
 
 

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp