Löner för olika yrkesgrupper i Sverige.

Har jag skrivit att jag sparar 50% av min inkomst?
Såfall har jag skrivit fel, kan inte minnas att jag har gjort det för det skulle ju inte gå med skolavgifter på 50k i månaden, bil och hus 50k i månaden, nöjen och andra hushållskostnader +50k i månaden, köpt en condo, tidigare har jag ju hyrt hus som nästan var dubbelt så dyrt som det här.

Sen har jag aldrig skrivit att jag har sparat i 7 år, jag har jobbat i 7 år och min lön nu är ju inte ingångslönen har allt varit några lönehöjningar på vägen.

Du sitter ju och hittar på att jag har skrivit saker.

Jag skrev tidigare att vi har nog lite annan livstil än dig men att jag kan hålla ett hyfsat sparande ändå i Svenska mått men aldrig skrivit att jag sparar 50% nu, köper jag ett hus och har betalt av bilen nästa år dock så kan jag lägga undan 50% av lönen.
Annars är 50 % rätt intressant. Sista åren kan vara tre av dom så la jag undan just 50 % av lönen för att jag skulle flytta rill Drömlandet snart :p
Det gick hur lätt som helst fast jag hade ju ingen familj att tänka på som Jonas. Ibland blev det t o m 80 % för jag är ju ingen festprisse och bodde på min kolonistuga med 900 kr som årskostnad inklusive sommarvatten.
Kan säga att det blev mycket pengar för vissa månader tjänade jag betydligt mera på valutahandel än vad lönen var.
Nu har jag lugnat ner mig och ser bakåt och det känns bra på ett sätt förutom att det var enkelt men det finansierade huset, bilen och starten till ett nytt liv i paradiset på andra sidan klotet.
Till Nmax sluta pressa Jonas han gör sitt gör du ditt vad det nu än är.

Hittar inte på nånting och om du sparar exakt 50% av inkomsten eller 42% kvittar väl.
Du tjände ju nära miljonen förra året och du har uppgett att du sparar fett mycket iaf så vad är då 400K?
Bara det jag reagerade på, tyckte att 400k inte borde vara nåt för dig men jag hade väl fel då, hoppas att sparandet går bättre framöver :)
Du gillar att älta verkar det som, fattar inte hur andras ekonomi kan va så inressant för dig.

Blanka lite så du får lite spänning i livet, verkar du behöva;):)

Hittar inte på nånting och om du sparar exakt 50% av inkomsten eller 42% kvittar väl.
Du tjände ju nära miljonen förra året och du har uppgett att du sparar fett mycket iaf så vad är då 400K?
Bara det jag reagerade på, tyckte att 400k inte borde vara nåt för dig men jag hade väl fel då, hoppas att sparandet går bättre framöver :)
Ja det gör det säkert.
400k är väl fortsatt mycket även om man tjänade nära miljonen ett år för det var vad det var 1 ÅR inte tidigare år och kommer inte bli detta år!
Skrev ju den gången att det var pga. alla kurser och att jag körde 2 extra turer.

50% av den miljonen gick till betalning av condo, handpenning på bilen, betalning av skolan, pensionssparande.

Ingen som pressar Jonas, gjorde bara en reflektion som jag inte tycker var det minsta märklig med tanke på allt han skrivit genom åren här. Tror att vi är rätt många här som lätt kan lägga upp 400k till en bil om vi vill och trodde absolut att Jonas var en av dem. Men där ser man, ibland har man fel.

Om man sparar pengar så kan man inte använda dom samtidigt.
Nu vet jag inte hur Jonas gör, men jag skulle nig inte casha allt för mycket....även om jag cashade bil och hus i Thailand tidigare. Dock en vanlig pickis och ett vanligt hus i Korat.
I Sverige är det annat. Där har jag lån och inga funderingar på att casha någonting.
Hade jag bott i Thailand hade jag inte haft några problem med att ha lån på sakerna.
Fast i Thailand hade jag nog hellre valt att låna mer, då lättåtkomliga pengar är mycket viktigare att ha.

Du gillar att älta verkar det som, fattar inte hur andras ekonomi kan va så inressant för dig.

Blanka lite så du får lite spänning i livet, verkar du behöva;):)
Jag intresserad av andras ekonomi???
Vad handlar tråden om?
Vem startade den?
Har du själv deltagit?

Jag är nog den här som är minst intresserad av andras ekonomi men eftersom Jonas skrivit så mycket om sin så är det svårt att inte reflektera lite.

Ang blanka så gjorde jag det i veckan som gick..

Ingen som pressar Jonas, gjorde bara en reflektion som jag inte tycker var det minsta märklig med tanke på allt han skrivit genom åren här. Tror att vi är rätt många här som lätt kan lägga upp 400k till en bil om vi vill och trodde absolut att Jonas var en av dem. Men där ser man, ibland har man fel.
Du börjar bli löjlig Nu, känns bara som att du vill hetsa till tjafs.
Du vet, man behöver inte alltid kommentera allt bara läsa å gå vidare;)

Om man sparar pengar så kan man inte använda dom samtidigt.
Nu vet jag inte hur Jonas gör, men jag skulle nig inte casha allt för mycket....även om jag cashade bil och hus i Thailand tidigare. Dock en vanlig pickis och ett vanligt hus i Korat.
I Sverige är det annat. Där har jag lån och inga funderingar på att casha någonting.
Hade jag bott i Thailand hade jag inte haft några problem med att ha lån på sakerna.
Fast i Thailand hade jag nog hellre valt att låna mer, då lättåtkomliga pengar är mycket viktigare att ha.
Håller med dig i en del och var ju därför jag frågade Jonas om motivet till att köpa på avbetalning, hade ju då när jag frågade ingen aning om att det berodde på att cashen inte fanns, trodde faktiskt att motivet var något annat.

Håller med dig i en del och var ju därför jag frågade Jonas om motivet till att köpa på avbetalning, hade ju då när jag frågade ingen aning om att det berodde på att cashen inte fanns, trodde faktiskt att motivet var något annat.
Tycker jag var rätt tydlig med motivet i mitt första svar till dig.

Jag intresserad av andras ekonomi???
Vad handlar tråden om?
Vem startade den?
Har du själv deltagit?

Jag är nog den här som är minst intresserad av andras ekonomi men eftersom Jonas skrivit så mycket om sin så är det svårt att inte reflektera lite.

Ang blanka så gjorde jag det i veckan som gick..
Nä, här nöjer jag mig med att bara läsa, då jag inte har nått intresse i vad andra gör med sina pengar och har behov att kommentera det.

Du börjar bli löjlig Nu, känns bara som att du vill hetsa till tjafs.
Du vet, man behöver inte alltid kommentera allt bara läsa å gå vidare;)
Hetsa till tjafs är absolut inte mitt motiv.
Jonas har skrivit spaltmeter efter spaltmeter om sin lön och ekonomi så är väl inte konstigt om man gör en och annan reflektion eller?

Nä, här nöjer jag mig med att bara läsa, då jag inte har nått intresse i vad andra gör med sina pengar och har behov att kommentera det.
Typ samma som mig då men som sagt Jonas har skrivit så otroligt mycket om detta under de typ 5 år som jag varit medlem här så jag blev lite nyfiken på varför han inte köpt bilen casch.
Men eftersom Jonas mer än gärna exponerar sin ekonomi i detalj här och tom lägger ut löneslipar så borde det väl vara en helt ok fråga eller?
Just nu är det ju du/ni som gör att detta ältas genom att ideligen ifrågasätta min fråga...

I övrigt har jag ju inte kommenterat löner mm eller hur?
Tycker att det är rätt ointressant att diskutera löner på ett personligt plan i ett öppet forum.

Typ samma som mig då men som sagt Jonas har skrivit så otroligt mycket om detta under de typ 5 år som jag varit medlem här så jag blev lite nyfiken på varför han inte köpt bilen casch.
Eftersom Jonas mer än gärna exponerar sin ekonomi i detalj här och tom lägger ut löneslipar så borde det väl vara en helt ok fråga eller?
Just nu är det ju du/ni som gör att detta ältas genom att ideligen ifrågasätta min fråga...
Lägg av, 55555.

Vi har snackat en hel del på messenger så det blir ju bara löjligt, jag vet din agenda.

Du vill inte käfta 555555, ja tjena.

Du har ju själv sagt att du gillar att nypa till och käfta på forum.

Du gillar när folk är lite avundsjuka.

Eftersom jag har skrivit om min ekonomi innan och jag gav dig ett klart svar det första jag gjorde när du fråga om anledningen så borde du vetat men du har ju bara fortsatt och jag har fått fortsatt och svara dig.

Lägg av, 55555.

Vi har snackat en hel del på messenger så det blir ju bara löjligt, jag vet din agenda.

Du vill inte käfta 555555, ja tjena.

Du har ju själv sagt att du gillar att nypa till och käfta på forum.

Du gillar när folk är lite avundsjuka.

Eftersom jag har skrivit om min ekonomi innan och jag gav dig ett klart svar det första jag gjorde när du fråga om anledningen så borde du vetat men du har ju bara fortsatt och jag har fått fortsatt och svara dig.
O nej om det är något jag inte gillar så är det avundsjuka så du känner mig nog inte så bra som du tror Jonas.
Tycker att avundsjuka tyvärr ofta tar sig väldigt fula uttryck, folk som tom blir förbannade på andra för att dom är avundsjuka. Inte min stil alls.

Men käfta lite ja det kan vara kul, vad tycker du själv?...

O nej om det är något jag inte gillar så är det avundsjuka så du känner mig nog inte så bra som du tror Jonas.
Tycker att avundsjuka tyvärr ofta tar sig väldigt fula uttryck, folk som tom blir förbannade på andra för att dom är avundsjuka. Inte min stil alls.
Du har ju för fan skrivit det rakt ut till mig.

Sen vad gäller lönesliparna så var ju det pga. att @kurant inte trodde på vad jag sa att en styrmanslön låg på om jag inte missminner mig och jag hade inget avtal att lägga upp.

Liknande trådar

A
  • Låst
  • Poll Poll
Svar
92
Visningar
5 K
Caveman™
C

Tillbaka
Topp