A
Anonym
Gäst
Har jobbat sen jag var 16 år med undantag på två år då jag pluggade ,, Aldrig sjukskriven eller arbetslös ,, pensioner är en lögn ,, det kommer fler att bli varse ,Är det allt i allmän pension? Då måste du ha borta rätt många tjänsteår med dina trots allt höga inkomster under + 25år eller en arbetsgivare som inte betalat in rätt arbetsgivareavgifter och skatt.
har ju nu ett extrajobb där jag av varje kund måste fråga om deras pension , detta då jag säljer betalkort , där får jag en grymt bra uppfattning (ca 15 kunder varje dag ) om vad folk har i pension , exempel vis som är födda 1950 som jag själv har från det gamla och det nya systemet , de som är födda ca 1940 har en helt annan pension från staten , ca 50% mer ,och då har de varit som vi säger vanliga jobbare ,, inte tjänstemän som jag själv varit . alla utan undantag födda 1950 eller senare har som jag sett max 10600 kr /månad i statlig pension ,många har som jag tjänstepension , en tickande bomb om ett par år då den är slut för alla som gick 2015 eller om jag så säger efter fem till tio år . men det skiter ju denna skitregering i ,man ger i stället alla resurser till framtids-Svenskarna

Senast redigerad av en moderator: