Mobil täckning i Sverige

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Hej
Det görs just nu en test på det mobila nätet och Bredband.
Tidningen Mobil åker hela Sverige runt och testar täckningen för samtal och för mobilt bredband. Testet är det enda större och helt oberoende testet som görs för att testa täckningen hos samtliga mobiloperatörer.
http://tackningstestbloggen.mobil.se/
Du kan följa resan på deras hemsida. Den börjar längst nere på sidan. (av nån anledning)

Rolf,

Kanske en konstig fråga, men kan vädret ha något att göra med hur uppkopplingen mot internet funkar? Jag kör för tillfället med Tre (Usb sticka) Och de senaste dagarna med regn och framför allt blåst funkar uppkopplingen kasst. segar och ku*** ut hela tiden... Men vid klart väder funkar det helt ok.

ps. Har bara haft 3:s internet 3 veckor än.

Inlägget har redigerats av forumvärd/moderator
Forumvärden/moderatorn har gjort bedömningen att inlägget bryter mot våra (Ogiltig länk borttagen) och har därför tagit bort den berörda texten.

INNEHÅLL
Forumet läses av personer i alla åldrar, även barn. Bättre språkbruk efterlyses.

"Gazton " sa:
Rolf,

Kanske en konstig fråga, men kan vädret ha något att göra med hur uppkopplingen mot internet funkar? Jag kör för tillfället med Tre (Usb sticka) Och de senaste dagarna med regn och framför allt blåst funkar uppkopplingen kasst. segar och manlig genitalar ut hela tiden... Men vid klart väder funkar det helt ok.

ps. Har bara haft 3:s internet 3 veckor än.

Har samma erfarenheter ! dock har jag comviq

Ja det är som Ledarn säger för mycket atmosfäriska störningar vid dåligt väder gör att mottagningen blir sämre.
Du kan testa att skaffa en usb förlängnings sladd så att du kan stoppa sticka i änden på sladden och hänga den där du får bäst mottagning , twex vid ett fönster, det finns från 1/2m till 3m. Häng den tex på fönster vredet.
Kan va värt att testa en billig lösning utan någon program inst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
2 K
realdexter
R
A
Svar