Ni som bor i Thailand jobbar ni där nere o med vad?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

lubo68

Gäst
Sitter o funderar på att flytta ner till thailand men jag har inte kommit till åldern så jag kan pensioneras jag har ju 20 år kvar. Jag måste ju ha nån inkomst. Så jag funderar vad man kan ha för syselsätting
Jag jobbar som mekaniker inom entrprenadbanchen

Man skall ju vara expert på något om man skall få arbetstillstånd ,dvs att inte Thai klarar av det jobbet du som farang kan ... Dvs mekaniker, dom är heelt djäää...värdelösa mekaniker med mycket få undantag.. Skruvar (drar) sönder allt .. Om det är inom jordbruks eller entreprenadmaskinbranschen så blir det ju tveksamt då det mesta som går därnere är Kubota ,de går aldrig sönder ..... :D

Det är som Toyota ,kvalite, de vet att Thai förstör allt och servar helst inte ......Pom
mai mi tang syö naman köang

Därför närmast idiotsäker kvalitet ...

"Phonta " sa:
Man skall ju vara expert på något om man skall få arbetstillstånd ,dvs att inte Thai klarar av det jobbet du som farang kan ... Dvs mekaniker, dom är heelt djäää...värdelösa mekaniker med mycket få undantag.. Skruvar (drar) sönder allt .. Om det är inom jordbruks eller entreprenadmaskinbranschen så blir det ju tveksamt då det mesta som går därnere är Kubota ,de går aldrig sönder ..... :D

Phonta, det där med att vara expert i något som ingen annan kan är ju idag förmodligen helt bortom alla tänkbara sanningar och är en sanning med mycket modifikation. I teorin ja, men i praktiken inte. 2013 kan alla Thailändare allt.

Du kan jobba med vad du vill utan arbetstillstånd om du har rätt kontakter och om sanningen skall fram ingen bryr sig egentligen.

Jag har svart på vitt i många exempel bara här i lilla Ban Phe. Den största marknaden här Sala Sang Kashi, står en tysk i ett stånd och säljer hamburgare.