jag vet inte om man skall klappa dig på axeln för att du är så förstående och blind vad det gäller Thailand, eller rent av ruska dig lite grand så då förstår lite mer.....
Om thailändskan har berikats så är det möjligt men det beror på som vanligt falang.... hade falang inte uppfunnit datorn, så hade thai inte kunnat sno ordet och säga - "Computér"........
Nu pratade jag inte alls om den saken, jag pratade ju enbart om hur fullständigt odugliga thai är på engelska, och hur lång tid det kommer att ta för dom att överhuvudtaget acceptera att det finns något värdefullt utanför deras egna jääkkla nationsgränser.......
Deras egna engelskalärare kan inte engelska, barnen märker de vuxnas inställning och de skiter högaktningsfullt, med de vuxnas fulla acceptans, att engelska är falang så bry dig inte.......
med den inställningen så kommer det att ta en evighet innan de ens fattar att detta är oerhört viktigt för hela landet... Thailand tar hand om Thailand... det är den största löjedom som jag någonsin hört talats om och stött på.... OK dra det till sin spjutspets då.... Ta hand om Er själva då...
Vi stoppar allt köp av ris, ananas, sockerrör ochallt annat som snälla länder importerar ifrån thailand,, ingen fara de klarar sig själva... De bidrager ju absolut med noll och ingenting så låt dom klara sig själva.... Faann , sluta att åka till Thailand och turista förresten, de bryr sig ändå inte......
DÅ får vi se hur starkt detta inkrökta land är.. Det är bara så himla synd tycker jag. Tänk så många människor som älskar detta land, som vill det så väl, men som bara möts av förakt, snikenhet, misstänksamhet vilket genererar utanförskap, för de som kommer till Thailand....
Låt oss bjuda på samma medicin som vi själva bjudes på.....
legolas
ps. ungdomen i Thailand är inte alls nyfikna av sig, de är grymt påverkade av sina stofiler till föräldrar och det enda intresse de har är om det kommit ut ett nytt datorspel de kan spela eller om det påbörjats en ny såpopera på TV;n med ploiingggg, boinggggg.... eller kanske svhvusss...