Nytt online system för TM30 adress rapportering

Register du om TM 30 när du kommer tillbaka varit en sväng i säg fiskebyn och bott på hotell några dagar?
Jag planerar bara att göra ny TM30 i samband med att jag anlänt till Thailand varje gång eller om jag byter adress. Inledningsvis via ett besök till lokala immigration kontoret i Udon Thani som är nära där vi bor (2-3 km sådär) och kanske sedan i fortsättningen via det nya online systemet som enligt Fiskarn funkar bra. Annars tycker jag det hittills brukat gå tämligen fort med ärenden på immigration i Udon Thani men förstår som att det kanske inte ser ut så på alla platser i Thailand.

Jag valde husboken för att visa adress, var enklast.
Jag har ingen gul bok, dom frågade vad jag skulle med det till den fyller ingen funktion, när jag frågade om en.
Så har skippat gul bok.
Varför tror du immigrationen inte gillar den gula husboken,
1 Den är gratis hos kommunkontoret där du är skriven ,
2 Den ersätter certify of residence
3 Immigration förlorar inkomst, dvs de får in slantar varje gång det kommer en farang och skall ha ett residence of certify

Jag planerar bara att göra ny TM30 i samband med att jag anlänt till Thailand varje gång eller om jag byter adress. Inledningsvis via ett besök till lokala immigration kontoret i Udon Thani som är nära där vi bor (2-3 km sådär) och kanske sedan i fortsättningen via det nya online systemet som enligt Fiskarn funkar bra. Annars tycker jag det hittills brukat gå tämligen fort med ärenden på immigration i Udon Thani men förstår som att det kanske inte ser ut så på alla platser i Thailand.
Det var på skämt :laugh2: Det fungerar inte alls skall jag säga, de skall fn få visa nästa gång, jag måste åka 18 mil för ett 90 dagars , djäkla dumma påfund

Varför tror du immigrationen inte gillar den gula husboken,
1 Den är gratis hos kommunkontoret där du är skriven ,
2 Den ersätter certify of residence
3 Immigration förlorar inkomst, dvs de får in slantar varje gång det kommer en farang och skall ha ett residence of certify
Har aldrig frågat immigration om gul husbok.
Så du menar att den ersätter certificate of residence och är godkänd vid fordonsköp och behöver inte hämta ut ett certificate of residence om du har gul bok?

Det var på skämt :laugh2: Det fungerar inte alls skall jag säga, de skall fn få visa nästa gång, jag måste åka 18 mil för ett 90 dagars , djäkla dumma påfund
Tråkigt att höra att du har så långt att åka för t.ex. göra en 90 dagars rapportering på ett immigration kontor (om inte det går att göra en On-line rapportering istället för en 90 dagars?).

Jag kollade precis på Google Maps hur långt vi har i Udon Thani till Immigration och det var lite längre än jag trodde (4.3 km). I Si Racha kollade jag att det är 5.9 km mellan vårt hem och Immigration.

Det var på skämt :laugh2: Det fungerar inte alls skall jag säga, de skall fn få visa nästa göng jag måste åka 18 mil för ett 90 dagars , djäkla dumma påfund
Tråkigt att höra att du har så långt att åka för t.ex. göra en 90 dagars rapportering på ett immigration kontor (om inte det går att göra en On-line rapportering istället för en 90 dagars?).

Jag kollade precis på Google Maps hur långt vi har i Udon Thani till Immigration och det var lite längre än jag trodde (4.3 km). I Si Racha kollade jag att det är 5.9 km mellan vårt hem och Immigration.
Ja, det är riktigt skit , jag bor precis på gränsen mellan Buriram och Khon Kaen, frugan har även en tomt inne i Nong Song Hong 3 rai som vi skulle kunna bygga och skriva mig på, men lika illa då det är 95 km till Khon Kaen och de är som jag hört inte heller speciellt trevliga , iofs har jag de sista gångerna blivit helt ok bemött i Buriram immigration,men att köra 18 mil är drygt för en djäkla 90 dagars. Gjorde den på nätet förut , men nu är det en helvetes massa dumheter, jag lade in passkopia samt Thai ID på mig samt lyckades få en registrering
, men sen kommer detta med frugans adress samr verifiering av denna. Skall fortsätta innan jag åker dit den 21a november. Men man blir mest förbannad på att de älskar att ställa till det för folk, sen funkar inte skiten då de är odugliga till att skapa administrativa sajter

Det var på skämt :laugh2: Det fungerar inte alls skall jag säga, de skall fn få visa nästa göng jag måste åka 18 mil för ett 90 dagars , djäkla dumma påfund

Ja, det är riktigt skit , jag bor precis på gränsen mellan Buriram och Khon Kaen, frugan har även en tomt inne i Nong Song Hong 3 rai som vi skulle kunna bygga och skriva mig på, men lika illa då det är 95 km till Khon Kaen och de är som jag hört inte heller speciellt trevliga , iofs har jag de sista gångerna blivit helt ok bemött i Buriram immigration,men att köra 18 mil är drygt för en djäkla 90 dagars. Gjorde den på nätet förut , men nu är det en helvetes massa dumheter, jag lade in passkopia samt Thai ID på mig samt lyckades få en registrering
, men sen kommer detta med frugans adress samr verifiering av denna. Skall fortsätta innan jag åker dit den 21a november. Men man blir mest förbannad på att de älskar att ställa till det för folk, sen funkar inte skiten då de är odugliga till att skapa administrativa sajter
Du har ju din gula bok 55555555.

Denna gubbe litar jag inte längre så mycket på, han surrar på om samma saker hela tiden, från början kikade jag mycket på honom. Nu vill jag inte se han, han hittar enligt mig på en massa saker om bland annat nya skatterna på inkomst från utlandet. han killgissar för mycket och är duktig på att få det till sanningar. Han vill ju ha så många click som möjligt, inget annat

Denna gubbe litar jag inte längre så mycket på, han surrar på om samma saker hela tiden, från början kikade jag mycket på honom. Nu vill jag inte se han, han hittar enligt mig på en massa saker om bland annat nya skatterna på inkomst från utlandet. han killgissar för mycket och är duktig på att få det till sanningar. Han vill ju ha så många click som möjligt, inget annat
Det är bara att inse att Youtube är för Benjamin som för många andra en stor källa till intäkter och just nu är många intresserade av TM30 och även jag.

Nästan alla Youtube rubriker är s.k. ”Click Bait” för att få människor att öppna och titta men Ben håller iaf sig någorlunda det han pratar angående till rubrikerna. En del andra använder ”Click Bait” och man finner sedan inget alls om man så tittar på hela Youtube videon som över huvud taget har med rubriken att göra tyvärr.

Jag har Youtube premium vilket förutom man slipper reklam har fördelen att man kan ha på Youtube i bakgrunden för att bara lyssna samtidigt som man t.ex. surfar och läser nyheter. Låter något att vara av speciellt intresse på Youtube så går jag tillbaka till synligt läge. Men det är inte gratis att ha Youtube premium men för min del tycker jag det är värdefullt.

Inte trevliga på Immigration i Khon kaen vilket jävla skitsnack, absolut bästa Immigration jag varit på i i landet . Mycket trevlig och hjälpsam kunnig personal, allt flyter perfekt

Inte trevliga på Immigration i Khon kaen vilket jävla skitsnack, absolut bästa Immigration jag varit på i i landet . Mycket trevlig och hjälpsam kunnig personal, allt flyter perfekt
Har hittills också tyckt att Immigration i Udon Thani har varit hjälpsamma och trevliga i bemötandet när vi haft med dem att göra. Nu ett bra tag sedan men tidigare var det tydligt att när jag och min thai sambo kom i något ärende så de kände igen oss vad jag tror på ett positivt vis av leendena att döma.

Det var nån på forumet som sa att nya TM30 digitalt funkar jättebra och en annan som sa att TM6 är ersatt av boardingkortet.

De är inte mycket att hålla i handen när åskan går så att säga.....

Men den som litar på nåt på forum måste iof vara riktigt pantad.

Kanske någon som haft problem med dem, jag var där med en annan Svensk och fick en uppfattning att de är helt ok, Beror nog på en själv samt om man har otur att nån tjänsteman har en dålig dag

Det var nån på forumet som sa att nya TM30 digitalt funkar jättebra och en annan som sa att TM6 är ersatt av boardingkortet.

De är inte mycket att hålla i handen när åskan går så att säga.....

Men den som litar på nåt på forum måste iof vara riktigt pantad.

Var inga problem med den nya digitala TM30 för någon vecka sedan iaf.

/ SatanG

Vad är det som inte fungerar då? Att registrera dig för inloggning eller att använda tjänsten när du väl är inloggad?

Jag registrerade mig igår på sidan men behöver inte använda tjänsten för än i december när jag anländer Thailand. Jag förutsätter att det bara är att fylla i formuläret när det väl blir dags och klicka på save.
1699708070813.png

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
919
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp