Nytt online system för TM30 adress rapportering

Du kan inte stå för ett hus med en gul bok, Du kan som Farang ha en blå bok på en Condo, men ej på ett hus. Det måste finnas en Tabien Ban (Blå) annars mycket märkligt , Vem står för Chanoten på marken /fastigheten , inte du i alla fall om du inte är Thaimedborgare. Jag har en gul husbok och frugan en blå, båda på samma adress

Min sambo äger tomten men bor inte på den adressen utan i grannfastigheten där hon har sin blåa husbok. Hon leasar ut sin tomt till mig i 30 år och jag har byggt huset och registrerat det. Finns bara en husbok på mitt hus och det är min gula husbok. Sidan ett är registreringen av huset i sig med vilken adress det har etc. Sidan 2 i husboken innehåller mina uppgifter med namn etc på att jag bor där/äger huset.

Nej, då har du fattat FEL, Jag står för kontot jag har hos Buriram, Jag garanterar att jag har bott på min frus adress. Det är jag som intygar. Om du inte kan skaffa ett konto så vete fasen hur du gör, jag har ett i alla fall, ett som känner till och med känner av min IP adress , När jag öppnar sidan hos Immigr, så kommer mit namn samt inloggning upp

Hur kunde du lämna in dessa tre dokument som krävs för registrering av ett TM30-konto ?

1733404030168.png

Min fru har en tomt på 3 rai inne i närmaste stad , finns bara en mur runt, inget hus eller annan byggnad, och hon belastas ej med någon skatt så länge hon inte bygger ett hus. Så är det, och inget jag "tror" mig veta

Pursuant to section 43, if the land or building is left empty or unused for a period of more than three consecutive years, it will be subject to an additional rate of 0.3% every three years, but the amount will not exceed 3%.

Är inte din sambo som står för husboken?

Min fru har en husbok och thai-idkort. Vi skapade ett konto åt henne och registrerade sedan min ankomst där

/Enis

Samma här, frugan registrerar mig online när det behövs.

90-dagars gör jag själv online men första gången efter 1-årsförlängningen måste man (jag iaf) göra det personligen på immigration.

/ SatanG

Pursuant to section 43, if the land or building is left empty or unused for a period of more than three consecutive years, it will be subject to an additional rate of 0.3% every three years, but the amount will not exceed 3%.

Bara att smälla upp några bananträd så används marken.

/ SatanG

Samma här, frugan registrerar mig online när det behövs.

90-dagars gör jag själv online men första gången efter 1-årsförlängningen måste man (jag iaf) göra det personligen på immigration.

/ SatanG
TM 30 för registering av boende , TM 47 för 90 dagars rapporten, Båda kan göras via internet. Det behövde inte jag kan jag säga, Jag körde på som vanligt efter min 1 års i july, funkade utmärkt

Senast ändrad:
Hur kunde du lämna in dessa tre dokument som krävs för registrering av ett TM30-konto ?

1733404030168.png
Jag har eget TM30-konto i mitt namn för min frus hus där jag har gul-bok.

Bifogade Gulaboken, rosa ID-kort och Pass i den ordningen. För att registrera adresser bifogade jag gulaboken och min frus ID-kort.

Om du översätter den Thailändska texten med google translate på vad som krävs så ger det lite mer alternativ.
"Registration documents
1. Business license or registration certificate or house registration copy of the accommodation provided (signed to certify that the copy is correct)
2. Power of attorney to act on behalf of the property owner to register (if the business owner or homeowner registers by themselves, this document does not need to be attached)
3. Copy of the ID card of the owner and the authorized person (signed to certify that the copy is correct)"

Jag hade konto på den gamla websidan och gjorde bara ett nytt med samma dokument och det funkade i alla fall.
1733409632884.png

Bifogade Gulaboken, rosa ID-kort och Pass i den ordningen. För att registrera adresser bifogade jag gulaboken och min frus ID-kort.

Om du översätter den Thailändska texten med google translate på vad som krävs så ger det lite mer alternativ.
"Registration documents
1. Business license or registration certificate or house registration copy of the accommodation provided (signed to certify that the copy is correct)
2. Power of attorney to act on behalf of the property owner to register (if the business owner or homeowner registers by themselves, this document does not need to be attached)
3. Copy of the ID card of the owner and the authorized person (signed to certify that the copy is correct)"

Jag hade konto på den gamla websidan och gjorde bara ett nytt med samma dokument och det funkade i alla fall.
1733409632884.png
Och jag kan väl säga attn min fru har inget konto, hon vet inten hur dator stavas och skiter dessutom totalt i detta krav, Det har aldrig under 16 år varit något problem, men intressant detta med att Kanman har ett TM30 konto , då skall jag regga mig för ett jag med så att jag inte behöver dra direkt till Buriram när jag återvänder till landet

"Registration documents

1733409632884.png

OK. Tror inte det skulle funka för mig dock eftersom min sambo inte bor i samma hus som mig på pappret och jag har den enda husbok som finns på mitt hus, den gula.

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
927
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp