Översättning Namn

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thomerik

Gäst
Hej

Skulle behöva hjälp med att översätta ett Thailändsk namn till vårt alfabet. Är det någon som kan hjälpa till med detta?
Vote jättetacksam för hjälp här eller förslag på var jag kan vända mig.

MVH

Thomas
 
Jag kan hjälpa dig. Har du scanner, kan du ju scanna av namnet och antingen sätta in det på forumet eller skicka till mig. Om du inte har scanner kan du ju försöka skriva ner namnet på vårt tangentbord- Det kanske inte är så lätt men du kan ju försöka.
Lycka till.
John-Lennart
 
Helt underbart att du kan hjälpa mig. Skall bara få tag på Flickvänen först så skickar jag sen ett meddelande till dig. Skall betala flygbiljetter imorgon och måste då ha rätt namn på hennes biljett. Återkommer.

Tack på förhand.

Thomas
 
:wai: Är det till flygbiljetten så rekomenderar jag namntranskriberingen stämmer överens med transkriberingen i hennes PASS annars kan det bli problem. Så bättre be henne stava den engelska stavningen av hennes namn utifrån passet.

??? Någon annan som har några andra erfarenheter om detta?
 
Det måste stå samma på biljetten som i passet annars kommer hon inte att få
resa. Det kan finnas något bolag som skulle se genom ögonen men jag har läst om en tjej som skulle åka till amerika och man hade stavat fel på resebolaget och hon hade inte kollat detta själv och hon fick köpa en ny biljett.

själva har vi råkat ut för liknande och det fanns ingen pardon.

marianne
 
Stämmer bra att det är till en flygbiljett. Har pratat med resebyrån och jag skall flyga med Thai och där har dom en avgift på 1500 om man skall ändra i namnet. Problemet jag har är att hon ännu inte fixat sitt pass därav ingen rättvis översättning.
 
Hej
Jag skickade tanten till en resebyrå (viken som helst) i thai, där skrev dom på ett vanligt papper hennes namn (eng) som hon visade upp när hon beställde biljetten på thai i Bangkok, men se till att hon har tur och returbiljett annars kommer hon inte ut, om de är 6mån visa,
Lycka till
 
En tilläggs fråga som jag har, under hur lång tid får en thailändare komma hit på besök/semester till Sverige???
Och, vad krävs för att få stanna här permanent???
 
3 mån, sen kan man förlänga 3 mån till, sen måste hon tillbaka :thumbsdown:, ny ansökan som gäller i 2 år, sen kan man ansöka ca 6 mån före den går ut :nod:, för permanent, mycke gäller ekonomin du har och att de har varit ok under besöket i sverige :nod:
 
Tackar för svaret,så då kan hon stanna rent teoretiskt sett permanent efter första besöket??
Vad gäller ekonomin är det inga problem, jag har jobb till den sista människan dör på jorden. Jag jobbar nämligen inom medicin i sjukvården, och så länge människan har levt så blir de även sjuka också tyvärr.
 
ja 6 mån sen måste hon hem :thumbsdown:, sen nya papper, sen 2 år, sen om de bestämmer att de är ok, svenskt pass :nod:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

P
Svar
3
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
J
Svar
0
Visningar
1 K
junjosa
J
A
Svar
9
Visningar
2 K
Bergamot
B
B
Svar
7
Visningar
2 K
A
L
  • Låst
  • Poll
Svar
3
Visningar
2 K
B
Svar
2
Visningar
1 K
Phirawan
P
L
Svar
4
Visningar
3 K
Phirawan
P
H
Svar
2
Visningar
2 K
H
A
Svar
3
Visningar
3 K
sainam
S
A
Svar
4
Visningar
1 K
Anonym
A
F
Svar
1
Visningar
2 K
Feggeliano
F
A
Svar
2
Visningar
1 K
Phirawan
P
P
Svar
6
Visningar
2 K
Anonym
A
N
Svar
3
Visningar
3 K
W
P
Svar
2
Visningar
2 K
Parasollkillen
P
R
Svar
9
Visningar
4 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
A
F
Svar
10
Visningar
2 K
Feggeliano
F
A
Svar
10
Visningar
3 K
A
F
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
10
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
S
Svar
4
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp