Översättning nötallergi

 
A

Anonym

Gäst
Hej jag skulle vilja ha hjälp med översättning till thai

Jag är nötallergiker och tål inga nötter, det gäller även spår av nötter och oljor.
Om jag får i mig nötter kan jag dö av allergisk chock.

Med vänlig hälsning Petra
 
allergi = Råkonpä . nötter = toa , som toa på Svensk ,och nötallergi = Råkonpä toa
 
Nötallergi med Thai bokstaver

P1050060.jpg
 
ฉันแพ้ถั่วลิสงขั้นรุนแรงรวมทั้งน้ำมันถั่วลิสงหรืออาหารทุกประเภทที่มีถั่วลิสงเป็นส่วนประกอบ

Jag har svår allergi mot nötter inklusive olja från nötter eller alla sorter av mat som innehåller nötter

เพราะฉะนั้นจึงไม่สามารถกินเหล่านั้นได้โดยเด็ดขาด

Därför kan jag absolut inte äta den typen av mat

เพราะอาจเป็นอันตรายถึงชีวิตได้ และ ฉันอาจจะตายจากช็อกแพ้

Eftersom det kan vara livshotande och jag kan dö av allergisk shock
 
allergi = Råkonpä . nötter = toa , som toa på Svensk ,och nötallergi = Råkonpä toa

EV, vet inte riktigt vad du far efter Råkonpä?

โรคภูมิแพ้ rågg[ton]F[/ton] phuu mi[ton]H[/ton] (phum) phää[ton]H[/ton] = allergiskt tillstånd
ภูมิแพ้ = allergi
แพ้ = vara allergisk mot (något)


Sen är det bra om man definierar ถั่ว = kan vara baljväxter också så ถั่วลิสง thoa[ton]L[/ton] li[ton]H[/ton] song[ton]S[/ton] är ju generellt nötter, jordötter
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag skulle nog ha sagt såhär:
[thai]ฉันแพ้ถั่วและอาหารที่ผลิตจากถั่ว ทุกชนิด อย่างแรงที่สุด ซึ่งสามารถเป็นเหตุผลที่จะทำให้ฉันเสียชีวิตได้จริง[/thai]

[trans]chan[ton]S[/ton] pää[ton]H[/ton] toa[ton]L[/ton] lä[ton]H[/ton] aa[ton]M[/ton] haan[ton]S[/ton] tii[ton]F[/ton] pa[ton]L[/ton] lidd[ton]L[/ton] djaag[ton]L[/ton] toa[ton]L[/ton] togg[ton]H[/ton] cha[ton]H[/ton] nidd[ton]H[/ton] jaang[ton]L[/ton] rääng[ton]M[/ton] tii[ton]F[/ton] sodd[ton]L[/ton] sung[ton]F[/ton] saa[ton]S[/ton] maad[ton]F[/ton] bpenn[ton]M[/ton] heed[ton]L[/ton] pånn[ton]S[/ton] tii[ton]F[/ton] dja[ton]L[/ton] tamm[ton]M[/ton] hajj[ton]F[/ton] chan[ton]S[/ton] sia[ton]S[/ton] chii[ton]M[/ton] widd[ton]H[/ton] dajj[ton]F[/ton] djing[ton]M[/ton][/trans]

Jag är extremt allergisk mot alla typer av nötter och mat som tillverkats av nötter, så de kan faktiskt orsaka min död.

Sedan tycker jag att du ska gå in och visa det på något internationellt sjukhus på plats och fråga om de har några tips till dig, för att den här extrema typen av nötallergi är väldigt ovanlig bland thailändare har jag förstått.
 
Senast ändrad:
 

Liknande trådar

J
Svar
0
Visningar
1 K
junjosa
J
A
Svar
9
Visningar
2 K
Bergamot
B
B
Svar
7
Visningar
2 K
A
L
  • Låst
  • Poll
Svar
3
Visningar
2 K
B
Svar
2
Visningar
1 K
Phirawan
P
L
Svar
4
Visningar
3 K
Phirawan
P
H
Svar
2
Visningar
2 K
H
P
Svar
3
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
3 K
sainam
S
A
Svar
4
Visningar
1 K
Anonym
A
F
Svar
1
Visningar
2 K
Feggeliano
F
A
Svar
2
Visningar
1 K
Phirawan
P
P
Svar
6
Visningar
2 K
Anonym
A
N
Svar
3
Visningar
3 K
W
P
Svar
2
Visningar
2 K
Parasollkillen
P
R
Svar
9
Visningar
4 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
A
F
Svar
10
Visningar
3 K
Feggeliano
F
A
Svar
10
Visningar
3 K
A
F
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
10
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
S
Svar
4
Visningar
2 K
A
T
Svar
11
Visningar
3 K
Anonym
A
Svar
4
Visningar
2 K
Anonym
A
S
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp