B
Bossej
Gäst
Som gammal svensk så äter jag gärna potatis, även fast jag bor i Isaan.
Äter potatis till lunch två till tre gånger i veckan.
Fina och välsmakande potatis finns att kopa året runt på Tesco Lotus for ca 35 baht per kg.
Har aldrig frågat var dessa potatisar är odlade.
I borjan av januari hittade jag en gammal potatis som hade fallit ner under vår diskbänk, och borjat gro.
Då bestämde jag mig for att testa potatisodling i vår sandiga jord här i Nang Rong i Sodra Isaan.
Eftersom det varit väldigt torrt här nu under testperioden januari till mars, så har jag vattnat
min experimentodling ungefär varannan dag.
Idag efter nästan tre månader var det dags for den spännande skordedagen.
Resultatet ser ni på bifogade bild. Färskpotatis i mars fick man ju aldrig i Sverige,
men detta var for lite enligt min mening, men for de av er som spelar på hästar och liknande lotterier , är det kanske ok.
Tre gånger insatsen blev resultatet.
Äter potatis till lunch två till tre gånger i veckan.
Fina och välsmakande potatis finns att kopa året runt på Tesco Lotus for ca 35 baht per kg.
Har aldrig frågat var dessa potatisar är odlade.
I borjan av januari hittade jag en gammal potatis som hade fallit ner under vår diskbänk, och borjat gro.
Då bestämde jag mig for att testa potatisodling i vår sandiga jord här i Nang Rong i Sodra Isaan.
Eftersom det varit väldigt torrt här nu under testperioden januari till mars, så har jag vattnat
min experimentodling ungefär varannan dag.
Idag efter nästan tre månader var det dags for den spännande skordedagen.
Resultatet ser ni på bifogade bild. Färskpotatis i mars fick man ju aldrig i Sverige,
men detta var for lite enligt min mening, men for de av er som spelar på hästar och liknande lotterier , är det kanske ok.
Tre gånger insatsen blev resultatet.
Senast redigerad av en moderator: